Vi har uppenbarligen för hala golv :)
_1007 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Vi har uppenbarligen för hala golv :)

    För Sandras smak.

    För igår, i mamma och pappas stuga kröp hon hela dagen. På dagen 2 veckor efter att hon tog de första krypstegen.

    Hon har hemma provat på en 2-4 krypsteg lite nu och då men aldrig riktigt orkat längre än så och när hon väl hamnat på mage så har hon fortsatt åla. Men så igår, med gamla sträva golv så fick hon verkligen mersmak och nu har det släppt. Men så fort går det inte än.

    De andra, som varit lättare i kroppen, har stuckit iväg direkt de fattat motoriken i krypningen. De har orkat parera när de halkat lite, men sandra är helt enkelt för tung för det.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  2. 1
    Vi har uppenbarligen för hala golv :) För Sandras smak.

    För igår, i mamma och pappas stuga kröp hon hela dagen. På dagen 2 veckor efter att hon tog de första krypstegen.

    Hon har hemma provat på en 2-4 krypsteg lite nu och då men aldrig riktigt orkat längre än så och när hon väl hamnat på mage så har hon fortsatt åla. Men så igår, med gamla sträva golv så fick hon verkligen mersmak och nu har det släppt. Men så fort går det inte än.

    De andra, som varit lättare i kroppen, har stuckit iväg direkt de fattat motoriken i krypningen. De har orkat parera när de halkat lite, men sandra är helt enkelt för tung för det.
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2
    Stackars Sandra vad hon får kämpa! Men hon kommer få större större muskler på armarna, tror du inte?
    Vi har för hala kläder istället, ullkläderna är så hala att jag fått köpa kortbenta ullbyxor till Alve och Ella att krypa i,
  4. 2
    Stackars Sandra vad hon får kämpa! Men hon kommer få större större muskler på armarna, tror du inte?
    Vi har för hala kläder istället, ullkläderna är så hala att jag fått köpa kortbenta ullbyxor till Alve och Ella att krypa i,
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Samma här tror jag. Halt som fasen!
  6. 3
    Samma här tror jag. Halt som fasen!
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Hala kläder här med! Ibland tycker jag så synd om honom att han får köra barbent istället, men då tycker jag synd om honom för han blir så röd på små knäna. Men snart får han nog grepp om det oavsett kläder
  8. 4
    Hala kläder här med! Ibland tycker jag så synd om honom att han får köra barbent istället, men då tycker jag synd om honom för han blir så röd på små knäna. Men snart får han nog grepp om det oavsett kläder
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Små sträva knäskydd kanske vore nåt? Då får hon nog bra fäste. Frågan är bara var man köper såna...
  10. 5
    Små sträva knäskydd kanske vore nåt? Då får hon nog bra fäste. Frågan är bara var man köper såna...
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6
    Ja hala byxor är ett problem här också. Försöker undvika velour för det är klart halkigare än trikå har jag kommit fram till
  12. 6
    Ja hala byxor är ett problem här också. Försöker undvika velour för det är klart halkigare än trikå har jag kommit fram till
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7
    Det finns ju såna här krypstrumpbyxor med halkpluttar på knäna. Men det känns inte riktigt aktuellt att köpa. Är ju en rätt kort tid.

    Men kanske att jag skulle slakta ett par halksockar, helt enkelt klippa av tårna och trä på så halkpluttarna hamnar på knäna. Så gjorde jag med Kasper när han kröp på sommaren, slaktade sockar och gjorde knäskydd av så han inte nötte upp knäna mot gräset.
  14. 7
    Det finns ju såna här krypstrumpbyxor med halkpluttar på knäna. Men det känns inte riktigt aktuellt att köpa. Är ju en rätt kort tid.

    Men kanske att jag skulle slakta ett par halksockar, helt enkelt klippa av tårna och trä på så halkpluttarna hamnar på knäna. Så gjorde jag med Kasper när han kröp på sommaren, slaktade sockar och gjorde knäskydd av så han inte nötte upp knäna mot gräset.
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8
    Jo och tyngre barn är helt tydligt i mer behov av fäste har jag just lärt mig. Fast det borde man ju kunnat lista ut
  16. 8
    Jo och tyngre barn är helt tydligt i mer behov av fäste har jag just lärt mig. Fast det borde man ju kunnat lista ut
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Smart det där med halksockarna. Ska jag prova
  18. 9
    Smart det där med halksockarna. Ska jag prova

Liknande trådar

  1. Hala bananskal
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-08-23, 20:54
  2. Hala golv
    By Berta99 in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 18:18
  3. Vad göra åt hala golv?
    By Julia+Sanna+snitt3/9 in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-13, 06:44
  4. Hala tassar..
    By J m K&L in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 09:55
  5. Ullstrumpor - alltid hala?
    By Petran med Emil och Elsa in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-29, 20:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar