Tvillingar!!
_1110 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2008
    #1

    Tvillingar!!

    Nu ni! Jag var på inskrivning idag och eftersom att jag vid 2 tillfällen fått lite rosa på pappret när jag torkat mig så ville barnmorskan att jag skulle iväg på ett ultraljud för säkerhets skull. Fick en tid i eftermiddags, och jag han knappt ha den där ultraljudsgrejen (vad det nu heter) på magen mer än nån sekund innan vi såg att det inte bara är en bebis, utan två!!

    Båda är drygt 2 cm långa från huvud till rumpa och bådas hjärtan pickar fint Detta kommer att bli spännande!
  2. 1
    Tvillingar!! Nu ni! Jag var på inskrivning idag och eftersom att jag vid 2 tillfällen fått lite rosa på pappret när jag torkat mig så ville barnmorskan att jag skulle iväg på ett ultraljud för säkerhets skull. Fick en tid i eftermiddags, och jag han knappt ha den där ultraljudsgrejen (vad det nu heter) på magen mer än nån sekund innan vi såg att det inte bara är en bebis, utan två!!

    Båda är drygt 2 cm långa från huvud till rumpa och bådas hjärtan pickar fint Detta kommer att bli spännande!
  3. Anonym
    #2

    Kul att du tar det så bra

    Skönt att du verkar glad. Själv skulle jag bli väldigt besviken om det visade sig vara två men det kan man ju inte styra över.
    Hoppas allt kommer att gå bra.
  4. 2
    Kul att du tar det så bra Skönt att du verkar glad. Själv skulle jag bli väldigt besviken om det visade sig vara två men det kan man ju inte styra över.
    Hoppas allt kommer att gå bra.
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    COOLT!!!
    vilken vecka är du i?
    Varför blödde du?

    Jätte spännande. Grattis till båda din bebisar
  6. 3
    COOLT!!!
    vilken vecka är du i?
    Varför blödde du?

    Jätte spännande. Grattis till båda din bebisar
  7. Medlem sedan
    Jul 2008
    #4
    Jag vet inte varför jag skulle bli besviken av att få två barn istället för ett, tycker det här känns jättekul. Överväldigande - ja, absolut. För mig var det en helt underbar och oväntad överraskning.
  8. 4
    Jag vet inte varför jag skulle bli besviken av att få två barn istället för ett, tycker det här känns jättekul. Överväldigande - ja, absolut. För mig var det en helt underbar och oväntad överraskning.
  9. Medlem sedan
    Jul 2008
    #5
    Tack!!

    Jag är i vecka 8+5 nu, har ingen aning om varför jag blödde. Kanske nåt litet blodkärl som gått sönder i samband med hosta, har haft influensa och sen kraftig hosta ett par veckor nu...
  10. 5
    Tack!!

    Jag är i vecka 8+5 nu, har ingen aning om varför jag blödde. Kanske nåt litet blodkärl som gått sönder i samband med hosta, har haft influensa och sen kraftig hosta ett par veckor nu...
  11. Medlem sedan
    Sep 2006
    #6
    Megadubbelgrattis! Åh vad häftigt. Så spännande!!!
  12. 6
    Megadubbelgrattis! Åh vad häftigt. Så spännande!!!
  13. Medlem sedan
    Jul 2008
    #7
    Tack! Ja det känns verkligen jättekul och spännande.
  14. 7
    Tack! Ja det känns verkligen jättekul och spännande.
  15. Anonym brud
    #8
    Åh grattis!! Vilken rolig överraskning!
    Har du barn sen tidigare eller blir det era första?
    Ska bli kul att följa dig, hoppas du kan lägga ut lite magbilder senare i graviditeten, skulle vara så roligt att jämföra med

    Jätte grattis!!!
  16. 8
    Åh grattis!! Vilken rolig överraskning!
    Har du barn sen tidigare eller blir det era första?
    Ska bli kul att följa dig, hoppas du kan lägga ut lite magbilder senare i graviditeten, skulle vara så roligt att jämföra med

    Jätte grattis!!!
  17. Medlem sedan
    Jan 2011
    #9
    Grattis Grattis
  18. 9
    Grattis Grattis
  19. Medlem sedan
    Nov 2001
    #10
    Åhå, vad häftigt, men lite skrämmande
    Har ni tvillingar i släkten? Min svärmor är tvilling så jag är lite "rädd" att vi får tvillingar
  20. 10
    Åhå, vad häftigt, men lite skrämmande
    Har ni tvillingar i släkten? Min svärmor är tvilling så jag är lite "rädd" att vi får tvillingar
  21. Anonym
    #11

    Tja, alla är ju olika

    Precis som att en del blir väldigt besvikna över om det blir snitt istället för vaginal förlossning så kan man ju också bli besviken över att vänta tvillinga. Graviditeten räknas ju som en riskgraviditet och blir kanske inte som man tänkt och kanske inte förlossningen heller och tiden efteråt är ju inte densamma som med bara ett barn.
  22. 11
    Tja, alla är ju olika Precis som att en del blir väldigt besvikna över om det blir snitt istället för vaginal förlossning så kan man ju också bli besviken över att vänta tvillinga. Graviditeten räknas ju som en riskgraviditet och blir kanske inte som man tänkt och kanske inte förlossningen heller och tiden efteråt är ju inte densamma som med bara ett barn.
  23. Medlem sedan
    Jul 2008
    #12
    Tack! Vi har en son sedan tidigare som blir 2 i övermorgon, så om allt går vägen har vi 3 barn i höst
  24. 12
    Tack! Vi har en son sedan tidigare som blir 2 i övermorgon, så om allt går vägen har vi 3 barn i höst
  25. Medlem sedan
    Jul 2008
    #13
    Min mans farmor var tvilling, men jag vet inte om det är för långt borta för att räknas eller inte...
  26. 13
    Min mans farmor var tvilling, men jag vet inte om det är för långt borta för att räknas eller inte...
  27. Medlem sedan
    Jul 2008
    #14
    Tackar
  28. 14
    Tackar
  29. Medlem sedan
    Feb 2011
    #15
    Vad roligt!! Å vilken överraskning
    Stoort grattis! Å lycka till
  30. 15
    Vad roligt!! Å vilken överraskning
    Stoort grattis! Å lycka till
  31. Medlem sedan
    Jan 2011
    #16
    Åh grattis!

    Vad roligt!
  32. 16
    Åh grattis!

    Vad roligt!
  33. Medlem sedan
    Jul 2008
    #17
    Det är bara att hänga med i svängarna! Livet blir inte alltid som man tänkt sig och då tror jag det bästa är att se det ur ett positivt perspektiv. Man har inte kontroll över allt här i livet.

    Exempel: Min förra förlossning blev inte alls som jag trodde, den tog 3.5 timme från att jag började få värkar och jag fick ingen smärtlindring alls. Det var inte så jag hade tänkt mig det (ville egentligen ha all smärtlindring som fanns att få och trodde att värkarbetet skulle hinna byggas upp lite långsammare), men mitt i hänger man bara med och jag är inte ett dugg besviken att det blev som det blev!
  34. 17
    Det är bara att hänga med i svängarna! Livet blir inte alltid som man tänkt sig och då tror jag det bästa är att se det ur ett positivt perspektiv. Man har inte kontroll över allt här i livet.

    Exempel: Min förra förlossning blev inte alls som jag trodde, den tog 3.5 timme från att jag började få värkar och jag fick ingen smärtlindring alls. Det var inte så jag hade tänkt mig det (ville egentligen ha all smärtlindring som fanns att få och trodde att värkarbetet skulle hinna byggas upp lite långsammare), men mitt i hänger man bara med och jag är inte ett dugg besviken att det blev som det blev!
  35. M
    #18
    Grattis!!
  36. 18
    Grattis!!
  37. Medlem sedan
    Dec 2007
    #19
    Ett STORT GRATTIS själv skulle jag också tycka att det var roligt om jag skulle få tvillingar men nu tror jag inte det för det finns inte anlag för det men kul för dig grattis igen.
  38. 19
    Ett STORT GRATTIS själv skulle jag också tycka att det var roligt om jag skulle få tvillingar men nu tror jag inte det för det finns inte anlag för det men kul för dig grattis igen.
  39. Medlem sedan
    Sep 2008
    #20
    Vad skoj, grattis!!!
  40. 20
    Vad skoj, grattis!!!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Tvillingar ! Namn till tvillingar ?
    By MrsQ in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-06-02, 21:34
  2. Tvillingar
    By Tomas och Sofia in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-31, 00:45
  3. Tvillingar
    By anonymt namn in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 14:07
  4. Tvillingar
    By anonymt namn in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 17:56
  5. tvillingar ?
    By anonymt namn in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 13:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar