Nu har vi träffat psykologen
Bokstavsbarn
  1. Anonym mamma
    #1

    Nu har vi träffat psykologen

    Psykologen gick igenom lite om vad hon hade gjort, och ställde lite kompletterande frågor. Hon var inte säker på någon diagnos än, men var inne på autismhållet eller ADD, vissa saker talade för och lite emot båda, men hur som helst så ville hon träffa dottern 2 gånger till, och sedan få till ett läkarbesök. Det som talar lite emot diagnos är att hon "skärper till sig" när hon inte är hemma, vilket gör att andra har svårt att se hur hon är hemma.

    Psykologen tyckte iaf att jag skulle ansöka om vårdbidrag, så det ska jag sätta mig ner i kväll och försöka börja knåpa ihop.

    Så det ser ut som om jag får vänta ett tag till för att se om jag hamnar här eller inte, men jag fortsätter läsa här iaf.

    ha det gott alla
  2. 1
    Nu har vi träffat psykologen Psykologen gick igenom lite om vad hon hade gjort, och ställde lite kompletterande frågor. Hon var inte säker på någon diagnos än, men var inne på autismhållet eller ADD, vissa saker talade för och lite emot båda, men hur som helst så ville hon träffa dottern 2 gånger till, och sedan få till ett läkarbesök. Det som talar lite emot diagnos är att hon "skärper till sig" när hon inte är hemma, vilket gör att andra har svårt att se hur hon är hemma.

    Psykologen tyckte iaf att jag skulle ansöka om vårdbidrag, så det ska jag sätta mig ner i kväll och försöka börja knåpa ihop.

    Så det ser ut som om jag får vänta ett tag till för att se om jag hamnar här eller inte, men jag fortsätter läsa här iaf.

    ha det gott alla
  3. Medlem sedan
    Feb 1999
    #2
    Att dottern "skärper till sig" när hon inte är hemma talar inte alls emot diagnos! Många, särskilt flickor, fungerar på det sättet! Hur gammal är din dotter?
  4. 2
    Att dottern "skärper till sig" när hon inte är hemma talar inte alls emot diagnos! Många, särskilt flickor, fungerar på det sättet! Hur gammal är din dotter?
  5. Anonym mamma
    #3
    Min dotter har precis fyllt 10 år. Och vi märker mer och mer hur hon börjar skilja sig från mängden eller vad man ska säga.
    Såg op Arga snickaren igår, och killen där hade ju ADD, och mycket som han sä stämmer väldigt bra in på dottern, stora planer, men klarar aldrig av att slutföra dom.
  6. 3
    Min dotter har precis fyllt 10 år. Och vi märker mer och mer hur hon börjar skilja sig från mängden eller vad man ska säga.
    Såg op Arga snickaren igår, och killen där hade ju ADD, och mycket som han sä stämmer väldigt bra in på dottern, stora planer, men klarar aldrig av att slutföra dom.
  7. Medlem sedan
    Feb 1999
    #4
    Kanske skulle bup läsa Svenny Kopps avhandling innan de är klara med diagnos?
  8. 4
    Kanske skulle bup läsa Svenny Kopps avhandling innan de är klara med diagnos?
  9. Medlem sedan
    May 1999
    #5
    Jag säger som -sl-, det är absolut inte ovanligt att (framför allt) flickor skärper sig när de är på andra ställen än hemma. Det kriteriet, att problematiken ska vara synlig på mer än ett ställe, har diskuterats just av den här anledningen.

    Oavsett, lycka till - och ja, ansök om vårdbidrag så snart som möjligt!
  10. 5
    Jag säger som -sl-, det är absolut inte ovanligt att (framför allt) flickor skärper sig när de är på andra ställen än hemma. Det kriteriet, att problematiken ska vara synlig på mer än ett ställe, har diskuterats just av den här anledningen.

    Oavsett, lycka till - och ja, ansök om vårdbidrag så snart som möjligt!
  11. Medlem sedan
    Jul 2007
    #6
    Min dotter är 11 år och har autism (högfungerande) och ADHD och hon skärper sig på sin resursskola, det har hon alltid gjort. Det är väldigt vanligt, som sagts ovan, att flickor fungerar på det viset. Märkligt, tycker jag, att BUP inte vet detta!
  12. 6
    Min dotter är 11 år och har autism (högfungerande) och ADHD och hon skärper sig på sin resursskola, det har hon alltid gjort. Det är väldigt vanligt, som sagts ovan, att flickor fungerar på det viset. Märkligt, tycker jag, att BUP inte vet detta!

Liknande trådar

  1. Psykologen here I come!
    By lena84 in forum _1006 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-09, 09:08
  2. Enligt psykologen
    By chessman88 in forum Bokstavsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 19:21
  3. Träffat psykologen.
    By ~Milla~ in forum Förlossning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-15, 22:12
  4. Träffat psykologen nu
    By Helmus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 19:09
  5. Vad gör psykologen?
    By Sanna m. M & L in forum Utvecklingshämning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-11, 10:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar