Tips på omega3?
Bokstavsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Tips på omega3?

    Vilket märke rekommenderar ni och varför?
    😜😜😜
  2. 1
    Tips på omega3? Vilket märke rekommenderar ni och varför?
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2
    Rekommenderar inget, men har nyligen beställt en stor burk eye-q. Får se om det blir någon skillnad
  4. 2
    Rekommenderar inget, men har nyligen beställt en stor burk eye-q. Får se om det blir någon skillnad
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Aha! Var beställer man det smidigast?
  6. 3
    Aha! Var beställer man det smidigast?
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Jag beställde 360 tabletter på Bodystore och för det betalade jag 549 kr. Det finns massor av ställen som säljer eye-q.
  8. 4
    Jag beställde 360 tabletter på Bodystore och för det betalade jag 549 kr. Det finns massor av ställen som säljer eye-q.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Eye-q till barn för att de har både flytande och tuggisar i olika smaker


    Det enda man ska tänka på är att blödningsbenägenheten kan öka med omega3.
  10. 5
    Eye-q till barn för att de har både flytande och tuggisar i olika smaker


    Det enda man ska tänka på är att blödningsbenägenheten kan öka med omega3.
  11. Medlem sedan
    Nov 2004
    #6
    ABC-EPA rekommenderar jag!
    Jag har sökt vetenskapliga artiklar om det (forskningsresultat) och hittat några som visat på bra resultat på dessa. De är dock svåra att hitta. Jag har beställt från 3 olika ställen, 3 olika tillfällen, för att en efter en får slut på dom. Googla på dom. Det är en finsk doktor som tagit fram ABC-EPA.

    Eye Q sägs ju också vara bra, om man kollar i olika forum. Hittar dock inget "vetenskapligt" på det. MEN för det behöver de inte vara sämre! Tror det funkar olika på olika individer, så jag tycker man ska prova sig fram.

    Vi testar just nu "Cool Down", Theanin, vilket hittills haft mkt bra effekt.

    Snyggt namn förresten Kajo! ;-)
  12. 6
    ABC-EPA rekommenderar jag!
    Jag har sökt vetenskapliga artiklar om det (forskningsresultat) och hittat några som visat på bra resultat på dessa. De är dock svåra att hitta. Jag har beställt från 3 olika ställen, 3 olika tillfällen, för att en efter en får slut på dom. Googla på dom. Det är en finsk doktor som tagit fram ABC-EPA.

    Eye Q sägs ju också vara bra, om man kollar i olika forum. Hittar dock inget "vetenskapligt" på det. MEN för det behöver de inte vara sämre! Tror det funkar olika på olika individer, så jag tycker man ska prova sig fram.

    Vi testar just nu "Cool Down", Theanin, vilket hittills haft mkt bra effekt.

    Snyggt namn förresten Kajo! ;-)
  13. Medlem sedan
    Apr 2007
    #7
    inte alls.... för mina har det inte funkat. Eller mina och mina, jag testade bara på tvåan och hon blev _mer_ hyperaktiv av det så jag fick sluta efter x-antal månader.
    Dock har jag hört några som haft bra effekt av eye-q.
  14. 7
    inte alls.... för mina har det inte funkat. Eller mina och mina, jag testade bara på tvåan och hon blev _mer_ hyperaktiv av det så jag fick sluta efter x-antal månader.
    Dock har jag hört några som haft bra effekt av eye-q.
  15. Medlem sedan
    Aug 2000
    #8
    Åh, en släkting.

    Du kör dock med en lite mer internationell stavning ser jag.
  16. 8
    Åh, en släkting.

    Du kör dock med en lite mer internationell stavning ser jag.
  17. Medlem sedan
    Aug 2000
    #9
    Tack för alla era svar!
  18. 9
    Tack för alla era svar!
  19. anonyma jag
    #10
    Ni som använder omega 3- och 6: Vilken effekt ser ni? Och inom hur lång tid börjar det verka? Vi kör vanliga eskimo till sonen sedan ett par veckor: Duger inte de? Har svårt än så länge att se om de verkar eftersom vi samtidigt gjort andra förämndringar hemma med positiv verkan.
  20. 10
    Ni som använder omega 3- och 6: Vilken effekt ser ni? Och inom hur lång tid börjar det verka? Vi kör vanliga eskimo till sonen sedan ett par veckor: Duger inte de? Har svårt än så länge att se om de verkar eftersom vi samtidigt gjort andra förämndringar hemma med positiv verkan.
  21. AnonymE
    #11
    Det tar ett par veckor innan man ser resultat. Vi behövde dock halva rekommenderade dosen av eye-q, man kan vara känslig mot omega3 och dosen de rekommenderar är allmän. Tar man för mycket kan man bli hyperaktiv. Men halv dos var perfekt.
  22. 11
    Det tar ett par veckor innan man ser resultat. Vi behövde dock halva rekommenderade dosen av eye-q, man kan vara känslig mot omega3 och dosen de rekommenderar är allmän. Tar man för mycket kan man bli hyperaktiv. Men halv dos var perfekt.
  23. Medlem sedan
    Apr 2008
    #12
    Rekommenderar inget särskilt preparat, men jag har gett min son Disney omega-3, även provat andra sorter. Det som varit viktigast är att jag har gett tredubbel dos mot vad man rekommenderar, jag har gett 6 kapslar per dag av denna under snart svå månader nu. Resultat hittills har varit:
    - slutade kissa i sängen efter ca ½ vecka, kissade i sängen _varje_ natt innan.
    - mycket lugnare, lyssnar bättre, bättre på att ta konflikter, instruktioner, tillsägelser, mindre bråk med lillasyrran + kompisar.
    - somnar mycket snabbare, bråkar inte innan sängdags, ligger inte och snurrar i en evigheter innan han somnar.

    Kanske en del annat positivt också som jag inte kommer på just nu. Tror att man behöver kanske 3 månader innan man ser fullt resultat. Han är 5½ år.
  24. 12
    Rekommenderar inget särskilt preparat, men jag har gett min son Disney omega-3, även provat andra sorter. Det som varit viktigast är att jag har gett tredubbel dos mot vad man rekommenderar, jag har gett 6 kapslar per dag av denna under snart svå månader nu. Resultat hittills har varit:
    - slutade kissa i sängen efter ca ½ vecka, kissade i sängen _varje_ natt innan.
    - mycket lugnare, lyssnar bättre, bättre på att ta konflikter, instruktioner, tillsägelser, mindre bråk med lillasyrran + kompisar.
    - somnar mycket snabbare, bråkar inte innan sängdags, ligger inte och snurrar i en evigheter innan han somnar.

    Kanske en del annat positivt också som jag inte kommer på just nu. Tror att man behöver kanske 3 månader innan man ser fullt resultat. Han är 5½ år.
  25. Anonymus
    #13
    Hej,
    vi har provat olika sorter under olika perioder. Vi har märkt ganska snart förändring. Vår son är inte hyperaktiv men impulsiv och explosiv och skillnaden vi ser är att han helt enkelt tar det lugnare. Allt går bättre, förändringar o stök han annars skulle ha svårt att hantera tex.

    Tyvärr har vi hittills haft det så att han efter en tids användande blir "immun" och effekten försvinner. Har hört att det är så för fler.
  26. 13
    Hej,
    vi har provat olika sorter under olika perioder. Vi har märkt ganska snart förändring. Vår son är inte hyperaktiv men impulsiv och explosiv och skillnaden vi ser är att han helt enkelt tar det lugnare. Allt går bättre, förändringar o stök han annars skulle ha svårt att hantera tex.

    Tyvärr har vi hittills haft det så att han efter en tids användande blir "immun" och effekten försvinner. Har hört att det är så för fler.

Liknande trådar

  1. Omega3?
    By *Es mamma* in forum Bokstavsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-05-05, 09:49
  2. tips på omega3/fiskolja
    By piaster in forum Bokstavsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-11, 23:50
  3. Omega3
    By michaela11 in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-11, 12:39
  4. Omega3
    By Starfish in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-09-10, 19:25
  5. Omega3??
    By lindamari in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-05, 14:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar