Oj va längesen d va!!
_1001 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2009
    #1

    Oj va längesen d va!!

    Hoppas att ni alla är ok ?!
    Har bara inte haft ett uns tid att sitta o slösurfa..Nu e jag på jobbet i natt så då passar ja på att smyga in o kolla läget

    Här hemma växer de o frodas..Vi har tampats med elaka baciller sen det nya året startade Dagny har vart jättekass i magsjuka med tillhörande förstoppning och UVI..sen kom den vanliga influensan med feber, sen kom en mahsjuka till..nu har vi haft RS virus med slutresultatet att Doris fick dubbelsidig lunginflammantion...suck..

    Ett herrans liv hemma alltså, o jobbar gör vi ju men halvtid som tur e!!

    Annars så mår vi bra, Dagny knallar runt o e så där underbar som bara ettåringar kan vara, oron i mammas mage gör sig påmind när dagmamman frågar om när hon ska börja..Jo det e ju snart...usch..
    Vill fortsätta på halvtid ett tag till =)

    Hoppas på att kunna smita in lite oftare o kolla till er
    KRAM från stora familjen halvannorlunda
    Sofia m Markus-02, Emmali-04, Doris-08 & Dagny-10 (tidigare Fisalisa)
  2. 1
    Oj va längesen d va!! Hoppas att ni alla är ok ?!
    Har bara inte haft ett uns tid att sitta o slösurfa..Nu e jag på jobbet i natt så då passar ja på att smyga in o kolla läget

    Här hemma växer de o frodas..Vi har tampats med elaka baciller sen det nya året startade Dagny har vart jättekass i magsjuka med tillhörande förstoppning och UVI..sen kom den vanliga influensan med feber, sen kom en mahsjuka till..nu har vi haft RS virus med slutresultatet att Doris fick dubbelsidig lunginflammantion...suck..

    Ett herrans liv hemma alltså, o jobbar gör vi ju men halvtid som tur e!!

    Annars så mår vi bra, Dagny knallar runt o e så där underbar som bara ettåringar kan vara, oron i mammas mage gör sig påmind när dagmamman frågar om när hon ska börja..Jo det e ju snart...usch..
    Vill fortsätta på halvtid ett tag till =)

    Hoppas på att kunna smita in lite oftare o kolla till er
    KRAM från stora familjen halvannorlunda
  3. Medlem sedan
    Jun 2009
    #2
    Ja det var verkligen länge sedan vi engagerade oss i att skriva något... antagligen har vi alla fullt upp med våra små!
    En liten uppdatering från mig och Melker också då:
    Han är 1 år och 1 månad nu och det är väl inte så mycket mer ord än DÄÄÄ till allt. Men mamma kan betyda lite vad som helst, aj aj tillsammans med ett pekfinger kan även det förekomma lite då och då och ett rungade HÄÄJ när pappa kommer hem från jobbet.

    Han är VÄLDIGT pillig, nyfiken och på ALLT som han inte får så jag har haft en ganska kämpig period med honom ett tag. Han vet att han inte får men gör ändå... såklart!
    Han klättrar på precis allt och ramlar ibland. Han är mitt i allt detta världens underbaraste lilla pojke man kan ha och VÄLDIGT gosig med allt mjukt. Han kramas gärna =)
    Han har fått 8 tänder och går sedan han var 10 månader.

    En annan är ju gravid och har bf 3/5 så om ca 7 veckor smäller det! Undrar hur Melker kommer vara som storebror? Han som kastar precis allt och är inte direkt försiktig men det är ju med leksaker, som jag förstår blir det en helt annan sak med levande bebisar =)

    Hoppas ni andra har det toppen!
  4. 2
    Ja det var verkligen länge sedan vi engagerade oss i att skriva något... antagligen har vi alla fullt upp med våra små!
    En liten uppdatering från mig och Melker också då:
    Han är 1 år och 1 månad nu och det är väl inte så mycket mer ord än DÄÄÄ till allt. Men mamma kan betyda lite vad som helst, aj aj tillsammans med ett pekfinger kan även det förekomma lite då och då och ett rungade HÄÄJ när pappa kommer hem från jobbet.

    Han är VÄLDIGT pillig, nyfiken och på ALLT som han inte får så jag har haft en ganska kämpig period med honom ett tag. Han vet att han inte får men gör ändå... såklart!
    Han klättrar på precis allt och ramlar ibland. Han är mitt i allt detta världens underbaraste lilla pojke man kan ha och VÄLDIGT gosig med allt mjukt. Han kramas gärna =)
    Han har fått 8 tänder och går sedan han var 10 månader.

    En annan är ju gravid och har bf 3/5 så om ca 7 veckor smäller det! Undrar hur Melker kommer vara som storebror? Han som kastar precis allt och är inte direkt försiktig men det är ju med leksaker, som jag förstår blir det en helt annan sak med levande bebisar =)

    Hoppas ni andra har det toppen!
  5. Medlem sedan
    Feb 2009
    #3
    Kors va snabbt jobbat En liten klättris o en bebis snart då..
    Det kommer gå toppenbra ska du se o snart har dom massa nytta av varann!
    Grattis o lycka till i maj!
  6. 3
    Kors va snabbt jobbat En liten klättris o en bebis snart då..
    Det kommer gå toppenbra ska du se o snart har dom massa nytta av varann!
    Grattis o lycka till i maj!

Liknande trådar

  1. längesen..
    By Fie84 in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 21:11
  2. längesen nu...
    By mammasmelvin in forum _0807 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-27, 11:57
  3. nu var det längesen
    By riesen in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 00:09
  4. Var längesen jag var här...
    By Happy Me in forum Styvfamiljer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 11:24
  5. längesen
    By minica in forum _04 Alla barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-03, 15:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar