Bebisenkät!
_1012 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Bebisenkät!

    Jag heter..
    Jag gillar..
    Jag gillar inte..
    Jag låter så här..
    Jag är väldigt medveten om att..
    Jag skrattar..
    Det mysigaste jag vet är..
    Jag tycker kläder är..
    Jag tycker om att titta på..
    Jag sover helst..
    ~ Tindra 2003 ~
    ~ Eli 2006 ~
    ~ bonusen Alvar 2006 ~
    ~ Tilde 2010 ~

    I wish I was a glow worm
    A glow worm´s never glum
    `Cos how can you be grumpy
    When the sun shines out you bum
  2. 1
    Bebisenkät! Jag heter..
    Jag gillar..
    Jag gillar inte..
    Jag låter så här..
    Jag är väldigt medveten om att..
    Jag skrattar..
    Det mysigaste jag vet är..
    Jag tycker kläder är..
    Jag tycker om att titta på..
    Jag sover helst..
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    Tildesvar

    Jag heter äntligen något! Kira TILDE Saga Elisabeth Lo blev det tillslut.

    Jag gillar pussar, sånglekar, babygymmet, att mysa och alla mina syskon som leker med mig.

    Jag gillar inte att vara sjuk och det har vi haft nog med hitills.

    Jag låter så här "GGggg" "Ma ma ma ma" "Heey" "AAOuuuw" "Aoaoaoao" och "hiiii"

    Jag är väldigt medveten om att krokodiltårar fungerar rätt bra ibland för att få något.

    Jag skrattar när jag blir kittlad, någon pratar med mig och när mamma kommer på att jag låtsasgråter.

    Det mysigaste jag vet är att få vara naken.

    Jag tycker kläder är mysigt att få på sig på morgonen.

    Jag tycker om att titta på lampor, ansikten och färgglada saker.

    Jag sover helst när det inte finns något som är roligare att göra.
  4. 2
    Tildesvar

    Jag heter äntligen något! Kira TILDE Saga Elisabeth Lo blev det tillslut.

    Jag gillar pussar, sånglekar, babygymmet, att mysa och alla mina syskon som leker med mig.

    Jag gillar inte att vara sjuk och det har vi haft nog med hitills.

    Jag låter så här "GGggg" "Ma ma ma ma" "Heey" "AAOuuuw" "Aoaoaoao" och "hiiii"

    Jag är väldigt medveten om att krokodiltårar fungerar rätt bra ibland för att få något.

    Jag skrattar när jag blir kittlad, någon pratar med mig och när mamma kommer på att jag låtsasgråter.

    Det mysigaste jag vet är att få vara naken.

    Jag tycker kläder är mysigt att få på sig på morgonen.

    Jag tycker om att titta på lampor, ansikten och färgglada saker.

    Jag sover helst när det inte finns något som är roligare att göra.
  5. Medlem sedan
    Apr 2010
    #3
    Jag heter EIRA Siv

    Jag gillar att busa med mamma och pappa, när pappa spelar gitarr, när mamma låtsasskräms eller sjunger.

    Jag gillar inte för mycket ljud, att bli väckt, när mamma spelar flöjt.

    Jag låter så här Agooo, bllblll, AAAAaa(pruttprutt).

    Jag är väldigt medveten om att allt som ser fint ut bör smakas på.

    Jag skrattar när mamma skräms och jag blir låtsasrädd eller när jag ser något jag tycker är fint.

    Det mysigaste jag vet är Att ligga på filten medan pappa spelar gitarr och mamma masserar mina fötter.

    Jag tycker kläder är väldigt jobbiga när de ska på men bra att dregla och kräka på.

    Jag tycker om att titta på saker med fina mönster och mycket kontraster. Speciellt tyget som hänger på väggen bakom soffan och så mamma och pappa och andra roliga människor förstås.

    Jag sover(och somnar) helst för mig själv, vilket mamma som gärna sitter med mig när jag sover tycker är lite sorgligt då det är så mysigt.
  6. 3
    Jag heter EIRA Siv

    Jag gillar att busa med mamma och pappa, när pappa spelar gitarr, när mamma låtsasskräms eller sjunger.

    Jag gillar inte för mycket ljud, att bli väckt, när mamma spelar flöjt.

    Jag låter så här Agooo, bllblll, AAAAaa(pruttprutt).

    Jag är väldigt medveten om att allt som ser fint ut bör smakas på.

    Jag skrattar när mamma skräms och jag blir låtsasrädd eller när jag ser något jag tycker är fint.

    Det mysigaste jag vet är Att ligga på filten medan pappa spelar gitarr och mamma masserar mina fötter.

    Jag tycker kläder är väldigt jobbiga när de ska på men bra att dregla och kräka på.

    Jag tycker om att titta på saker med fina mönster och mycket kontraster. Speciellt tyget som hänger på väggen bakom soffan och så mamma och pappa och andra roliga människor förstås.

    Jag sover(och somnar) helst för mig själv, vilket mamma som gärna sitter med mig när jag sover tycker är lite sorgligt då det är så mysigt.
  7. Medlem sedan
    Apr 2010
    #4
    Vilket fint namn hon fick och vad många! Blev det det som du ville?
  8. 4
    Vilket fint namn hon fick och vad många! Blev det det som du ville?
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5
    Tack. Hehe ja det blev lite många.. Men varför välja? Jag är jättenöjd med hur det blev.

    Jag ville Kira, han Saga. Hon är vår saga, jag håller med helhjärtat. Elisabeth är släktnamn på hans önskemål, Tilde kom vi överrens om, det har jag haft på listan när min stora tjej låg i magen. Och så fick hon ett totem som mina barn har. Lo.
    Mina stora heter Wilda Tindra Tiger och Bror Eli Varg.
  10. 5
    Tack. Hehe ja det blev lite många.. Men varför välja? Jag är jättenöjd med hur det blev.

    Jag ville Kira, han Saga. Hon är vår saga, jag håller med helhjärtat. Elisabeth är släktnamn på hans önskemål, Tilde kom vi överrens om, det har jag haft på listan när min stora tjej låg i magen. Och så fick hon ett totem som mina barn har. Lo.
    Mina stora heter Wilda Tindra Tiger och Bror Eli Varg.
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6
    Åh, gillar Eira aldrig flöjten?

    Min morfar var här för någon vecka sedan och drämde handen i bordet (på skoj han blev så glad över något) då stortjöt hon. Men att hunden skäller helt galet högt det sover hon sig igenom. Konstigt det där med ljud.
  12. 6
    Åh, gillar Eira aldrig flöjten?

    Min morfar var här för någon vecka sedan och drämde handen i bordet (på skoj han blev så glad över något) då stortjöt hon. Men att hunden skäller helt galet högt det sover hon sig igenom. Konstigt det där med ljud.
  13. Medlem sedan
    Apr 2010
    #7
    Åh vilka fina namn. Eira bestämde vi innan hon föddes, och siv ville jag att hon skulle heta efter min farmor, hade tänkt ett till men mannen ville få iväg papperna så fort som möjligt så vi hann inte komma på fler. :P

    Nej, flöjten tycker hon verkligen inte om. Får suraste putläppen av alla då och fortsätter man börjar hon gråta. Ska försöka ta en bild på det någon gång för det ser jättekul ut. Får hoppas det går över. Sen när hon blir större får vi skaffa hörselkåpor så jag kan spela saxofon för henne. Det gillade hon iaf i magen.
  14. 7
    Åh vilka fina namn. Eira bestämde vi innan hon föddes, och siv ville jag att hon skulle heta efter min farmor, hade tänkt ett till men mannen ville få iväg papperna så fort som möjligt så vi hann inte komma på fler. :P

    Nej, flöjten tycker hon verkligen inte om. Får suraste putläppen av alla då och fortsätter man börjar hon gråta. Ska försöka ta en bild på det någon gång för det ser jättekul ut. Får hoppas det går över. Sen när hon blir större får vi skaffa hörselkåpor så jag kan spela saxofon för henne. Det gillade hon iaf i magen.
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8
    Eira tycker jag om, jag har en väninna som har en dotter som heter så.

    Ni hade bråttom, vi postade nu i dag, nu är hon tre månader +. ajaj, men de blir väl nöjda de får in ngt alls.

    Det finns som passar sånna här små bebisar också! Min stora gick på hockey från hon var ett par dagar bara. Då var det höselkåpor som gällde. Klacken väsnades så mycket.

    Ta ett kort, eller filma. Sötisen då.
  16. 8
    Eira tycker jag om, jag har en väninna som har en dotter som heter så.

    Ni hade bråttom, vi postade nu i dag, nu är hon tre månader +. ajaj, men de blir väl nöjda de får in ngt alls.

    Det finns som passar sånna här små bebisar också! Min stora gick på hockey från hon var ett par dagar bara. Då var det höselkåpor som gällde. Klacken väsnades så mycket.

    Ta ett kort, eller filma. Sötisen då.
  17. Medlem sedan
    Nov 2006
    #9
    Jag heter Olle
    Jag gillar att ligga på skötbordet, i gymmet eller bästaste platsen vid mammas tutte.
    Jag gillar inte höga ljud, att få Trimetoprim eller att vänta...
    Jag låter så här: Aahh, tssss
    Jag är väldigt medveten om att jag aldrig tänker ta napp
    Jag skrattar när nån pratar med mig
    Det mysigaste jag vet är ligga på skötbordet och bli klappad på magen
    Jag tycker kläder är goda att smaka på
    Jag tycker om att titta på min elefant som hänger på vagnen och alla som tittar o pratar med mig
    Jag sover helst mycket, i vagnen på dagen o bredvid mamma i sängen eller i min säng.
  18. 9
    Jag heter Olle
    Jag gillar att ligga på skötbordet, i gymmet eller bästaste platsen vid mammas tutte.
    Jag gillar inte höga ljud, att få Trimetoprim eller att vänta...
    Jag låter så här: Aahh, tssss
    Jag är väldigt medveten om att jag aldrig tänker ta napp
    Jag skrattar när nån pratar med mig
    Det mysigaste jag vet är ligga på skötbordet och bli klappad på magen
    Jag tycker kläder är goda att smaka på
    Jag tycker om att titta på min elefant som hänger på vagnen och alla som tittar o pratar med mig
    Jag sover helst mycket, i vagnen på dagen o bredvid mamma i sängen eller i min säng.
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10
    En nappvägrare! Åh, lär mig hur gör man en sån. *smider planer för att få henne bli det om pappa skulle envisas*

    Olle är så coolt namn.
  20. 10
    En nappvägrare! Åh, lär mig hur gör man en sån. *smider planer för att få henne bli det om pappa skulle envisas*

    Olle är så coolt namn.
  21. Medlem sedan
    Sep 2010
    #11
    Jag heter Anna VALMA Margareta
    Jag gillar att ligga på skötbordet och lufta rumpan eller prata och flirta med mamma och pappa
    Jag gillar inte att sitta själv och filosofera
    Jag låter så här aaaaaaarrghhhh (gurgel)
    Jag är väldigt medveten om att den gröna grodan är min favorit i babysittern, men jag kan inte få händerna att röra sig till den...
    Jag skrattar inte riktigt än, men ler gärna när mamma gör tokiga miner åt mig
    Det mysigaste jag vet är att gunga runt i famnen på mamma som nynnar och sjunger
    Jag tycker kläder är helt OK, men jag kräks eller kissar ner dem om mamma valt fel färg
    Jag älskar att titta på min mobil ovanför skötbordet
    Jag sover helst ute på promenad om dagen och nära, nära i mammas och pappas säng på natten och max tre timmar innan hungern slår till
  22. 11
    Jag heter Anna VALMA Margareta
    Jag gillar att ligga på skötbordet och lufta rumpan eller prata och flirta med mamma och pappa
    Jag gillar inte att sitta själv och filosofera
    Jag låter så här aaaaaaarrghhhh (gurgel)
    Jag är väldigt medveten om att den gröna grodan är min favorit i babysittern, men jag kan inte få händerna att röra sig till den...
    Jag skrattar inte riktigt än, men ler gärna när mamma gör tokiga miner åt mig
    Det mysigaste jag vet är att gunga runt i famnen på mamma som nynnar och sjunger
    Jag tycker kläder är helt OK, men jag kräks eller kissar ner dem om mamma valt fel färg
    Jag älskar att titta på min mobil ovanför skötbordet
    Jag sover helst ute på promenad om dagen och nära, nära i mammas och pappas säng på natten och max tre timmar innan hungern slår till
  23. Medlem sedan
    Apr 2010
    #12
    Har nybliven nappvägrare här med. Först kunde hon liksom inte hantera den så den bara flög ut när hon sög, sen tog hon napp ett litet tag tills hon fick tag på tummen som numera är det enda som gäller. Nappen kan ju gå och gräva ner sig på ett mörkt ställe enligt Eira! Inte för att det är så mycket bättre med tummen kanske... :P
  24. 12
    Har nybliven nappvägrare här med. Först kunde hon liksom inte hantera den så den bara flög ut när hon sög, sen tog hon napp ett litet tag tills hon fick tag på tummen som numera är det enda som gäller. Nappen kan ju gå och gräva ner sig på ett mörkt ställe enligt Eira! Inte för att det är så mycket bättre med tummen kanske... :P
  25. Medlem sedan
    Mar 2003
    #13

    här kommer fler svar

    Jag heter.. HARRIET Viola
    Jag gillar.. mina storasyskon. Mycket!
    Jag gillar inte.. Att vara själv.
    Jag låter så här..Brrr (i kombination med en massa spottande) aaaah!
    Jag är väldigt medveten om att.. jag är med i en stor flock
    Jag skrattar.. inte ofta, men ibland om någon kittlar mig
    Det mysigaste jag vet är..när jag har ätit färdig och jag ligger på mammas knän och trivs.
    Jag tycker kläder är..helt ok
    Jag tycker om att titta på.. storasyskonen och det spännande tyget ovanför mamma och pappas säng.
    Jag sover helst.. I vagnen utomhus.
  26. 13
    här kommer fler svar Jag heter.. HARRIET Viola
    Jag gillar.. mina storasyskon. Mycket!
    Jag gillar inte.. Att vara själv.
    Jag låter så här..Brrr (i kombination med en massa spottande) aaaah!
    Jag är väldigt medveten om att.. jag är med i en stor flock
    Jag skrattar.. inte ofta, men ibland om någon kittlar mig
    Det mysigaste jag vet är..när jag har ätit färdig och jag ligger på mammas knän och trivs.
    Jag tycker kläder är..helt ok
    Jag tycker om att titta på.. storasyskonen och det spännande tyget ovanför mamma och pappas säng.
    Jag sover helst.. I vagnen utomhus.
  27. Medlem sedan
    Feb 2007
    #14
    Jag heter Alice Natalie

    Jag gillar när man kittlar, busar, tjoar o skrattar

    Jag gillar inte att vara med pappa på kvällarna då ja e trött

    Jag låter så här grrr... gouh.... ma.... na... iih..

    Jag är väldigt medveten om att det blir käk när jag läggs ner i mammas knä och får vänta på uppknäppning

    Jag skrattar högt o tydligt när någon säger något kul eller kittlas

    Det mysigaste jag vet är att hänga på armen o vyssas fram o tillbaka i huset sakta.

    Jag tycker kläder är överkurs ibland, sockor helt onödiga...

    Jag tycker om att titta på när storasyskonen springer runt o leker

    Jag sover helst i vagnen med ljud runt om kring
  28. 14
    Jag heter Alice Natalie

    Jag gillar när man kittlar, busar, tjoar o skrattar

    Jag gillar inte att vara med pappa på kvällarna då ja e trött

    Jag låter så här grrr... gouh.... ma.... na... iih..

    Jag är väldigt medveten om att det blir käk när jag läggs ner i mammas knä och får vänta på uppknäppning

    Jag skrattar högt o tydligt när någon säger något kul eller kittlas

    Det mysigaste jag vet är att hänga på armen o vyssas fram o tillbaka i huset sakta.

    Jag tycker kläder är överkurs ibland, sockor helt onödiga...

    Jag tycker om att titta på när storasyskonen springer runt o leker

    Jag sover helst i vagnen med ljud runt om kring
  29. Medlem sedan
    Nov 2006
    #15
    Han gör som en katt som inte vill ha en tablett, öppen mun (ler) och putter ut den med tungan. Storebror tog den lätt men här är det bara smask på händerna som gäller. Blir väl en tumsugare kan jag tro
  30. 15
    Han gör som en katt som inte vill ha en tablett, öppen mun (ler) och putter ut den med tungan. Storebror tog den lätt men här är det bara smask på händerna som gäller. Blir väl en tumsugare kan jag tro
  31. Medlem sedan
    May 2006
    #16
    Jag heter..
    STINA Sigrid Birgitta
    Jag gillar..
    Mat, flyga flygplan och att duscha med mamma eller pappa
    Jag gillar inte..
    när jag får vänta på maten
    Jag låter så här..
    ööh, ööh, iii, bepp, bepp...typ...
    Jag är väldigt medveten om att..
    Jag är husets medelpunkt
    Jag skrattar..
    När mamma frågar "alla ombord?" när vi ska flyga flygplan, när pappa eller storsyskonen kommer hem
    Det mysigaste jag vet är..
    Morgonmys i mammas och pappas säng
    Jag tycker kläder är..
    ganska nice men nakenfis är också skönt
    Jag tycker om att titta på..
    mig själv i spegeln (snygg och roligt brutta) och när brorsan spexar
    Jag sover helst..
    i min egen säng och tar gärna sovmorgon, varför ska man upp tidigt om man inte behöver?
  32. 16
    Jag heter..
    STINA Sigrid Birgitta
    Jag gillar..
    Mat, flyga flygplan och att duscha med mamma eller pappa
    Jag gillar inte..
    när jag får vänta på maten
    Jag låter så här..
    ööh, ööh, iii, bepp, bepp...typ...
    Jag är väldigt medveten om att..
    Jag är husets medelpunkt
    Jag skrattar..
    När mamma frågar "alla ombord?" när vi ska flyga flygplan, när pappa eller storsyskonen kommer hem
    Det mysigaste jag vet är..
    Morgonmys i mammas och pappas säng
    Jag tycker kläder är..
    ganska nice men nakenfis är också skönt
    Jag tycker om att titta på..
    mig själv i spegeln (snygg och roligt brutta) och när brorsan spexar
    Jag sover helst..
    i min egen säng och tar gärna sovmorgon, varför ska man upp tidigt om man inte behöver?
  33. Medlem sedan
    Jun 2003
    #17
    Vad frustrerande att inte nå fram till grodan..
    Tilde har fått lite styrsel och det roligaste hon vet att att fånga hår ..
  34. 17
    Vad frustrerande att inte nå fram till grodan..
    Tilde har fått lite styrsel och det roligaste hon vet att att fånga hår ..
  35. Medlem sedan
    Jun 2003
    #18
    Oj ja tummen verkar många barn gilla.. Mina har aldrig haft tummen heller, men Tilde gnager på knogarna (tandköttet kliar) hoppas det inte blir mer.
  36. 18
    Oj ja tummen verkar många barn gilla.. Mina har aldrig haft tummen heller, men Tilde gnager på knogarna (tandköttet kliar) hoppas det inte blir mer.
  37. Medlem sedan
    Jun 2003
    #19
    Hoppas inte, alla bebisar har ju inte behov att snutta på grejer..
  38. 19
    Hoppas inte, alla bebisar har ju inte behov att snutta på grejer..
  39. Medlem sedan
    Jun 2003
    #20
    Så fina namn hon har! Viola är ett släktnamn i min släkt, men jag har inte kunnat få till det på något snyggt sätt.
  40. 20
    Så fina namn hon har! Viola är ett släktnamn i min släkt, men jag har inte kunnat få till det på något snyggt sätt.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Bebisenkät!
    By justEmmie in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2011-03-25, 11:56
  2. Bebisenkät i miniformat!
    By Å.sa in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-01-30, 18:59
  3. Bebisenkät!
    By S-mamman in forum _0806 Junibarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-09-14, 18:57
  4. Bebisenkät
    By Leyse in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-02, 16:58
  5. Bebisenkät!
    By Vänamön in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 22:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar