orolig
_1104 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #1

    orolig

    Känner mig orolig, ska in på tul på ons men jag har sen i fredags känt det som att det kanske läcker ut lite,lite vatten. Har bara känt det vid 2 tillfällen. Men till saken hör att nu ska sambon till Sthlm åker i kväll för att komma hem på ons. Det är dock 40 mil dit och jag vill verkligen inte att han ska åka. Han förstår mig men känner samtidigt att han inte redan kan frysa alla jobbresor, jag kan ju lika gärna gå 4 veckor till. Är så villrådig. Hur skulle ni göra?
    ~Livet är för kort för att lägga energi på sånt man inte kan förändra~
  2. 1
    orolig Känner mig orolig, ska in på tul på ons men jag har sen i fredags känt det som att det kanske läcker ut lite,lite vatten. Har bara känt det vid 2 tillfällen. Men till saken hör att nu ska sambon till Sthlm åker i kväll för att komma hem på ons. Det är dock 40 mil dit och jag vill verkligen inte att han ska åka. Han förstår mig men känner samtidigt att han inte redan kan frysa alla jobbresor, jag kan ju lika gärna gå 4 veckor till. Är så villrådig. Hur skulle ni göra?
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    Glömde nämna att jag är i v36 och snitt längden på en enäggs tvillings graviditet är 36-37 veckor...
  4. 2
    Glömde nämna att jag är i v36 och snitt längden på en enäggs tvillings graviditet är 36-37 veckor...
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3

    Jag är kanske

    konstig men min make får göra som han vill. Känns som att det är han som riskerar att missa något. Jag kommer ju få vara med oavsett om jag vill eller inte ;-) Nä, men ärligt talat så stoppar jag honom inte. Risken att förlossningen skulle starta 4 veckor innan är ju väldigt liten. Sen är det ju väldigt få som föder på en timme eller så och då kanske han får en chans att hinna hem ändå. Vet dock att jag är lite udda på den här punkten och att många gärna vill känna tryggheten i att ha sin partner inom rimligt avstånd så ta det inte som att du är konstig som känner så. Snarare är det nog jag som är den udda.
    Mamma till världens bästa Matilda född 021223, Felix född 050603 och Oliver född 110324
    (¯`''•.¸(¯`''•.¸♥ Matilda, Felix & Oliver ♥¸ .•''´¯)¸.•''´¯)

    Blogg: www.lillafamiljens.blogspot.com
  6. 3
    Jag är kanske konstig men min make får göra som han vill. Känns som att det är han som riskerar att missa något. Jag kommer ju få vara med oavsett om jag vill eller inte ;-) Nä, men ärligt talat så stoppar jag honom inte. Risken att förlossningen skulle starta 4 veckor innan är ju väldigt liten. Sen är det ju väldigt få som föder på en timme eller så och då kanske han får en chans att hinna hem ändå. Vet dock att jag är lite udda på den här punkten och att många gärna vill känna tryggheten i att ha sin partner inom rimligt avstånd så ta det inte som att du är konstig som känner så. Snarare är det nog jag som är den udda.
  7. Medlem sedan
    Mar 2009
    #4
    Jag förstår att du är orolig. Jag har ju min karl på andra sidan Atlanten fortfarande och är nu i v 37 MEN jag väntar ju bara en bebis. Jag tror dock att det kommer gå bra. Du har väl inte haft några regelbundna sammandragningar? Och att du ev känt lite vatten läckage 2 gånger låter väl inte så alarmerande heller? Jag trodde också jag läckte lite häromdagen men jag har rätt mycket flytningar och tror att det är det jag känner.
    Det går fort till onsdag ska du se! Kram!!!
  8. 4
    Jag förstår att du är orolig. Jag har ju min karl på andra sidan Atlanten fortfarande och är nu i v 37 MEN jag väntar ju bara en bebis. Jag tror dock att det kommer gå bra. Du har väl inte haft några regelbundna sammandragningar? Och att du ev känt lite vatten läckage 2 gånger låter väl inte så alarmerande heller? Jag trodde också jag läckte lite häromdagen men jag har rätt mycket flytningar och tror att det är det jag känner.
    Det går fort till onsdag ska du se! Kram!!!
  9. Medlem sedan
    Jun 2010
    #5
    Himla svårt att säga....
    Sist gång släppte jag iväg barnen pappa på skidresa till Schweiz när jag var i v. 35.....skulle jag inte ha gjort för han kom hem med krossad axel och jag blev "ensamstående" med svår foglossning, hem och barn att ta hand om. Det var inte kul alls, men för er gäller ju bara 40 mil och tre dagar. Se till att han kan kasta sig i bilen på stört om du skull ringa i så fall.

    Ang. att du tror att du läcker vatten. Det är jättevanligt att man får väldigt rinniga flytningar så här på slutet.

    Kram och lycka till med beslutet.
  10. 5
    Himla svårt att säga....
    Sist gång släppte jag iväg barnen pappa på skidresa till Schweiz när jag var i v. 35.....skulle jag inte ha gjort för han kom hem med krossad axel och jag blev "ensamstående" med svår foglossning, hem och barn att ta hand om. Det var inte kul alls, men för er gäller ju bara 40 mil och tre dagar. Se till att han kan kasta sig i bilen på stört om du skull ringa i så fall.

    Ang. att du tror att du läcker vatten. Det är jättevanligt att man får väldigt rinniga flytningar så här på slutet.

    Kram och lycka till med beslutet.
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    #6
    Jag skulle inte känna mig ett dugg bekväm med det, tror faktiskt jag skulle bli rejält ledsen, beviken och sur om jag vore i din sits. Som jag ser det är det jämförbart med en ettbarns-gravid som är i V 39-40, och nej jag skulle inte tycka det kändes okej med en så lång resa för blivande pappan precis när det börjar vara dags.

    Kanske ni skulle åka in för en koll på förlossningen innan han åker ikväll? Läcker du vatten så kanske det börjar vara dags väldigt snart tänker jag....
  12. 6
    Jag skulle inte känna mig ett dugg bekväm med det, tror faktiskt jag skulle bli rejält ledsen, beviken och sur om jag vore i din sits. Som jag ser det är det jämförbart med en ettbarns-gravid som är i V 39-40, och nej jag skulle inte tycka det kändes okej med en så lång resa för blivande pappan precis när det börjar vara dags.

    Kanske ni skulle åka in för en koll på förlossningen innan han åker ikväll? Läcker du vatten så kanske det börjar vara dags väldigt snart tänker jag....
  13. Medlem sedan
    Sep 2010
    #7
    Förstår dig precis. Jag kan tycka att det är lite nära inpå (med tanke på att du väntar 2 st) för att det skall kännas helt okej. Måste han verkligen åka? Jag håller tummarna för att det skall hålla sig i några dagar till.
  14. 7
    Förstår dig precis. Jag kan tycka att det är lite nära inpå (med tanke på att du väntar 2 st) för att det skall kännas helt okej. Måste han verkligen åka? Jag håller tummarna för att det skall hålla sig i några dagar till.
  15. Medlem sedan
    Jan 2001
    #8
    Själva vattnet tror jag inte att du behöver oroa dej för, men jag förstår att det känns jobbigt att han åker för det är ju inte särskilt troligt att du går fyra veckor till och även om du skulle göra det kan han inte hålla på och åka iväg då ändå, för det blir skitjobbigt för dej, med storasyster och dej själv. Sådeså. Alltså, har han en plan för att komma jättesnabbt om du behöver honom så är det väl ändå okej som en sista resa, men sen måste han hålla sej nära! Och som någon annan sa, för hans egen skull också, eller hur?
  16. 8
    Själva vattnet tror jag inte att du behöver oroa dej för, men jag förstår att det känns jobbigt att han åker för det är ju inte särskilt troligt att du går fyra veckor till och även om du skulle göra det kan han inte hålla på och åka iväg då ändå, för det blir skitjobbigt för dej, med storasyster och dej själv. Sådeså. Alltså, har han en plan för att komma jättesnabbt om du behöver honom så är det väl ändå okej som en sista resa, men sen måste han hålla sej nära! Och som någon annan sa, för hans egen skull också, eller hur?
  17. Medlem sedan
    Dec 2007
    #9
    Själva vattnet tror jag inte att du behöver oroa dej för, men jag förstår att det känns jobbigt att han åker för det är ju inte särskilt troligt att du går fyra veckor till och även om du skulle göra det kan han inte hålla på och åka iväg då ändå, för det blir skitjobbigt för dej, med storasyster och dej själv. Sådeså. Alltså, har han en plan för att komma jättesnabbt om du behöver honom så är det väl ändå okej som en sista resa, men sen måste han hålla sej nära! Och som någon annan sa, för hans egen skull också, eller hur?
    Känner mig lugnare nu, C blir hemma i natt och kliver upp tidigt i morgon istället. Då blir det bara en natt ensam i alla fall. Sen har han lovat att släppa allt och åka hemåt om det blir så. Jag har ju mina föräldrar i närheten oxå ifall ngt oväntat händer.
    C vill ju absolut inte missa födseln så jag tror jag kan vara lugn nu efter att vi pratat igenom allt. Tack för allt stöd. Kram på er alla.
  18. 9
    Själva vattnet tror jag inte att du behöver oroa dej för, men jag förstår att det känns jobbigt att han åker för det är ju inte särskilt troligt att du går fyra veckor till och även om du skulle göra det kan han inte hålla på och åka iväg då ändå, för det blir skitjobbigt för dej, med storasyster och dej själv. Sådeså. Alltså, har han en plan för att komma jättesnabbt om du behöver honom så är det väl ändå okej som en sista resa, men sen måste han hålla sej nära! Och som någon annan sa, för hans egen skull också, eller hur?
    Känner mig lugnare nu, C blir hemma i natt och kliver upp tidigt i morgon istället. Då blir det bara en natt ensam i alla fall. Sen har han lovat att släppa allt och åka hemåt om det blir så. Jag har ju mina föräldrar i närheten oxå ifall ngt oväntat händer.
    C vill ju absolut inte missa födseln så jag tror jag kan vara lugn nu efter att vi pratat igenom allt. Tack för allt stöd. Kram på er alla.
  19. Medlem sedan
    Jan 2001
    #10
    Skönt! Jaa, det är ju prata igenom-andet som gör hela skillnaden, att verkligen försöka förstå varann. Vilken bra kompromiss ni kom fram till! Heja er!
  20. 10
    Skönt! Jaa, det är ju prata igenom-andet som gör hela skillnaden, att verkligen försöka förstå varann. Vilken bra kompromiss ni kom fram till! Heja er!
  21. Medlem sedan
    Jan 2000
    #11
    Vad skönt att ni hittade en lösning som känns bra!
  22. 11
    Vad skönt att ni hittade en lösning som känns bra!
  23. Medlem sedan
    Mar 2009
    #12
    Härligt! Låter som en bra lösning.
  24. 12
    Härligt! Låter som en bra lösning.

Liknande trådar

  1. Orolig eller över-orolig?
    By Otis in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-08-30, 08:28
  2. Orolig
    By L0ved in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 16:25
  3. orolig :-(
    By miss thunder in forum Försöker bli med barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 21:18
  4. Orolig.
    By anonymt namn in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 08:29
  5. Orolig! Är ej orolig längre!
    By Orolig igår! in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 19:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar