känner ni er redo?
_1104 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    May 2008
    #1

    känner ni er redo?

    Känner ni er mentalt redo inför resan på förlossningen ? Jag känner mig redo och harmonisk . Just nu väntar jag bara på att bebisen vill titta ut så att jag får se honom och börja lära känna honom .

    Jag har också skrivit min förlossnings brev och väskan är packat )

    snälla värkar hitta hit tack
  2. 1
    känner ni er redo? Känner ni er mentalt redo inför resan på förlossningen ? Jag känner mig redo och harmonisk . Just nu väntar jag bara på att bebisen vill titta ut så att jag får se honom och börja lära känna honom .

    Jag har också skrivit min förlossnings brev och väskan är packat )

    snälla värkar hitta hit tack
  3. Medlem sedan
    Jun 2010
    #2
    Jaa då, jag känner mig hur redo som helst. Allt utom till helgen passar mig bra, för till helgen har vi svårt med barnpassningen, men som sagt du är så välkommen lilla bebben!!!
  4. 2
    Jaa då, jag känner mig hur redo som helst. Allt utom till helgen passar mig bra, för till helgen har vi svårt med barnpassningen, men som sagt du är så välkommen lilla bebben!!!
  5. Medlem sedan
    Sep 2009
    #3
    Jag känner mig redo nu. Men hon är nog inte riktigt redo än. Hon får snällt vara kvar i 2 veckor tycker jag sen får hon väldigt gärna titta ut. Är i v 34 nu.

    Har inte packat bb väskan än. Måste göra det sen och packa en väska till dottern.
    Men jag känner mig väldigt redom nu iallafall
  6. 3
    Jag känner mig redo nu. Men hon är nog inte riktigt redo än. Hon får snällt vara kvar i 2 veckor tycker jag sen får hon väldigt gärna titta ut. Är i v 34 nu.

    Har inte packat bb väskan än. Måste göra det sen och packa en väska till dottern.
    Men jag känner mig väldigt redom nu iallafall
  7. Medlem sedan
    Dec 2007
    #4
    Jo jag är redo, börjar bli lite för tungt nu. Fast det är ju
    ganska lugnt så länge dom är kvar i magen, blir ju jobb på ett annat sätt när dom väl är ute. Men både dom och jag är redo. Har dessutom snusat på en liten som föddes den 10 mars idag. Så nu längtar jag extra mycket. :-D
  8. 4
    Jo jag är redo, börjar bli lite för tungt nu. Fast det är ju
    ganska lugnt så länge dom är kvar i magen, blir ju jobb på ett annat sätt när dom väl är ute. Men både dom och jag är redo. Har dessutom snusat på en liten som föddes den 10 mars idag. Så nu längtar jag extra mycket. :-D
  9. Medlem sedan
    Mar 2009
    #5
    Oj, jag vill att min familj ska hinna hit, de landar den 2a april, sen får hon komma när hon vill, helst så snart som möjligt efter det!
    Jag har rätt mycket praktiskt kvar att fixa, inget är packat jag har inte ens någon väska att packa i. Får låna en av mamma eller syster... Imorgon ska jag shoppa lite saker jag behöver typ myskläder, tofflor etc som ska med till BB.
    Sen måste jag ordna i mammas lägenhet, som vi ska låna under tiden vi är i Sverige, så att Lovisa har en barnstol, säng etc. Det är ju 2 små att förbereda för liksom.
    Känner mig inte alls särskilt stressad konstigt nog, antingen tyder det kanske på att bebisen inte kommer än på ettag eller också kanske hon tittar ut imorgon! Ingen vet !
    Ikväll ska jag på yoga och strecha ut mina värkande leder...
  10. 5
    Oj, jag vill att min familj ska hinna hit, de landar den 2a april, sen får hon komma när hon vill, helst så snart som möjligt efter det!
    Jag har rätt mycket praktiskt kvar att fixa, inget är packat jag har inte ens någon väska att packa i. Får låna en av mamma eller syster... Imorgon ska jag shoppa lite saker jag behöver typ myskläder, tofflor etc som ska med till BB.
    Sen måste jag ordna i mammas lägenhet, som vi ska låna under tiden vi är i Sverige, så att Lovisa har en barnstol, säng etc. Det är ju 2 små att förbereda för liksom.
    Känner mig inte alls särskilt stressad konstigt nog, antingen tyder det kanske på att bebisen inte kommer än på ettag eller också kanske hon tittar ut imorgon! Ingen vet !
    Ikväll ska jag på yoga och strecha ut mina värkande leder...
  11. Medlem sedan
    Jan 2001
    #6
    Nja, kanske lite redo, men jag tar gärna en månad till! Är ju beräknad till den 23 april, det känns lagom
  12. 6
    Nja, kanske lite redo, men jag tar gärna en månad till! Är ju beräknad till den 23 april, det känns lagom
  13. Medlem sedan
    Jan 2006
    #7
    Nja, jag är inte helt redo. Alltså jag har fixat barnvakt, jag vet var spjälsängen är, babyskyddet, barnvagnen och så. Och idag har vi sorterat sonens bebiskläder och lagt till tvätten. Men mentalt är jag inte riktigt redo.

    Men det är tungt nu, så tiden får gärna gå fort, fort. Är i v 33+1 idag, så bebisen får ändå gärna vänta ett tag.
  14. 7
    Nja, jag är inte helt redo. Alltså jag har fixat barnvakt, jag vet var spjälsängen är, babyskyddet, barnvagnen och så. Och idag har vi sorterat sonens bebiskläder och lagt till tvätten. Men mentalt är jag inte riktigt redo.

    Men det är tungt nu, så tiden får gärna gå fort, fort. Är i v 33+1 idag, så bebisen får ändå gärna vänta ett tag.
  15. Medlem sedan
    Sep 2010
    #8
    Inte det minsta. I princip inget är förberett.
    Men jag behöver inte vara redo. Bara det blir en lycklig utgång så får det ske bäst det vill.
  16. 8
    Inte det minsta. I princip inget är förberett.
    Men jag behöver inte vara redo. Bara det blir en lycklig utgång så får det ske bäst det vill.
  17. Bellan
    #9
    I stort sett ja, men sen nån vecka tillbaks har jag världens jobbigaste rethosta - och jag vill verkligen att den ska gå över innan förlossningen drar igång... Hostan gör att jag knappt kan sova, varken natt eller dagtid

    Skulle behöva fixa lite mer härhemma också, tvätta (och eventuellt köpa mer) babykläder. hämta ut vagnen på Babyproffsen, handla lite småplock från Apoteket...

    Är i vecka 37+3 nu. Fick jag bestämma skulle bebisen komma om drygt en vecka
  18. 9
    I stort sett ja, men sen nån vecka tillbaks har jag världens jobbigaste rethosta - och jag vill verkligen att den ska gå över innan förlossningen drar igång... Hostan gör att jag knappt kan sova, varken natt eller dagtid

    Skulle behöva fixa lite mer härhemma också, tvätta (och eventuellt köpa mer) babykläder. hämta ut vagnen på Babyproffsen, handla lite småplock från Apoteket...

    Är i vecka 37+3 nu. Fick jag bestämma skulle bebisen komma om drygt en vecka
  19. Medlem sedan
    May 2010
    #10
    Jag är redo.....17 dagar till BF. Allt är inköpt och klart och väskan är packad så gott som det går.Väntar och längtar
  20. 10
    Jag är redo.....17 dagar till BF. Allt är inköpt och klart och väskan är packad så gott som det går.Väntar och längtar
  21. Medlem sedan
    Jun 2009
    #11
    Är i stort sett redo rent praktiskt, det är bara små saker kvar att fixa. Mentalt är jag också med i matchen men ser fram emot några veckor semester med lugn och ro, mkt sömn, möta våren innan pyret kommer. Är rätt sliten efter att ha jobbat heltid med foglossning så bara jag hinner ifatt med vila och sömn så... Har bf 24 April så jag väntar gott tills dess och säkert någon vecka till....
  22. 11
    Är i stort sett redo rent praktiskt, det är bara små saker kvar att fixa. Mentalt är jag också med i matchen men ser fram emot några veckor semester med lugn och ro, mkt sömn, möta våren innan pyret kommer. Är rätt sliten efter att ha jobbat heltid med foglossning så bara jag hinner ifatt med vila och sömn så... Har bf 24 April så jag väntar gott tills dess och säkert någon vecka till....

Liknande trådar

  1. Känner ni er redo?
    By BeckaH in forum _1112 Decemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-21, 09:42
  2. Känner ni er redo?
    By Estrella in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-10-26, 20:26
  3. Ok, vilka känner sig redo!
    By Tezse in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-29, 10:07
  4. Känner ni er redo?
    By Sunshine in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 11:19
  5. Jag känner mig så redo nu
    By Hundis in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-20, 15:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar