Hur väl ska man planera?
Planera för barn
  1. Medlem sedan
    Mar 2011
    #1

    Hur väl ska man planera?

    Vi har nu äntligen, efter 3 år tillsammans, seriöst börjat prata om att skaffa barn. Jag är 34 och tiden rusar! Från i höst har jag ett 9-månaders kontrakt som skådespelare som är ett jobb jag länge sett fram emot. Tänker mig att vi kan börja "göra" barn i december och OM jag faktiskt skulle bli gravid så kan jag fortfarande jobba perioden ut.
    Men: hur viktigt är egentligen ett jobb jämfört med ett barn? Och tänk om vi börjar försöka och det faktiskt kommer ta ett år eller två. Är planeringen helt onödig då? Hur ska jag tänka?

    Är van att hela tiden planera så att saker och ting passar, att ingenting ska krocka osv. Men i det här fallet är det ju faktiskt inget som man kan rå på. Jag har ju inte den blekaste om vi ens kan få barn.
  2. 1
    Hur väl ska man planera? Vi har nu äntligen, efter 3 år tillsammans, seriöst börjat prata om att skaffa barn. Jag är 34 och tiden rusar! Från i höst har jag ett 9-månaders kontrakt som skådespelare som är ett jobb jag länge sett fram emot. Tänker mig att vi kan börja "göra" barn i december och OM jag faktiskt skulle bli gravid så kan jag fortfarande jobba perioden ut.
    Men: hur viktigt är egentligen ett jobb jämfört med ett barn? Och tänk om vi börjar försöka och det faktiskt kommer ta ett år eller två. Är planeringen helt onödig då? Hur ska jag tänka?

    Är van att hela tiden planera så att saker och ting passar, att ingenting ska krocka osv. Men i det här fallet är det ju faktiskt inget som man kan rå på. Jag har ju inte den blekaste om vi ens kan få barn.
  3. Medlem sedan
    Mar 2011
    #2
    Hade jag kunna spola tillbaka tiden hade jag aldrig väntat med barn eller anpassat efter jobb. Nu gjorde vi det och nu står vi där med dåliga spermier och gamla ägg.. Satsa och försök att inte planera, det blir aldrig som man tänker sig i alla fall
  4. 2
    Hade jag kunna spola tillbaka tiden hade jag aldrig väntat med barn eller anpassat efter jobb. Nu gjorde vi det och nu står vi där med dåliga spermier och gamla ägg.. Satsa och försök att inte planera, det blir aldrig som man tänker sig i alla fall
  5. S
    #3
    Klokt svar! Jag instämmer. Det blir inte som man tror i alla fall. Det kommer sällan någon perfekt tid och gör det det så är sannolikheten minimal att man prickar i den.
    Jag tro det är få som ångrar att de skaffat barn när de än kommer. Så våga och satsa är mitt tips det med.

    Lycka till!
  6. 3
    Klokt svar! Jag instämmer. Det blir inte som man tror i alla fall. Det kommer sällan någon perfekt tid och gör det det så är sannolikheten minimal att man prickar i den.
    Jag tro det är få som ångrar att de skaffat barn när de än kommer. Så våga och satsa är mitt tips det med.

    Lycka till!

Liknande trådar

  1. Planera FP
    By annasthlm in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 11:24
  2. Hur planera?
    By ev blivande mamma in forum Planera för barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 11:37
  3. åhh nu får jag planera
    By Vivi in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-29, 10:39
  4. Planera, planera och åter planera:)
    By Ulrik@ in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 17:57
  5. Är det för sent att planera in...
    By Jessica in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 18:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar