Hur mycket katrinplommon
_1010 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2003
    #1

    Hur mycket katrinplommon

    ger ni när det börjar bli trögt i magen? Har gett päronpure till gröten här, men igår efter en större portion morot/palsternacka/pumpa (morot är ju stoppande)puré så fick lillen ont i magen och bajsade hårt bajs. Ger ni efter varje mål och i så fall hur mycket? Kanske bra att köra som förebyggande varje dag - vill gärna höra hur ni gör för att hålla magen i trim. Har laddat med katrinplommonspuré nu, men vill ju inte att han ska få diarré istället.
  2. 1
    Hur mycket katrinplommon ger ni när det börjar bli trögt i magen? Har gett päronpure till gröten här, men igår efter en större portion morot/palsternacka/pumpa (morot är ju stoppande)puré så fick lillen ont i magen och bajsade hårt bajs. Ger ni efter varje mål och i så fall hur mycket? Kanske bra att köra som förebyggande varje dag - vill gärna höra hur ni gör för att hålla magen i trim. Har laddat med katrinplommonspuré nu, men vill ju inte att han ska få diarré istället.
  3. Medlem sedan
    Mar 2010
    #2
    Det är samma här. Till gröten får maja päronpuré hon med och det räcker för att bajset ska vara ok. hon älskar morot och jag har kört på enbart morot, kör egen och fryser in och i denna runda hade ja inte i nån olja men det kan man ha, tror det var en msk till en dl prue det smörjer magen bra. i de köpa vet ja att man inte ska tillsätta nåt för där finns redan tillräckligt med fett i.

    Jag ger katrinplommon efter morotsportionerna ändå. har provat mig fram lite och för majas mage krävs det rätt mycket för att det ska ge någon effekt. tror jag ger henne nästan tre matskedar. men börja med en och prova dig fram så det inte blir på andra hållet.

    jag fick massa bra tips mot hård mage av min "mormor" som är hälsokostrådgivare. en tsk rapsolja kan man ge på morgonen om magen är mycket hård men det är kanske mer sen när man börjar med andra sorters mat...
  4. 2
    Det är samma här. Till gröten får maja päronpuré hon med och det räcker för att bajset ska vara ok. hon älskar morot och jag har kört på enbart morot, kör egen och fryser in och i denna runda hade ja inte i nån olja men det kan man ha, tror det var en msk till en dl prue det smörjer magen bra. i de köpa vet ja att man inte ska tillsätta nåt för där finns redan tillräckligt med fett i.

    Jag ger katrinplommon efter morotsportionerna ändå. har provat mig fram lite och för majas mage krävs det rätt mycket för att det ska ge någon effekt. tror jag ger henne nästan tre matskedar. men börja med en och prova dig fram så det inte blir på andra hållet.

    jag fick massa bra tips mot hård mage av min "mormor" som är hälsokostrådgivare. en tsk rapsolja kan man ge på morgonen om magen är mycket hård men det är kanske mer sen när man börjar med andra sorters mat...
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    Det blir nog i snitt en burk äpple/plommon varje dag. Nu har han inte ätit morot på ett tag och jag har ammat en hel del, men bajset är inte så löst ändå. Hellre löst än hårt, så du kan säkert inte ge för mycket (nja det kan man väl kanske ;-)
  6. 3
    Det blir nog i snitt en burk äpple/plommon varje dag. Nu har han inte ätit morot på ett tag och jag har ammat en hel del, men bajset är inte så löst ändå. Hellre löst än hårt, så du kan säkert inte ge för mycket (nja det kan man väl kanske ;-)
  7. Medlem sedan
    Apr 2007
    #4
    Jag fick rådet att inte bara ge katrinplommon, utan ibland kobinera med något annat lösande (typ päron), för annars sa sköterskan att det kanske inte får samma effekt efter ett tag. Jag ger honom i alla fall det någon gång per dag, några teskedar och har även alltid extra olja i maten..
  8. 4
    Jag fick rådet att inte bara ge katrinplommon, utan ibland kobinera med något annat lösande (typ päron), för annars sa sköterskan att det kanske inte får samma effekt efter ett tag. Jag ger honom i alla fall det någon gång per dag, några teskedar och har även alltid extra olja i maten..

Liknande trådar

  1. Katrinplommon!
    By emma_sthlm in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-08, 15:18
  2. är det OK att äta 3-4 katrinplommon
    By anna72kg in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-14, 13:02
  3. HUr mycket katrinplommon kan man ge?
    By inami in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 09:59
  4. katrinplommon
    By semj in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 12:39
  5. Katrinplommon pure
    By Maria m tvåan 8/3 in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 18:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar