Vill inte sova själv borta!
Stora barn
  1. Anonym
    #1

    Vill inte sova själv borta!

    Hej behöver hjälp. Mitt barn är 11 år han gillar att åka med på utflykter i skolan men han vill absolut inte sova själv på skolresa, och hitills har vi löst det som så att en av oss föräldrar följt med. Nu är det snart dags för en skolresa och ingen av oss föräldrar har möjlighet att följa med den natten. För honom är det enkelt - det är efter skoltid så ingen kan kräva att jag ska vara med på natten! Men helt enkelt är det inte att hämta honom där och dessutom vet jag att hans lärare inte uppskattar detta. En kompis i klassen är bortrest dessa dagar och följer inte alls med och hade han haft en viktig pianouppspelning hade det varit lättare att säga tyvärr, han kan inte följa med. Men nu gäller det att han inte vågar sova själv !
    Jag är rädd att skolan/läraren ska börja tvinga oss/honom att sova borta ensam mot sin vilja ?? Hur ska jag gå tillväga /Hur ska jag ta upp det ? Tips ! TAck
  2. 1
    Vill inte sova själv borta! Hej behöver hjälp. Mitt barn är 11 år han gillar att åka med på utflykter i skolan men han vill absolut inte sova själv på skolresa, och hitills har vi löst det som så att en av oss föräldrar följt med. Nu är det snart dags för en skolresa och ingen av oss föräldrar har möjlighet att följa med den natten. För honom är det enkelt - det är efter skoltid så ingen kan kräva att jag ska vara med på natten! Men helt enkelt är det inte att hämta honom där och dessutom vet jag att hans lärare inte uppskattar detta. En kompis i klassen är bortrest dessa dagar och följer inte alls med och hade han haft en viktig pianouppspelning hade det varit lättare att säga tyvärr, han kan inte följa med. Men nu gäller det att han inte vågar sova själv !
    Jag är rädd att skolan/läraren ska börja tvinga oss/honom att sova borta ensam mot sin vilja ?? Hur ska jag gå tillväga /Hur ska jag ta upp det ? Tips ! TAck
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2
    Jag har en 11-åring och hade han inte velat sova borta, så hade jag inte tvingat honom. Ser ärligt talat inte något som helst syfte med det.

    Det är väl bara till att säga som det är till läraren!
  4. 2
    Jag har en 11-åring och hade han inte velat sova borta, så hade jag inte tvingat honom. Ser ärligt talat inte något som helst syfte med det.

    Det är väl bara till att säga som det är till läraren!
  5. Anonym
    #3
    Vad skönt att du uttrycker dig så! ! Jag oroar mig för detta, måste snart ta tjuren vid hornen och prata med lärare.
  6. 3
    Vad skönt att du uttrycker dig så! ! Jag oroar mig för detta, måste snart ta tjuren vid hornen och prata med lärare.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Jag har aldrig tyckt om att sova borta, tycker inte om det nu och kommer förmodligen aldrig att göra det. Varför vet jag inte. Finns nog inget vettigt skäl. Ibland är det ju oundvikligt, men jag skulle inte ha velat bli tvingad.
  8. 4
    Jag har aldrig tyckt om att sova borta, tycker inte om det nu och kommer förmodligen aldrig att göra det. Varför vet jag inte. Finns nog inget vettigt skäl. Ibland är det ju oundvikligt, men jag skulle inte ha velat bli tvingad.
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5
    Precis så var jag som liten. Oftast går det väl över.
    När jag var i 10års-åldern åkte jag ändå iväg på sommarkollo, jag hade sån ångest och sov inte på två dagar, mamma fick komma och hämta hem mig.
    Idag är jag en fullt normal och fungerande människa

    En del barn är väl helt enkelt mer trygghetssökande, och det tycker inte jag är något att oroa sig för.
    Pusha inte utan ta det som det kommer.
  10. 5
    Precis så var jag som liten. Oftast går det väl över.
    När jag var i 10års-åldern åkte jag ändå iväg på sommarkollo, jag hade sån ångest och sov inte på två dagar, mamma fick komma och hämta hem mig.
    Idag är jag en fullt normal och fungerande människa

    En del barn är väl helt enkelt mer trygghetssökande, och det tycker inte jag är något att oroa sig för.
    Pusha inte utan ta det som det kommer.
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6
    Vänta här nu...skolan / läraren kan ALDRIG tvinga honom att sova borta! Du berättar för läraren att vissa saker gör att inte sonen kan sova borta, så han kommer inte att följa med, punkt! Ungen måste inte sova borta om han verkligen inte känner för det, tids nog ordnar det sig!
  12. 6
    Vänta här nu...skolan / läraren kan ALDRIG tvinga honom att sova borta! Du berättar för läraren att vissa saker gör att inte sonen kan sova borta, så han kommer inte att följa med, punkt! Ungen måste inte sova borta om han verkligen inte känner för det, tids nog ordnar det sig!

Liknande trådar

  1. bebis vill inte sova själv..men vi vill!
    By Anonym in forum Bebissnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-26, 00:21
  2. Min 14-åring vill inte sova borta...
    By Daimen in forum Tonåringar
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-01-03, 18:21
  3. Tonåring som inte vågar sova borta
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-03-29, 10:03
  4. vill inte sova själv
    By Lotta & Lucas in forum _00/01 Vinterbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-28, 17:47
  5. vill inte sova själv
    By SvartaPantern in forum _03 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 10:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar