Sommarläger i Sverige?
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Sommarläger i Sverige?

    Jag funderar pâ läger till sonen i Sverige sommar, men har noll idé om vad som finns. Här är utbudet ganska bra, men det är ju sâ extremt varmt och torrt i juli, augusti när de har sommarlov. Nâgon som har haft barnen pâ sportläger, 4H-läger eller annat?
    En annorlunda bild av Andalusien: www.nyttundersolen.blogspot.com
  2. 1
    Sommarläger i Sverige? Jag funderar pâ läger till sonen i Sverige sommar, men har noll idé om vad som finns. Här är utbudet ganska bra, men det är ju sâ extremt varmt och torrt i juli, augusti när de har sommarlov. Nâgon som har haft barnen pâ sportläger, 4H-läger eller annat?
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2
    Har inte själv haft det, men det är väl en del som skickar barnen på seglarläger här inne..?
  4. 2
    Har inte själv haft det, men det är väl en del som skickar barnen på seglarläger här inne..?
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3
    Är det inte TT och Dina som har barn pà seglarläger?
  6. 3
    Är det inte TT och Dina som har barn pà seglarläger?
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    Det finns ju mycket, vart kommer ni att vara? Här i Stockholm finns det massor. Seglarläger åker mina ungar på, de två stora alltså (9 och 11 år). Vitsgarn (www.vitsgarn.se) är de på. Det är en vecka med övernattning. Många av Vs kompisar har varit/ska på sportläger, (stockholm sportcamp), då har det varit dagläger men det finns med övernattning också tror jag.

    4H har också dagläger på sommaren, det var mina barn på förra och förrförra sommaren, det var prisvärt och jättebra!

    Här i stockholm finns det jättemycket, jag har tidigare plockat lappar på många ställen, men i år eftersom det blev seglarläger så har ajg inte kollat upp nåt mer. Sportbutiken stadium har nån lägerverksamhet vet jag.
  8. 4
    Det finns ju mycket, vart kommer ni att vara? Här i Stockholm finns det massor. Seglarläger åker mina ungar på, de två stora alltså (9 och 11 år). Vitsgarn (www.vitsgarn.se) är de på. Det är en vecka med övernattning. Många av Vs kompisar har varit/ska på sportläger, (stockholm sportcamp), då har det varit dagläger men det finns med övernattning också tror jag.

    4H har också dagläger på sommaren, det var mina barn på förra och förrförra sommaren, det var prisvärt och jättebra!

    Här i stockholm finns det jättemycket, jag har tidigare plockat lappar på många ställen, men i år eftersom det blev seglarläger så har ajg inte kollat upp nåt mer. Sportbutiken stadium har nån lägerverksamhet vet jag.
  9. Medlem sedan
    Jan 2011
    #5
    Har funderat pâ samma sak sâ att barnen kan "boosta" svenskan.
  10. 5
    Har funderat pâ samma sak sâ att barnen kan "boosta" svenskan.
  11. Medlem sedan
    Nov 2006
    #6
    Utanför min gamla hemstad ligger Barnens Ö och där har de ju kolloverksamhet hela somrarna. Jag vet inte ritigt hur det funkar med upptagning, men det finns säkert info på deras hemsida!
    http://www.stbd.se/kollo_sommarkollo.aspx
  12. 6
    Utanför min gamla hemstad ligger Barnens Ö och där har de ju kolloverksamhet hela somrarna. Jag vet inte ritigt hur det funkar med upptagning, men det finns säkert info på deras hemsida!
    http://www.stbd.se/kollo_sommarkollo.aspx
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    Och där är du. Vad bra att du inte försvunnit.
  14. 7
    Och där är du. Vad bra att du inte försvunnit.
  15. Medlem sedan
    May 2000
    #8
    K har varit på Vitsgarn 2 somrar. I år ska hon dit igen, liksom Moas son, samt ev Vera och Ks bästis Tashi.
  16. 8
    K har varit på Vitsgarn 2 somrar. I år ska hon dit igen, liksom Moas son, samt ev Vera och Ks bästis Tashi.
  17. Medlem sedan
    Jul 2003
    #9
    Hej! Ja just det var lite min idé ocksâ. Var hâller ni till?
  18. 9
    Hej! Ja just det var lite min idé ocksâ. Var hâller ni till?
  19. Medlem sedan
    Jul 2003
    #10
    Tack för svar! Ska börja leta...
  20. 10
    Tack för svar! Ska börja leta...
  21. Medlem sedan
    Oct 2002
    #11
    Vilket påminner mig om att jag skulle fråga dig: behövs det nån slags vaccin med tanke på fästingar?
  22. 11
    Vilket påminner mig om att jag skulle fråga dig: behövs det nån slags vaccin med tanke på fästingar?
  23. Medlem sedan
    May 2000
    #12
    Det är väl resandes ensak. Vi har aldrig vaccinerat men det borde man säkert. Eller nåt.
  24. 12
    Det är väl resandes ensak. Vi har aldrig vaccinerat men det borde man säkert. Eller nåt.

Liknande trådar

  1. Sommarläger?
    By ElsaB in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-07, 22:23
  2. lämnat på sommarläger
    By smamma in forum _98 Alla barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-02, 21:33
  3. sommarläger?
    By smamma in forum _98 Alla barn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 19:49
  4. Sommarläger
    By Rultan in forum Stora barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-11, 22:47
  5. Sommarläger
    By Anna med E in forum Utvecklingshämning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 20:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar