Vill inte sova själv borta!
Stora barn
  1. Anonym
    #1

    Vill inte sova själv borta!

    Hej behöver hjälp. Mitt barn är 11 år han gillar att åka med på utflykter i skolan men han vill absolut inte sova själv på skolresa, och hitills har vi löst det som så att en av oss föräldrar följt med. Nu är det snart dags för en skolresa och ingen av oss föräldrar har möjlighet att följa med den natten. För honom är det enkelt - det är efter skoltid så ingen kan kräva att jag ska vara med på natten! Men helt enkelt är det inte att hämta honom där och dessutom vet jag att hans lärare inte uppskattar detta. En kompis i klassen är bortrest dessa dagar och följer inte alls med och hade han haft en viktig pianouppspelning hade det varit lättare att säga tyvärr, han kan inte följa med. Men nu gäller det att han inte vågar sova själv !
    Jag är rädd att skolan/läraren ska börja tvinga oss/honom att sova borta ensam mot sin vilja ?? Hur ska jag gå tillväga /Hur ska jag ta upp det ? Tips ! TAck
  2. 1
    Vill inte sova själv borta! Hej behöver hjälp. Mitt barn är 11 år han gillar att åka med på utflykter i skolan men han vill absolut inte sova själv på skolresa, och hitills har vi löst det som så att en av oss föräldrar följt med. Nu är det snart dags för en skolresa och ingen av oss föräldrar har möjlighet att följa med den natten. För honom är det enkelt - det är efter skoltid så ingen kan kräva att jag ska vara med på natten! Men helt enkelt är det inte att hämta honom där och dessutom vet jag att hans lärare inte uppskattar detta. En kompis i klassen är bortrest dessa dagar och följer inte alls med och hade han haft en viktig pianouppspelning hade det varit lättare att säga tyvärr, han kan inte följa med. Men nu gäller det att han inte vågar sova själv !
    Jag är rädd att skolan/läraren ska börja tvinga oss/honom att sova borta ensam mot sin vilja ?? Hur ska jag gå tillväga /Hur ska jag ta upp det ? Tips ! TAck
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2