Trög mage
_1104 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2009
    #1

    Trög mage

    Jag har inte haft problem med magen på hela tiden men nu sista veckorna så har den blivit trög och jag mår ganska illa också. Tror att det hänger ihop. Alla naturliga knep vad gäller rätt kost, vätska m.m. känner jag till och lever redan efterr men är det någon som vet om det finns något pulver eller liknande man kan gömma i filen för att hjälpa magen på traven lite extra?
  2. 1
    Trög mage Jag har inte haft problem med magen på hela tiden men nu sista veckorna så har den blivit trög och jag mår ganska illa också. Tror att det hänger ihop. Alla naturliga knep vad gäller rätt kost, vätska m.m. känner jag till och lever redan efterr men är det någon som vet om det finns något pulver eller liknande man kan gömma i filen för att hjälpa magen på traven lite extra?
  3. Medlem sedan
    May 2010
    #2
    Jag brukar ta lite linfrö i filen så håller sig magen iordning.
  4. 2
    Jag brukar ta lite linfrö i filen så håller sig magen iordning.
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3
    psyllium är det absolut bästa! ta flera ggr om dagen om du vill..vi äter i gröten alt. i fil om man vill..eller på "vit" mat. Fördelen med psyllium är att det fungerar normaliserande=i stort sett alla magar mår bra av det. Dessutom, du tillför inget.
  6. 3
    psyllium är det absolut bästa! ta flera ggr om dagen om du vill..vi äter i gröten alt. i fil om man vill..eller på "vit" mat. Fördelen med psyllium är att det fungerar normaliserande=i stort sett alla magar mår bra av det. Dessutom, du tillför inget.
  7. Medlem sedan
    Sep 2010
    #4
    Apoteket har något baserat på laktulos (om jag minns rätt) som kan reglera magen. Det ser till att mer vätska binds i tarmen.

    Annars finns det ju plommon att köpa på ICA.

    Själv har jag motsatt problem...
  8. 4
    Apoteket har något baserat på laktulos (om jag minns rätt) som kan reglera magen. Det ser till att mer vätska binds i tarmen.

    Annars finns det ju plommon att köpa på ICA.

    Själv har jag motsatt problem...
  9. Medlem sedan
    Jan 2009
    #5
    Tack för alla tips! Linfrö hade jag glömt och det har jag ju hemma....
  10. 5
    Tack för alla tips! Linfrö hade jag glömt och det har jag ju hemma....

Liknande trådar

  1. Ni med trög mage se hit!
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 15:45
  2. Ngt mot trög mage?
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 22:49
  3. Trög mage
    By Love in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 19:42
  4. trög mage...
    By Helena m lillebror 31/3 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-09, 13:54
  5. Trög mage?
    By Labolina in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 12:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar