idag blev jag stoppad av polisen.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    idag blev jag stoppad av polisen.

    Jag skulle parkera vid simhallen och där stod de och vinkade in mig. Körkort och blåsa skulle jag, de kollade däcken, körde info på bilen och kollade om den var min och frågade om den var skattad och besiktad. De kollade sonen ack och frågade om allt var bra och om han borstat tänderna. Jag undrar om jag skulle fått böter om han sagt nej. ;-) tur att jag åkte förbi igen hemma och hämtade plånboken jag glömde när jag åkte för att hämta sonen. Det var första gången för mig nånsin. Har aldrig blivit stoppad tidigare eller fått blåsa. Jag klarade det dock på första försöket. Vilken tur. :-D. Jag har haft körkort i snart tjugo år. Har ni blivit stoppade i kontroller?
    Det är en fas det går över.

    Den som inte tror att man kan göra nån skillnad bara för att man är liten har aldrig haft en mygga i sovrummet
  2. 1
    idag blev jag stoppad av polisen. Jag skulle parkera vid simhallen och där stod de och vinkade in mig. Körkort och blåsa skulle jag, de kollade däcken, körde info på bilen och kollade om den var min och frågade om den var skattad och besiktad. De kollade sonen ack och frågade om allt var bra och om han borstat tänderna. Jag undrar om jag skulle fått böter om han sagt nej. ;-) tur att jag åkte förbi igen hemma och hämtade plånboken jag glömde när jag åkte för att hämta sonen. Det var första gången för mig nånsin. Har aldrig blivit stoppad tidigare eller fått blåsa. Jag klarade det dock på första försöket. Vilken tur. :-D. Jag har haft körkort i snart tjugo år. Har ni blivit stoppade i kontroller?
  3. ÅJ67 m 3 kidz
    #2
    Var polisen snygg ? Jag jobbade ett tag natt på en arbetsplats där bedrevs en helt annan verksamhet på gatan utanför och då blev jag stoppad i princip varje helg när jag åkte hem.
  4. 2
    Var polisen snygg ? Jag jobbade ett tag natt på en arbetsplats där bedrevs en helt annan verksamhet på gatan utanför och då blev jag stoppad i princip varje helg när jag åkte hem.
  5. Medlem sedan
    Jan 2011
    #3
    Har blivit stoppad ett par hundra gånger. denna månad säkert 20 gånger.
  6. 3
    Har blivit stoppad ett par hundra gånger. denna månad säkert 20 gånger.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    Ja, en gång

    Och jag har också haft mitt i typ 20 år. En gång!
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  8. 4
    Ja, en gång Och jag har också haft mitt i typ 20 år. En gång!
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5

    Förra året...

    var första gången jag blev stoppad av polisen och fick då blåsa. Har haft mitt kort sen 1984.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  10. 5
    Förra året... var första gången jag blev stoppad av polisen och fick då blåsa. Har haft mitt kort sen 1984.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Förra veckan

    trodde jag att jag skulle fastna för samma patrull tre gånger. *s* Vi hade varit hos kompisar och ätit middag och jag fick blåsa på väg hem. Sen skulle jag köra tillbaka barnvakten och då passera samma ställe både på dit- och hemvägen - men de hade hunnit flytta sig innan jag kom tillbaka med henne.

    Det är påfallande sällan man blir stoppad tycker jag, men senaste året har jag nog blivit det fler gånger än på de 20 år innan jag haft körkort. Det är bra. Det är galet många som kör på fyllan - eller bakfyllan - och det är ju, utan överdrift, rent livsfarligt.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  12. 6
    Förra veckan trodde jag att jag skulle fastna för samma patrull tre gånger. *s* Vi hade varit hos kompisar och ätit middag och jag fick blåsa på väg hem. Sen skulle jag köra tillbaka barnvakten och då passera samma ställe både på dit- och hemvägen - men de hade hunnit flytta sig innan jag kom tillbaka med henne.

    Det är påfallande sällan man blir stoppad tycker jag, men senaste året har jag nog blivit det fler gånger än på de 20 år innan jag haft körkort. Det är bra. Det är galet många som kör på fyllan - eller bakfyllan - och det är ju, utan överdrift, rent livsfarligt.
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7

    Va???

    Hur bär du dig åt?
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  14. 7
    Va??? Hur bär du dig åt?
  15. Medlem sedan
    Jan 2011
    #8
    Kör fort, snabbt och mot rött.
  16. 8
    Kör fort, snabbt och mot rött.
  17. Medlem sedan
    Nov 2000
    #9
    Jag har blivit stoppad 3 gånger under de snart 15 år jag haft mitt körkort. Första gången var rätt längesen, -99, tror jag. Sen blev jag stoppad 2 gånger inom loppet av en månad förra våren.
  18. 9
    Jag har blivit stoppad 3 gånger under de snart 15 år jag haft mitt körkort. Första gången var rätt längesen, -99, tror jag. Sen blev jag stoppad 2 gånger inom loppet av en månad förra våren.
  19. Medlem sedan
    Jul 2009
    #10
    men härre je, du är ju yrkeschaufför, dom stannar ju dej även för att kolla andra saker än sk "vanliga" kontroller.. samt att du rör dej ju i trafiken många timmar per dag. så att du blir stoppad mer än andra är väl inte konstigt...
  20. 10
    men härre je, du är ju yrkeschaufför, dom stannar ju dej även för att kolla andra saker än sk "vanliga" kontroller.. samt att du rör dej ju i trafiken många timmar per dag. så att du blir stoppad mer än andra är väl inte konstigt...
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11

    Blir det inte väldigt dyrt i längden

    att hålla på så? Typ meningslöst att jobba om du ändå ska bränna lönen på böter? Alla säkerhetsaspekter för omgivningen undantagna...
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  22. 11
    Blir det inte väldigt dyrt i längden att hålla på så? Typ meningslöst att jobba om du ändå ska bränna lönen på böter? Alla säkerhetsaspekter för omgivningen undantagna...
  23. Medlem sedan
    May 2005
    #12

    Jasså, du tänker så när du kör...

    Skärpning, va!
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  24. 12
    Jasså, du tänker så när du kör... Skärpning, va!
  25. Medlem sedan
    Jul 2002
    #13
    För att de trodde du skulle sälja eller köpa såna tjänster? Jag blev alldeles nervös och glömde titta.
  26. 13
    För att de trodde du skulle sälja eller köpa såna tjänster? Jag blev alldeles nervös och glömde titta.
  27. Medlem sedan
    Jan 2011
    #14
    Man kör taxi. För att polisen ska komma upp i sina budgeterade antal alkoholblåsningar per månad så ställer man hela polisstyrkan på Arlanda/bromma/sthlms central. och låter ALLA passerande taxibilar blåsa och bli sparkade på däckan.

    Denna månad är det trafiksäkerhetsmånad i Svedala så därför ska man vara extra nykter i trafiken denna månad.
  28. 14
    Man kör taxi. För att polisen ska komma upp i sina budgeterade antal alkoholblåsningar per månad så ställer man hela polisstyrkan på Arlanda/bromma/sthlms central. och låter ALLA passerande taxibilar blåsa och bli sparkade på däckan.

    Denna månad är det trafiksäkerhetsmånad i Svedala så därför ska man vara extra nykter i trafiken denna månad.
  29. Medlem sedan
    Jan 2011
    #15
    skoja bara, se nedan
  30. 15
    skoja bara, se nedan
  31. ÅJ67 m 3 kidz
    #16
    Ja förmodligen, man fick lära sig mycket om den verksamheten som man inte ville veta de åren .
  32. 16
    Ja förmodligen, man fick lära sig mycket om den verksamheten som man inte ville veta de åren .
  33. Medlem sedan
    Jul 2002
    #17
    Fast inte i vanliga kontroller eller?
  34. 17
    Fast inte i vanliga kontroller eller?
  35. Medlem sedan
    Jan 2011
    #18
    Ovanliga kontroller...... Finns det.
  36. 18
    Ovanliga kontroller...... Finns det.
  37. Medlem sedan
    Jul 2002
    #19
    Man ska alltid vara nykter i trafiken punkt. Själv törs jag knäppt dricka ett glas vin till maten om jag vet att jag ska köra bil öht dagen efter.
  38. 19
    Man ska alltid vara nykter i trafiken punkt. Själv törs jag knäppt dricka ett glas vin till maten om jag vet att jag ska köra bil öht dagen efter.
  39. Medlem sedan
    Jul 2002
    #20
    Jag skulle tycka det var lite ovanligt att jag blev stoppad i en sån där yrkesförarkontroll där de kollar om man tagit rast när man borde.
  40. 20
    Jag skulle tycka det var lite ovanligt att jag blev stoppad i en sån där yrkesförarkontroll där de kollar om man tagit rast när man borde.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. stoppad av polisen och 220 dollar senare
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-04, 21:42
  2. Stoppad av polisen
    By UlLi in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 17:05
  3. Stoppad av polisen
    By peter56 in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2008-06-06, 12:03
  4. Stoppad av polisen?
    By Irene Huss in forum Ordet är fritt
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 22:51
  5. Stoppad av polisen idag
    By Pallasita in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-06-09, 18:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar