Ischias :(
_1104 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2009
    #1

    Ischias :(

    Nu börjar min ischias verkligen ge sig till känna... Jag hade det i slutet av min förra graviditet också. Det kommer ffa när jag står och går. Har ni några tips för att underlätta?

    Vad kul det är att se att bebisarna börjar titta fram !
    Mamma till Lovisa Joséphine 090908 och Andréa Kristina 110422
    Bloggar på http://karinloiske.blogspot.com
  2. 1
    Ischias :( Nu börjar min ischias verkligen ge sig till känna... Jag hade det i slutet av min förra graviditet också. Det kommer ffa när jag står och går. Har ni några tips för att underlätta?

    Vad kul det är att se att bebisarna börjar titta fram !
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2
    Uschias Neej, jag har inga tips, men min pappa, som har ischias tränade på boll ett tag och tyckte att det hjälpte, men jag vet ju inte hur han gjorde så det är ju inte till någon hjälp Kanske choklad hjälper?

    Helt otroligt att det kommer bebisar!!
  4. 2
    Uschias Neej, jag har inga tips, men min pappa, som har ischias tränade på boll ett tag och tyckte att det hjälpte, men jag vet ju inte hur han gjorde så det är ju inte till någon hjälp Kanske choklad hjälper?

    Helt otroligt att det kommer bebisar!!
  5. Medlem sedan
    Jun 2010
    #3
    Tyvärr inga tips, men jag säger som Majsan: Troligtvis hjälper choklad!! Det hjälper mot allt

    Kram på dig
  6. 3
    Tyvärr inga tips, men jag säger som Majsan: Troligtvis hjälper choklad!! Det hjälper mot allt

    Kram på dig
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    #4
    Ajdå! Kan du inte boka en tid hos kiropraktor, vet att de ska vara duktiga på vad som lindrar ischias.
  8. 4
    Ajdå! Kan du inte boka en tid hos kiropraktor, vet att de ska vara duktiga på vad som lindrar ischias.
  9. Medlem sedan
    Feb 2001
    #5
    Massage alt. akupunktur är väl tyvärr det enda du kan ta till så här i slutet av grav. kiropraktor eller naprapat är inte så aktuellt iom att du säkert är väldigt rörölig just nu..så skaerna hålls inte på plats. Det är säkert därför du får någon sort inklämning också i slutet av grav.
  10. 5
    Massage alt. akupunktur är väl tyvärr det enda du kan ta till så här i slutet av grav. kiropraktor eller naprapat är inte så aktuellt iom att du säkert är väldigt rörölig just nu..så skaerna hålls inte på plats. Det är säkert därför du får någon sort inklämning också i slutet av grav.
  11. Medlem sedan
    May 2009
    #6
    Min första graviditet hade jag stora problem med ischias-nerven. Då hjälpte blivande svärfar mig med lite tips (Han är sjukgymnast liksom sin fru*s*).
    Sitt på en stol med fötterna i golvet, benen i 90% vinkel. För sedan tex höger ben upp över vänster ben emot din mage. Vänster fot skall fortfarande vara i golvet. Håll händerna runt höger knä och fortsätt föra höger ben emot magen så att det stretchar bak i rumpan/ låret.
    Gör sedan samma sak med andra benet.

    Hoppas du förstår instruktionerna! Om du någon gång gått på gympa så är det denna strech-övning man brukar göra sittande på golvet annars..
    Lycka till!
  12. 6
    Min första graviditet hade jag stora problem med ischias-nerven. Då hjälpte blivande svärfar mig med lite tips (Han är sjukgymnast liksom sin fru*s*).
    Sitt på en stol med fötterna i golvet, benen i 90% vinkel. För sedan tex höger ben upp över vänster ben emot din mage. Vänster fot skall fortfarande vara i golvet. Håll händerna runt höger knä och fortsätt föra höger ben emot magen så att det stretchar bak i rumpan/ låret.
    Gör sedan samma sak med andra benet.

    Hoppas du förstår instruktionerna! Om du någon gång gått på gympa så är det denna strech-övning man brukar göra sittande på golvet annars..
    Lycka till!
  13. Medlem sedan
    Mar 2009
    #7
    Tack! Förstår precis vad du menar, ska prova .
  14. 7
    Tack! Förstår precis vad du menar, ska prova .

Liknande trådar

  1. Ischias?
    By Selia2 in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-10, 17:08
  2. ischias???
    By anonymt namn in forum Komplikationer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-25, 09:04
  3. Ischias
    By CarolinaK in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-13, 20:55
  4. ischias?
    By feline in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 18:14
  5. Ischias?!
    By mucklan81 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 20:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar