Rekommenderar!
Bokstavsbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    Rekommenderar!

    Jag har med ljus och lykta letat efter boken "Explosiva barn" av Ross W Greene. Fick tipset om den för över 1 år sen. Beställt den, men den har utgått, tagit slut o s v. På biblan har det alltid varit kö på den.

    NU har jag hittat den på CDON.com och jag har läst den! Fantastisk bok. Den gav mig mycket mer förståelse för mitt barn.
    Han skriver om hur man kan underlätta för dessa barn för att få dom att fungera. På detta sätt har jag/vi kört med barnen (omedvetet att detta var ett "sätt"), och därför förstår jag, att det tog så lång tid för 13 åringen att få sin diagnos. Och därför vi inte ser våran 8 årings problem som dom gör i skolan.

    Jag rekomenderar boken varmt till alla er som inte läst den! Den är min bibel!
  2. 1
    Rekommenderar! Jag har med ljus och lykta letat efter boken "Explosiva barn" av Ross W Greene. Fick tipset om den för över 1 år sen. Beställt den, men den har utgått, tagit slut o s v. På biblan har det alltid varit kö på den.

    NU har jag hittat den på CDON.com och jag har läst den! Fantastisk bok. Den gav mig mycket mer förståelse för mitt barn.
    Han skriver om hur man kan underlätta för dessa barn för att få dom att fungera. På detta sätt har jag/vi kört med barnen (omedvetet att detta var ett "sätt"), och därför förstår jag, att det tog så lång tid för 13 åringen att få sin diagnos. Och därför vi inte ser våran 8 årings problem som dom gör i skolan.

    Jag rekomenderar boken varmt till alla er som inte läst den! Den är min bibel!
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Håller med, en otroligt bra bok! Kan också rekommendera hans bok Vilse i skolan som handlar mer specifikt om hur man kan lösa vardagen i skolan på ett bra sätt för explosiva barn.
  4. 2
    Håller med, en otroligt bra bok! Kan också rekommendera hans bok Vilse i skolan som handlar mer specifikt om hur man kan lösa vardagen i skolan på ett bra sätt för explosiva barn.
  5. Anonymus
    #3
    Ja, jag tror faktiskt att jag ska ta o läsa den igen snart!! Man behöver bli påmind, i litet och i stort!
  6. 3
    Ja, jag tror faktiskt att jag ska ta o läsa den igen snart!! Man behöver bli påmind, i litet och i stort!

Liknande trådar

  1. Var rekommenderar ni?
    By Cherinne in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-01-22, 10:41
  2. Rekommenderar
    By ejjvi in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 21:33
  3. Rekommenderar...
    By Andromedae in forum Gravidsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-13, 14:58
  4. Rekommenderar:
    By Alex m.Loke&Svante in forum _0607 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-11, 10:16
  5. vad rekommenderar ni?
    By anna in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-17, 16:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar