Inte tåla ersättning
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Inte tåla ersättning

    Det verkar vara som att min lilla stumpa inte tål ersättning. Hon har fått det totalt fyra gånger i sitt liv, de två första gick bra. Tredje gången hon fick det kaskadspydde hon, och då menar jag fontän-konvulsion-tömma-magsäcken-kräkningar. Då trodde vi nog att hon var sjuk snarare än att det var ersättningen, men igår när vi provade så hände samma sak igen. Först ville hon inte ta flaskan alls, men maken trugade eftersom jag var borta och då tog hon den till slut. Men ersättningen studsade upp (mer än hon hade ätit, så nettot av ersättningen blev negativt) nästan omedelbart och jag blev hemringd. Hon fick amma som vanligt och fontän-kaskad-konvulsions-kräktes igen. Först när magen var ordentligt ursköljd med bröstmjölk kunde hon börja äta och behålla igen.
    Nu min fråga. Är det vanligt att barn som helammas inte tål ersättning? Kan det vara så att hon inte är van, eller är det nåt hon inte tål helt enkelt? Kan hon vara laktosintolerant? Fast hon reagerar ju inte när jag dricker mjölk.

    Nåväl, det är väl inte hela världen att vara ihoplimmad med sin bebis. Och pumpa är ju ett alternativ om jag måste vara ifrån henne nån gång. Mest undrar jag varför hon reagerade så kraftig på ersättningen.
  2. 1
    Inte tåla ersättning Det verkar vara som att min lilla stumpa inte tål ersättning. Hon har fått det totalt fyra gånger i sitt liv, de två första gick bra. Tredje gången hon fick det kaskadspydde hon, och då menar jag fontän-konvulsion-tömma-magsäcken-kräkningar. Då trodde vi nog att hon var sjuk snarare än att det var ersättningen, men igår när vi provade så hände samma sak igen. Först ville hon inte ta flaskan alls, men maken trugade eftersom jag var borta och då tog hon den till slut. Men ersättningen studsade upp (mer än hon hade ätit, så nettot av ersättningen blev negativt) nästan omedelbart och jag blev hemringd. Hon fick amma som vanligt och fontän-kaskad-konvulsions-kräktes igen. Först när magen var ordentligt ursköljd med bröstmjölk kunde hon börja äta och behålla igen.
    Nu min fråga. Är det vanligt att barn som helammas inte tål ersättning? Kan det vara så att hon inte är van, eller är det nåt hon inte tål helt enkelt? Kan hon vara laktosintolerant? Fast hon reagerar ju inte när jag dricker mjölk.

    Nåväl, det är väl inte hela världen att vara ihoplimmad med sin bebis. Och pumpa är ju ett alternativ om jag måste vara ifrån henne nån gång. Mest undrar jag varför hon reagerade så kraftig på ersättningen.
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Har den här gruppen dött eller? Tråkigt i så fall.
  4. 2
    Har den här gruppen dött eller? Tråkigt i så fall.
  5. Medlem sedan
    Apr 2010
    #3
    Verkar onekligen så, tråkigt!
  6. 3
    Verkar onekligen så, tråkigt!
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Ja det är rätt vanligt att det kan bli sådär.
    En del kräks så man inte tror de behåller något alls, men går ändå upp i vikt.
    Det kan vara födoämneskänslighet, men också omställningen. Och kanske främst att de får i sig för mycket för fort med flaskan. Kolla storleken på nappen, tycker jag till att börja med.
    Och fråga bvc om bra råd om det fortsätter.
  8. 4
    Ja det är rätt vanligt att det kan bli sådär.
    En del kräks så man inte tror de behåller något alls, men går ändå upp i vikt.
    Det kan vara födoämneskänslighet, men också omställningen. Och kanske främst att de får i sig för mycket för fort med flaskan. Kolla storleken på nappen, tycker jag till att börja med.
    Och fråga bvc om bra råd om det fortsätter.
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Tack för ditt svara Emmie. Vi kommer nog inte våga försöka på ett tag nu, det var liksom inga roliga kräkningar det där.
    Hon helammas ju ändå, det har ju bara varit i undantagsfall vi har tagit till ersättningen.
  10. 5
    Tack för ditt svara Emmie. Vi kommer nog inte våga försöka på ett tag nu, det var liksom inga roliga kräkningar det där.
    Hon helammas ju ändå, det har ju bara varit i undantagsfall vi har tagit till ersättningen.
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6
    Jättetråkigt. Undrar varför vi aldrig fick fart i den här gruppen. Mina tidigare ankomstgrupper har varit hur roliga och fartiga som helst.
  12. 6
    Jättetråkigt. Undrar varför vi aldrig fick fart i den här gruppen. Mina tidigare ankomstgrupper har varit hur roliga och fartiga som helst.
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7
    Mina med.. men nu är ankomstgrupperna mer eller mindre döda. Nu hänger vi på fB istället. Efter 7 år och de flesta har träffats så är vi mer vänner än något annat.
    De flesta har väl inte tid tror jag. men jag hänger här ett bra tag till tänkte jag.
  14. 7
    Mina med.. men nu är ankomstgrupperna mer eller mindre döda. Nu hänger vi på fB istället. Efter 7 år och de flesta har träffats så är vi mer vänner än något annat.
    De flesta har väl inte tid tror jag. men jag hänger här ett bra tag till tänkte jag.
  15. Medlem sedan
    Sep 2010
    #8
    Verkar lite segt ibland, men det är ju min första ankomstgrupp så jag har inte funderat så mycket över det. För min del så går det lite upp och ner med hormonsvängningar och trötthet hur mycket jag orkar med datorn. Men jag ser ändå alltid fram emot att kika in här, så vi kanske kan försöka få lite mera fart igen.
  16. 8
    Verkar lite segt ibland, men det är ju min första ankomstgrupp så jag har inte funderat så mycket över det. För min del så går det lite upp och ner med hormonsvängningar och trötthet hur mycket jag orkar med datorn. Men jag ser ändå alltid fram emot att kika in här, så vi kanske kan försöka få lite mera fart igen.

Liknande trådar

  1. Vad finns det att inte tåla i Sinlac???
    By Mini-74 in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-12-18, 10:36
  2. Att inte tåla stress är att..
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 09:57
  3. Eminem verkar inte tåla gayskämt?
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 09:10
  4. Inte tål ersättning
    By Lejo in forum _0705 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-01, 18:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar