Hjälp! Molvärk!
_1108 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2010
    #1

    Hjälp! Molvärk!

    Hej alla underbara!

    De senaste dagarna har jag haft molvärk nästan som mensvärk i magen som kommit och gått.. Är det någon som vet vad detta beror på? Är i vecka 17 + 3
    lite orolig blir man att något ska vara fel. Kan det vara så att magen/bebisen växer så att det gör ont?
    Vi ska in på första ultraljudet på Måndag är lite nervös att allt inte står rätt till.
  2. 1
    Hjälp! Molvärk! Hej alla underbara!

    De senaste dagarna har jag haft molvärk nästan som mensvärk i magen som kommit och gått.. Är det någon som vet vad detta beror på? Är i vecka 17 + 3
    lite orolig blir man att något ska vara fel. Kan det vara så att magen/bebisen växer så att det gör ont?
    Vi ska in på första ultraljudet på Måndag är lite nervös att allt inte står rätt till.
  3. Medlem sedan
    Jul 2010
    #2
    Är på besök från en annan ankomstgrupp.
    Liknande molvärk hade jag också runt v16-18. Min BM förklarade att det var ganska vanligt och troligen en form av "växtvärk" då livmodern växer så det knakar i perioder.
    Jag hade även samma grej tidigare i graviditeten, runt v 7-8.
    Är du jätteorolig så ring förlossningen, din BM eller sjukvårdsrådgivningen och tala med dem. Bättre att få sin oro stillad än att gå hela helgen och undra.
    Annars ta upp det med den som gör ultraljudet på måndag.
    Men är det en måttlig/mild "mensvärk" som tex kommer en stund då och då på dagen eller natten, då är det säkerligen livmodern som får "träningsvärk".
  4. 2
    Är på besök från en annan ankomstgrupp.
    Liknande molvärk hade jag också runt v16-18. Min BM förklarade att det var ganska vanligt och troligen en form av "växtvärk" då livmodern växer så det knakar i perioder.
    Jag hade även samma grej tidigare i graviditeten, runt v 7-8.
    Är du jätteorolig så ring förlossningen, din BM eller sjukvårdsrådgivningen och tala med dem. Bättre att få sin oro stillad än att gå hela helgen och undra.
    Annars ta upp det med den som gör ultraljudet på måndag.
    Men är det en måttlig/mild "mensvärk" som tex kommer en stund då och då på dagen eller natten, då är det säkerligen livmodern som får "träningsvärk".
  5. Medlem sedan
    Oct 2009
    #3
    Jag känner likadant..blir livrädd emellanåt!
  6. 3
    Jag känner likadant..blir livrädd emellanåt!
  7. Medlem sedan
    Dec 2010
    #4
    Tack för ett bra svar, låter som om detta stämmer! Hoppas!
    Känns skönt att veta att det inte är bara jag som får lite små panik över värken.. Mycket som händer nu!
  8. 4
    Tack för ett bra svar, låter som om detta stämmer! Hoppas!
    Känns skönt att veta att det inte är bara jag som får lite små panik över värken.. Mycket som händer nu!
  9. Medlem sedan
    Jul 2007
    #5
    Jag loggade in idag just för att jag ligger med rejäl värk just nu. Blev så himla orolig, typiskt att det är söndag idag oxå! Känns ändå lite lugnare efter att jag läst att det är fler som känner av nåt liknande. Lycka till alla!
  10. 5
    Jag loggade in idag just för att jag ligger med rejäl värk just nu. Blev så himla orolig, typiskt att det är söndag idag oxå! Känns ändå lite lugnare efter att jag läst att det är fler som känner av nåt liknande. Lycka till alla!
  11. Medlem sedan
    Dec 2010
    #6
    Hej hej.

    Jag har känt precis likadant i ganska många veckor, är 18+4 idag och känt av detta sedan typ v 10. Det är superläskigt och ovant men inte ovanligt. Jag har liknande känningar i ryggen. Men har blivit lugnad av både barnmorskan och på ultraljud.
    Om man annars mår bra och inte har några blödningar ska det enligt dem inte vara någon fara.
    Ultraljudet var en superhäftig upplevelse! Hoppas du kan få lugnande besked! =)
  12. 6
    Hej hej.

    Jag har känt precis likadant i ganska många veckor, är 18+4 idag och känt av detta sedan typ v 10. Det är superläskigt och ovant men inte ovanligt. Jag har liknande känningar i ryggen. Men har blivit lugnad av både barnmorskan och på ultraljud.
    Om man annars mår bra och inte har några blödningar ska det enligt dem inte vara någon fara.
    Ultraljudet var en superhäftig upplevelse! Hoppas du kan få lugnande besked! =)

Liknande trådar

  1. v.7 Molvärk, mensvärk HJÄLP!!!
    By Faith in forum Missfall
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 00:24
  2. Molvärk...
    By JennymH&E in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 08:05
  3. molvärk?
    By karin03 in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 15:59
  4. Molvärk
    By LenaA in forum _0705 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 08:29
  5. molvärk!! hjälp!
    By bofinken in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-08, 13:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar