galon less
Småbarn
  1. galon anti
    #1

    galon less

    vi har föräldrar som har kläder från gneis och nanook och dom är så sura varför vi inte satt på barnen galon utan på,var dom blöt igenom frågar vi för deras kläder är ju bland dom bästa - nä svarar föräldrarna men....dom slits ju
    varför köper man då dyra funktions kläder när man inte får använda dom fullt ut.då skulle jag hellre köpa från ica maxi och spara många sköna slantar.
    jag själv är lite anti galon och försöker få mina kollegor att förstå fördelar för andra kläder men....ochså kommer nu föräldrar.
  2. 1
    galon less vi har föräldrar som har kläder från gneis och nanook och dom är så sura varför vi inte satt på barnen galon utan på,var dom blöt igenom frågar vi för deras kläder är ju bland dom bästa - nä svarar föräldrarna men....dom slits ju
    varför köper man då dyra funktions kläder när man inte får använda dom fullt ut.då skulle jag hellre köpa från ica maxi och spara många sköna slantar.
    jag själv är lite anti galon och försöker få mina kollegor att förstå fördelar för andra kläder men....ochså kommer nu föräldrar.
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Det där har jag aldrig heller förstått mig på, det är ju hela fördelen med funktionskläder att man slipper galon utanpå.
  4. 2
    Det där har jag aldrig heller förstått mig på, det är ju hela fördelen med funktionskläder att man slipper galon utanpå.
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3
    Nu fattar jag inte hälften av ditt inlägg? Jobbar du på förskola och gnäller på föräldrarna, eller är det tvärtom och du är förälder och gnäller på förskolan? (hoppas det är det senare, för jag tycker det är viktigt att personal som jobbar med barn använder korrekt svenska i tal och skrift)
    Det är väl självklart att man köper funktionskläder för att man vill slippa använda galonkläder över! Att ha funktionskläder som enbart "finkläder" låter ju helt hål i huvudet anser jag. Där håller jag helt med dig - då vore det bättre att "spara många sköna slantar" och handla fodrade galonkläder på ICA Maxi t.ex.
    Själv har jag alltid köpt lite dyrare ytterkläder till mina barn, tycker det är jätteviktigt att de är varma och torra, samt att de kan leka fritt i sina kläder! Finkläder har de inte till vardags alls.
  6. 3
    Nu fattar jag inte hälften av ditt inlägg? Jobbar du på förskola och gnäller på föräldrarna, eller är det tvärtom och du är förälder och gnäller på förskolan? (hoppas det är det senare, för jag tycker det är viktigt att personal som jobbar med barn använder korrekt svenska i tal och skrift)
    Det är väl självklart att man köper funktionskläder för att man vill slippa använda galonkläder över! Att ha funktionskläder som enbart "finkläder" låter ju helt hål i huvudet anser jag. Där håller jag helt med dig - då vore det bättre att "spara många sköna slantar" och handla fodrade galonkläder på ICA Maxi t.ex.
    Själv har jag alltid köpt lite dyrare ytterkläder till mina barn, tycker det är jätteviktigt att de är varma och torra, samt att de kan leka fritt i sina kläder! Finkläder har de inte till vardags alls.
  7. galon less
    #4
    jag är personal och ursäkta mitt språk.men det är föräldrarna som vill att vi ska sätta galon på dessa dyra bra kläder.
  8. 4
    jag är personal och ursäkta mitt språk.men det är föräldrarna som vill att vi ska sätta galon på dessa dyra bra kläder.

Liknande trådar

  1. Laga galon?
    By saraulrika in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-15, 21:14
  2. Laga galon?
    By Svammelmamma in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 14:49
  3. Galon strl 74?
    By Snömamma in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 21:51
  4. Galon byxor?
    By mamaja in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 17:28
  5. Hur underhålla galon?
    By Jessica in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 14:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar