Kramp
_1104 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2009
    #1

    Kramp

    Hjälp!
    Jag fick kramp i vaden idag på morgonen vid nio.
    Inga konstigheter så, men det har inte släppt än!
    Jag känner mig helt tjock i vaden o de gör ont fortfarande.
    Va kan detta va?
  2. 1
    Kramp Hjälp!
    Jag fick kramp i vaden idag på morgonen vid nio.
    Inga konstigheter så, men det har inte släppt än!
    Jag känner mig helt tjock i vaden o de gör ont fortfarande.
    Va kan detta va?
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2
    Men vad konstigt! Har du ringt sjukvårdsupplysningen? Att kramp skulle hålla i sej så länge tycker jag låter jätteskumt! Hoppas det har släppt nu...!
  4. 2
    Men vad konstigt! Har du ringt sjukvårdsupplysningen? Att kramp skulle hålla i sej så länge tycker jag låter jätteskumt! Hoppas det har släppt nu...!
  5. Medlem sedan
    Jun 2009
    #3
    Ha vaknat med kramp i förtter och vader under hela graviditeten, även fått under dagarna, gjorde det förra med, och det e ju så med kramp att får man inte dragit ut musklerna ordentligt så kan man ha ont en längre tid efteråt oftast med en känsla att man ska få kramp igen.
    Har inte hört att detta ska vara någon fara, jag TROR att för min det är det kopplat till ökade vattensamlingar i ben och fötter som trycker på musklerna, extra tyngd och vikt på kroppen OSV.
    Men känner du dig orolig kontakta sjukvårdsupplysningen eler MVC
    Lycka till och hoppas det släpper
  6. 3
    Ha vaknat med kramp i förtter och vader under hela graviditeten, även fått under dagarna, gjorde det förra med, och det e ju så med kramp att får man inte dragit ut musklerna ordentligt så kan man ha ont en längre tid efteråt oftast med en känsla att man ska få kramp igen.
    Har inte hört att detta ska vara någon fara, jag TROR att för min det är det kopplat till ökade vattensamlingar i ben och fötter som trycker på musklerna, extra tyngd och vikt på kroppen OSV.
    Men känner du dig orolig kontakta sjukvårdsupplysningen eler MVC
    Lycka till och hoppas det släpper
  7. Medlem sedan
    Nov 2009
    #4
    Har fortfarande inte släppt o gör riktigt ont.
    Men känner mig lugnare nu efter sedines svar, hoppas de försvinner tills imorgon.
    Borde jag stretcha mer o massera, eller låta de va?
  8. 4
    Har fortfarande inte släppt o gör riktigt ont.
    Men känner mig lugnare nu efter sedines svar, hoppas de försvinner tills imorgon.
    Borde jag stretcha mer o massera, eller låta de va?
  9. Medlem sedan
    Jun 2009
    #5
    Stretcha och gå ut och gå en sväng för att använda musklen (inte någon överdriven runda nu) och strecha igen.
    har det fortfarande inte släppt tills om någon timme vet jag inte vad jag ska råda dig till, men jag vet att kramp är inte helt helt ovanligt i fötter och vader under graviditeten, förstår det är jobbigt. Annars kan du ju ringa en sjukgymnast, de har kanske något råd till dig om hur enklast bli av med det.
  10. 5
    Stretcha och gå ut och gå en sväng för att använda musklen (inte någon överdriven runda nu) och strecha igen.
    har det fortfarande inte släppt tills om någon timme vet jag inte vad jag ska råda dig till, men jag vet att kramp är inte helt helt ovanligt i fötter och vader under graviditeten, förstår det är jobbigt. Annars kan du ju ringa en sjukgymnast, de har kanske något råd till dig om hur enklast bli av med det.
  11. Medlem sedan
    Feb 2001
    #6
    Om det fortfarande känns så skulle jag ringa o fråga, för säkerhets skull. Jag tipsade förut om magnesiumtillskott mot kramp, helt godkänt från vården..det har stoppat min kramp i vaderna helt. Sedan är det dessutom bra att äta under grav. för att kalciumupptaget ska fungera bättre..dv anti osteporosis
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    http://petitessozoe.blogspot.com/
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  12. 6
    Om det fortfarande känns så skulle jag ringa o fråga, för säkerhets skull. Jag tipsade förut om magnesiumtillskott mot kramp, helt godkänt från vården..det har stoppat min kramp i vaderna helt. Sedan är det dessutom bra att äta under grav. för att kalciumupptaget ska fungera bättre..dv anti osteporosis
  13. Medlem sedan
    Jun 2009
    #7
    Hade det varit en blodpropp så hade du fått värmeökning samt rodnad lokalt, även ett sänkt allmäntillstånd efter så här lång tid.
  14. 7
    Hade det varit en blodpropp så hade du fått värmeökning samt rodnad lokalt, även ett sänkt allmäntillstånd efter så här lång tid.
  15. Medlem sedan
    Nov 2009
    #8
    Då är de ju inte de ialf de är ju skönt
  16. 8
    Då är de ju inte de ialf de är ju skönt
  17. Medlem sedan
    Nov 2009
    #9
    De värker fortfarande, har precis lindat in de får se om de känns bättre.
    Jag får ringa och kolla får vi se va de säger.
    Tack för dina råd.
  18. 9
    De värker fortfarande, har precis lindat in de får se om de känns bättre.
    Jag får ringa och kolla får vi se va de säger.
    Tack för dina råd.
  19. Medlem sedan
    Jan 2000
    #10
    Hur har det gått för dig, har det gett med sig till idag?
  20. 10
    Hur har det gått för dig, har det gett med sig till idag?

Liknande trådar

  1. 12+0 och kramp...
    By Pita in forum 1202 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-06, 09:15
  2. kramp!
    By LillaHon in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-07-11, 09:27
  3. kramp...
    By isha in forum _0807 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 08:22
  4. Får kramp!!
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 23:03
  5. Kramp
    By L0ved in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 13:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar