Bästa tipsen hitåt!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Bästa tipsen hitåt!

    Snälla söta rara oäfare.

    Jag är überfökyld.
    Hade lovat sonen som fyllde fem för flera veckor sedan ett kalas, vi blev sjuka. Han har verkligen önskat sig ett stort fint kalas och lokalen är bokad till i morgon. Jag kan inte baka har knappt ork att stå upp just nu. Men är noga med hygienen, så det är orken det tryter på.

    Jag tänkte göra glasstårta för att inte hålla på så mycket med det de ska äta, vi köper färdigt fikabröd, kex, saft och sånt.

    Han ville så gärna ha rymd tema. Så jag tänkte klippa stjärnor i ugnsfolie och hänga upp i taket. Och barnen får bygga ett rymdskepp i dag som kan flyga över bordet i morgon. Då roar jag barnen i dag också. Heliumet är inköpt för flygande ballonger. Jag tänkte vika origamiraketer av papper att ha som borddekorationer.

    Hur kan jag göra glasstårtan rolig i rymdtema?
    Vad mer kan jag fixa med?
    Vad kan vi planera för lekar?
    Några fler ideér?
    Något som inte kräver så mycket jobb men som barnen skulle tycka om?

    Jag vet att det finns ett kalassnack, men eftersom det är lite panik slänger jag ut det här.
    Tack.
    ~ Tindra 2003 ~
    ~ Eli 2006 ~
    ~ bonusen Alvar 2006 ~
    ~ Tilde 2010 ~

    I wish I was a glow worm
    A glow worm´s never glum
    `Cos how can you be grumpy
    When the sun shines out you bum
  2. 1
    Bästa tipsen hitåt! Snälla söta rara oäfare.

    Jag är überfökyld.
    Hade lovat sonen som fyllde fem för flera veckor sedan ett kalas, vi blev sjuka. Han har verkligen önskat sig ett stort fint kalas och lokalen är bokad till i morgon. Jag kan inte baka har knappt ork att stå upp just nu. Men är noga med hygienen, så det är orken det tryter på.

    Jag tänkte göra glasstårta för att inte hålla på så mycket med det de ska äta, vi köper färdigt fikabröd, kex, saft och sånt.

    Han ville så gärna ha rymd tema. Så jag tänkte klippa stjärnor i ugnsfolie och hänga upp i taket. Och barnen får bygga ett rymdskepp i dag som kan flyga över bordet i morgon. Då roar jag barnen i dag också. Heliumet är inköpt för flygande ballonger. Jag tänkte vika origamiraketer av papper att ha som borddekorationer.

    Hur kan jag göra glasstårtan rolig i rymdtema?
    Vad mer kan jag fixa med?
    Vad kan vi planera för lekar?
    Några fler ideér?
    Något som inte kräver så mycket jobb men som barnen skulle tycka om?

    Jag vet att det finns ett kalassnack, men eftersom det är lite panik slänger jag ut det här.
    Tack.
  3. Medlem sedan
    Jul 2001
    #2
    Hittade detta:


    http://www.kalastips.com/

    under teman finns Rymden.
  4. 2
    Hittade detta:


    http://www.kalastips.com/

    under teman finns Rymden.
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3
    åh men tack du.. Jag är verkligen inte i mitt esse i dag inte.
  6. 3
    åh men tack du.. Jag är verkligen inte i mitt esse i dag inte.
  7. monka
    #4
    Det här kanske blir helt fel men en enorm marängswiss med såna där bloss som brinner och sprutar... jag vet itne vad de heter!! Gör marängswissen i en stor rund skål och se till den är rund, så är det månen de äter upp
  8. 4
    Det här kanske blir helt fel men en enorm marängswiss med såna där bloss som brinner och sprutar... jag vet itne vad de heter!! Gör marängswissen i en stor rund skål och se till den är rund, så är det månen de äter upp
  9. Medlem sedan
    Sep 2006
    #5
    men alltså glasstårta?!? Varför köper du inte bara två paket bigpack, sätter ihop dem och skär ut en raketform ur de båda blocken?!?
  10. 5
    men alltså glasstårta?!? Varför köper du inte bara två paket bigpack, sätter ihop dem och skär ut en raketform ur de båda blocken?!?
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6
    ÅH... Inte helt fel. Vad kul! Klart vi ska ha bloss.. *skriver upp* Om inte annat sätter jag dem i glasstårtan ju!
  12. 6
    ÅH... Inte helt fel. Vad kul! Klart vi ska ha bloss.. *skriver upp* Om inte annat sätter jag dem i glasstårtan ju!
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7
    Klart jag skulle gjort ju... :/ Älsklingen min köpte sex paket halvliters glass nu. Kanske kan bygga en raket av det, men blir den hög blir det nog svårt att skära i den.

    Kanske en liggande?
  14. 7
    Klart jag skulle gjort ju... :/ Älsklingen min köpte sex paket halvliters glass nu. Kanske kan bygga en raket av det, men blir den hög blir det nog svårt att skära i den.

    Kanske en liggande?
  15. monka
    #8
    Precis - sprakande eldgrejjer är häftigt när man är liten
  16. 8
    Precis - sprakande eldgrejjer är häftigt när man är liten
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Liggande blir bra... med tomtebloss i....
  18. 9
    Liggande blir bra... med tomtebloss i....
  19. Medlem sedan
    Sep 2006
    #10
    absolut, lägg den ner och gör "vingar/ben" på den, så skär du ut en konformad topp och dekorerar med vad du nu vill dekorera med, så gör du snygga ränder där blocken går ihop, så att skarvarna "försvinner".

    Sen ett runt hål som fönster och så är du fix färdig.

    P.s. Dekorerar du med typ M&Ms eller NonStop, dekorera i sista sekund, för dom färgar av sig!!! D.s.
  20. 10
    absolut, lägg den ner och gör "vingar/ben" på den, så skär du ut en konformad topp och dekorerar med vad du nu vill dekorera med, så gör du snygga ränder där blocken går ihop, så att skarvarna "försvinner".

    Sen ett runt hål som fönster och så är du fix färdig.

    P.s. Dekorerar du med typ M&Ms eller NonStop, dekorera i sista sekund, för dom färgar av sig!!! D.s.
  21. Medlem sedan
    Jun 2003
    #11
    Tackar! Det blir jättejättebra.
  22. 11
    Tackar! Det blir jättejättebra.
  23. ÅJ67 m 3 kidz
    #12
    Glasstårtan tänker jag att du köper halvliters glass-paket och lägger ut dem på en bricka och skär till några så att tårtan blir raketformad. Använd hallon & kolaremmar som eldsflammor i "botten" av raketen, ha kolaremmar i reserv så att alla barn får några remmar på sin talrik. Sen kan du använda dumlekulor eller kinapuffar runtomkring som "månstenar".
  24. 12
    Glasstårtan tänker jag att du köper halvliters glass-paket och lägger ut dem på en bricka och skär till några så att tårtan blir raketformad. Använd hallon & kolaremmar som eldsflammor i "botten" av raketen, ha kolaremmar i reserv så att alla barn får några remmar på sin talrik. Sen kan du använda dumlekulor eller kinapuffar runtomkring som "månstenar".
  25. Medlem sedan
    Jun 2003
    #13
    Snyggt!
    Nötter är jag lite försiktig med. Men älsklingen köpte maränger så de får bli stenar.
  26. 13
    Snyggt!
    Nötter är jag lite försiktig med. Men älsklingen köpte maränger så de får bli stenar.

Liknande trådar

  1. Bästa sug-tipsen tack!
    By Anonym in forum Sex & erotik
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2017-05-19, 16:30
  2. Bästa tipsen
    By Busluren in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 15:32
  3. Bästa tipsen!
    By **Trissan in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 06:50
  4. bästa tipsen för resan?
    By pallella in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-29, 17:58
  5. bästa tipsen att gå ner 5 kilo
    By demeter in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 21:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar