Sea band
_1111 Novemberbarn
  1. Nr 2 i magen
    #1

    Sea band

    Nån som har provat sea band mot illamående? Köpte ett igår och det verkar funka rätt bra hitills. Funderar bara på om man kan ha det på sig dygnet runt? Så fort jag tar av det mår jag illa igen. Men samtidigt blir det ett rätt stort märke på akupressurpunkten och är det dåligt för blodgenomströmning och sånt i händerna att ha det på för jämnan?
  2. 1
    Sea band Nån som har provat sea band mot illamående? Köpte ett igår och det verkar funka rätt bra hitills. Funderar bara på om man kan ha det på sig dygnet runt? Så fort jag tar av det mår jag illa igen. Men samtidigt blir det ett rätt stort märke på akupressurpunkten och är det dåligt för blodgenomströmning och sånt i händerna att ha det på för jämnan?
  3. Medlem sedan
    Mar 2011
    #2
    Hej,
    har inte provat men säga gärna till om du tycker det fungerar.
  4. 2
    Hej,
    har inte provat men säga gärna till om du tycker det fungerar.
  5. Anonym
    #3
    Jag köpte seaband för snart ett år sedan som jag använt mot åksjuka när jag åker tåg. Det har fungerat jättebra för mig så det borde fungera mot gravidillamående också! När jag använt armbanden så har jag haft på mig dem under hela tågresan, max 6 timmar, men det borde inte vara någon fara att ha på dem längre... Du kan väl fråga på apoteket? De borde veta om det finns några risker eller så.
  6. 3
    Jag köpte seaband för snart ett år sedan som jag använt mot åksjuka när jag åker tåg. Det har fungerat jättebra för mig så det borde fungera mot gravidillamående också! När jag använt armbanden så har jag haft på mig dem under hela tågresan, max 6 timmar, men det borde inte vara någon fara att ha på dem längre... Du kan väl fråga på apoteket? De borde veta om det finns några risker eller så.
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Nån som har provat sea band mot illamående? Köpte ett igår och det verkar funka rätt bra hitills. Funderar bara på om man kan ha det på sig dygnet runt? Så fort jag tar av det mår jag illa igen. Men samtidigt blir det ett rätt stort märke på akupressurpunkten och är det dåligt för blodgenomströmning och sånt i händerna att ha det på för jämnan?
    Jag körde på Seaband när jag var gravid. Använde de dygnet runt. Enda gången jag tog av de var när jag duschade eftersom man inte ska blöta ner de.
    Körde de i kombination med Postafen som är receptfria och det fungerade för mig. Hoppas du mår bättre snart!
  8. 4
    Nån som har provat sea band mot illamående? Köpte ett igår och det verkar funka rätt bra hitills. Funderar bara på om man kan ha det på sig dygnet runt? Så fort jag tar av det mår jag illa igen. Men samtidigt blir det ett rätt stort märke på akupressurpunkten och är det dåligt för blodgenomströmning och sånt i händerna att ha det på för jämnan?
    Jag körde på Seaband när jag var gravid. Använde de dygnet runt. Enda gången jag tog av de var när jag duschade eftersom man inte ska blöta ner de.
    Körde de i kombination med Postafen som är receptfria och det fungerade för mig. Hoppas du mår bättre snart!

Liknande trådar

  1. Rock Band vs Band Hero
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-12-21, 10:04
  2. Rock band vs Band Hero
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-20, 10:51
  3. sea band!
    By Flippen+3 in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-17, 11:55
  4. band
    By maja med s och i in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-24, 21:11
  5. BH-band
    By ~Tiny~ in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 11:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar