Födelsedagskalas för tonåring?
Mammasnack
  1. Anonyma tonårsmamman
    #1

    Födelsedagskalas för tonåring?

    Min dotter brukar ha bjuda sina kompisar på födelsedagskalas. När hon var yngre var det lätt: badkalas, laserdome eller lekland. Nu fyller hon tonåring och då blir det mer känsligt. Hon vill gärna fira dagen med ett par kompisar men hon vet inte hur. Jag har föreslagit att hon kan ta med ett par kompisar på bio och sedan mcDonalds. Hur firar era tonåringar sina födelsedagar?
  2. 1
    Födelsedagskalas för tonåring? Min dotter brukar ha bjuda sina kompisar på födelsedagskalas. När hon var yngre var det lätt: badkalas, laserdome eller lekland. Nu fyller hon tonåring och då blir det mer känsligt. Hon vill gärna fira dagen med ett par kompisar men hon vet inte hur. Jag har föreslagit att hon kan ta med ett par kompisar på bio och sedan mcDonalds. Hur firar era tonåringar sina födelsedagar?
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2
    Min son som också fyller tonåring har varit på flera såna partyn som du själv föreslår! Först bio och sen har vi bytt ut McDonalds mot pizzeria istället - det har varit väldigt uppskattat! Men för att komma med fler förslag så kanske pyjamasparty med övernattning kanske? Lite LAN? Kanske laga mat ihop?
  4. 2
    Min son som också fyller tonåring har varit på flera såna partyn som du själv föreslår! Först bio och sen har vi bytt ut McDonalds mot pizzeria istället - det har varit väldigt uppskattat! Men för att komma med fler förslag så kanske pyjamasparty med övernattning kanske? Lite LAN? Kanske laga mat ihop?
  5. Medlem sedan
    Dec 2000
    #3
    Våra har ofta inte velat fira med kompisar alls från någon gång i 13-14-årsåldern. Kanske börjar det bli så känsligt med vem man bjuder och vem inte, och de börjar känna pressen av att vara en "trevlig värd". Ibland har de dock haft små middagar hemma med de närmaste kompisarna, kombinerat med kanske någon videofilm. Ibland har vi bara lagat maten och sen gått till någon granne i 2-3 timmar, så att de fått sköta sig själva.
  6. 3
    Våra har ofta inte velat fira med kompisar alls från någon gång i 13-14-årsåldern. Kanske börjar det bli så känsligt med vem man bjuder och vem inte, och de börjar känna pressen av att vara en "trevlig värd". Ibland har de dock haft små middagar hemma med de närmaste kompisarna, kombinerat med kanske någon videofilm. Ibland har vi bara lagat maten och sen gått till någon granne i 2-3 timmar, så att de fått sköta sig själva.
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4
    Ett annat tips också: Lägg in din fråga i tonårssnacket också, så kan du kanske få fler förslag, och kanske även från kloka tonårspappor som finns här.
  8. 4
    Ett annat tips också: Lägg in din fråga i tonårssnacket också, så kan du kanske få fler förslag, och kanske även från kloka tonårspappor som finns här.
  9. Medlem sedan
    Feb 2001
    #5
    Har en tonàrskille och de har mest kört med pizza/pyjamas-party med en dvd hemma. Numera är han 16 och det blir riktiga partaj med allt det innebär
    Min kompis som har en liten tonàrsdotter har haft "spa-party" hemma där flickorna badat pà badhuset och sedan kört hem och haft en spa-kväll med manicur, 'fotvàrd', krämer, frisyrer och annat kul som tjejer brukar gilla.
  10. 5
    Har en tonàrskille och de har mest kört med pizza/pyjamas-party med en dvd hemma. Numera är han 16 och det blir riktiga partaj med allt det innebär
    Min kompis som har en liten tonàrsdotter har haft "spa-party" hemma där flickorna badat pà badhuset och sedan kört hem och haft en spa-kväll med manicur, 'fotvàrd', krämer, frisyrer och annat kul som tjejer brukar gilla.
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6
    Mina döttrar har ofta en middag och sen ser de på en film tillsammans.
  12. 6
    Mina döttrar har ofta en middag och sen ser de på en film tillsammans.
  13. Medlem sedan
    Jan 2001
    #7
    Min nu 15-åriga dotter har haft tjejmiddag med efterföljande filmvisning hemma med sina närmaste kompisar de senaste åren. Sista gången handlade vi tillsammans och sedan fixade hon och kompisarna hela middagen. Hon städade själv efteråt och diskade, så det var smärtfritt!
    Jag tycker det är svårare med sonen som fyller 13 nästa gång.
  14. 7
    Min nu 15-åriga dotter har haft tjejmiddag med efterföljande filmvisning hemma med sina närmaste kompisar de senaste åren. Sista gången handlade vi tillsammans och sedan fixade hon och kompisarna hela middagen. Hon städade själv efteråt och diskade, så det var smärtfritt!
    Jag tycker det är svårare med sonen som fyller 13 nästa gång.

Liknande trådar

  1. födelsedagskalas
    By LiMa m V och J in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-05-29, 14:29
  2. Födelsedagskalas
    By _Åsa_ in forum _0706 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 09:27
  3. Födelsedagskalas!
    By KatarinaFR in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 22:06
  4. Födelsedagskalas?
    By dainty in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-17, 22:27
  5. födelsedagskalas!
    By MonicaG in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-11, 17:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar