Frukostvanor...
_1104 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    #1

    Frukostvanor...

    Vilken fantastisk kass frukost jag åt idag, vi hade bara jättevitt bröd hemma och det vill jag inte äta...så i min jakt på bättre alternativ i skåpen hittade jag en bortglömd godispåse från helgen.

    Skulle bara ta en bit eller två, men på något sätt tömde sig den där påsen....hm, tror nog jag mått bättre om jag ätit det där vita brödet i alla fall
    Kom änglar, kom älvor
  2. 1
    Frukostvanor... Vilken fantastisk kass frukost jag åt idag, vi hade bara jättevitt bröd hemma och det vill jag inte äta...så i min jakt på bättre alternativ i skåpen hittade jag en bortglömd godispåse från helgen.

    Skulle bara ta en bit eller två, men på något sätt tömde sig den där påsen....hm, tror nog jag mått bättre om jag ätit det där vita brödet i alla fall
  3. Medlem sedan
    Nov 2010
    #2
    Haha, ja, nu låter ju inte mina vita rostbrödsmackor så illa i alla fall
  4. 2
    Haha, ja, nu låter ju inte mina vita rostbrödsmackor så illa i alla fall
  5. Medlem sedan
    Sep 2010
    #3
    Riktig choklad innehåller en hel del proteiner och antioxidanter. Det är inte helt självklart att vitt bröd är bättre näring i den jämförelsen. Stärkelsen blir ju rent socker i magen ändå... Men det är klart, var innehållet i godispåsen bara av typen sockerbaserade delikatesser (sega råttor, hårda karameller etc) så är det ju ingen vidare frukost förståss.

    Är du säker på att det inte är samvetet som gnager? Vi är ju itutade att man skall äta 6-8 brödskivor om dagen (och till vilken nytta kan man fråga sig).
  6. 3
    Riktig choklad innehåller en hel del proteiner och antioxidanter. Det är inte helt självklart att vitt bröd är bättre näring i den jämförelsen. Stärkelsen blir ju rent socker i magen ändå... Men det är klart, var innehållet i godispåsen bara av typen sockerbaserade delikatesser (sega råttor, hårda karameller etc) så är det ju ingen vidare frukost förståss.

    Är du säker på att det inte är samvetet som gnager? Vi är ju itutade att man skall äta 6-8 brödskivor om dagen (och till vilken nytta kan man fråga sig).
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4
    Hahaha Ja man lär sålänge man lever
  8. 4
    Hahaha Ja man lär sålänge man lever

Liknande trådar

  1. Frukostvanor -------------------------
    By Omaster in forum Hälsa & välbefinnande
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-21, 08:15
  2. Ang frukostvanor
    By hazelnut in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 12:37
  3. Frukostvanor -enkät!
    By Poppis in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 14:12
  4. frukostvanor
    By Anna T2 in forum Mat & dryck
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2006-08-17, 13:43
  5. Frukostvanor?
    By FruPeru in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-28, 20:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar