Milo har blivit storebror!!
_0908 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Milo har blivit storebror!!

    I går 06:03 fick vi en liten pojke.

    Jag vaknade vid 4 av en värk, gick upp och va lite rastlös i kroppen.
    Kände att det var på G med inte alls riktigt ännu. Hade värkar men de va inte speciellt kraftiga och gjorde inte allt för ont.

    Vi ringde förlossningen vid 05:15 och bestämde att vi skulle avakta en havltimma och ringa tillbaka och berätta om de avtog eller tilltog. Efter ca en halvtimme ringde vi tillbaka, värkarna va inte jätte kraftiga men det tryckte på lite så jag sa att jag ville komma in och vi va välkomna. När jag lägger på kommer en jätte kraftig värk. Efter värken känner jag efter med fingrarna och känner bebisens huvud, ber min man känna och han känner samma sak som jag, så vi båda inser att vi kommer inte kunna åka någonstans.

    Ringer förlossningen igen som i sin tur hjälper till att tillkalla ambulans samt guida min man som fick agera barnmorska. Vattnet gick med besked, därefter sjönk huvudet ner ordentligt och min man såg klart och tydligt en massa hår och hjässan. När halva huvudet va ute kom ambulanspersonalen in och en underbar kvinna hjälpte oss att tryggt och lugnt förlösa vår lilla prins hemma i storebrors säng.

    Efter ett par minuter kom storebröderna ner och hälsade på sin nya lillebror.
    Det va verkligen magiskt och helt underbart att de fick chansen att så honom så färsk.

    Vi valde att följa med ambulans personalen in för en check av mig och bebisen, och efter det åkte vi hem och firade min och makens 12 års dag!!

    Allt gick verkligen super bra och vi alla mår toppen!!

    Prinsen, som fortfarande är namnlös, vägde 3910g och va 53 cm lång.
  2. 1
    Milo har blivit storebror!! I går 06:03 fick vi en liten pojke.

    Jag vaknade vid 4 av en värk, gick upp och va lite rastlös i kroppen.
    Kände att det var på G med inte alls riktigt ännu. Hade värkar men de va inte speciellt kraftiga och gjorde inte allt för ont.

    Vi ringde förlossningen vid 05:15 och bestämde att vi skulle avakta en havltimma och ringa tillbaka och berätta om de avtog eller tilltog. Efter ca en halvtimme ringde vi tillbaka, värkarna va inte jätte kraftiga men det tryckte på lite så jag sa att jag ville komma in och vi va välkomna. När jag lägger på kommer en jätte kraftig värk. Efter värken känner jag efter med fingrarna och känner bebisens huvud, ber min man känna och han känner samma sak som jag, så vi båda inser att vi kommer inte kunna åka någonstans.

    Ringer förlossningen igen som i sin tur hjälper till att tillkalla ambulans samt guida min man som fick agera barnmorska. Vattnet gick med besked, därefter sjönk huvudet ner ordentligt och min man såg klart och tydligt en massa hår och hjässan. När halva huvudet va ute kom ambulanspersonalen in och en underbar kvinna hjälpte oss att tryggt och lugnt förlösa vår lilla prins hemma i storebrors säng.

    Efter ett par minuter kom storebröderna ner och hälsade på sin nya lillebror.
    Det va verkligen magiskt och helt underbart att de fick chansen att så honom så färsk.

    Vi valde att följa med ambulans personalen in för en check av mig och bebisen, och efter det åkte vi hem och firade min och makens 12 års dag!!

    Allt gick verkligen super bra och vi alla mår toppen!!

    Prinsen, som fortfarande är namnlös, vägde 3910g och va 53 cm lång.
  3. Medlem sedan
    Nov 2008
    #2
    GRATTIS!!!!! Vad fantastiskt häftigt!! Vilken upplevelse! Men har dina andra förlossningar gått så fort också? Så det var något ni var beredda på?
    Det låter som en drömförlossning, om du frågar mig...

    Ha det så bra och njut nu. Kram kram från mig och Elna
  4. 2
    GRATTIS!!!!! Vad fantastiskt häftigt!! Vilken upplevelse! Men har dina andra förlossningar gått så fort också? Så det var något ni var beredda på?
    Det låter som en drömförlossning, om du frågar mig...

    Ha det så bra och njut nu. Kram kram från mig och Elna
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Felix föddes v 35. Normal lång förlossning.
    Milo föddes v 40, det gick ganska snabbt, va öppen 10 cm när vi kom in och på förlossningen tog det under 1 timme.

    Så vi hade ju räknat med att det skulle gå fort, men jag miss bedömde värkarna för de gjorde inte så fasligt ont så jag trodde det va ganska långt kvar. Jag sa till Tobbe att vi kanske kommer få åka hem om vi åker in redan.

    Det va först när den där kraftiga värken kom som jag hajjade att nu är det verkligen dags, nu kommer bebisen.

    Det va en underbar upplevelse!!!

    Håller tummarna för att din förlossning skall gå fin fint när tiden är inne för din bebis att komma till världen. Vet ju att du hade en lång förlossning med Elna.

    Kram
  6. 3
    Felix föddes v 35. Normal lång förlossning.
    Milo föddes v 40, det gick ganska snabbt, va öppen 10 cm när vi kom in och på förlossningen tog det under 1 timme.

    Så vi hade ju räknat med att det skulle gå fort, men jag miss bedömde värkarna för de gjorde inte så fasligt ont så jag trodde det va ganska långt kvar. Jag sa till Tobbe att vi kanske kommer få åka hem om vi åker in redan.

    Det va först när den där kraftiga värken kom som jag hajjade att nu är det verkligen dags, nu kommer bebisen.

    Det va en underbar upplevelse!!!

    Håller tummarna för att din förlossning skall gå fin fint när tiden är inne för din bebis att komma till världen. Vet ju att du hade en lång förlossning med Elna.

    Kram
  7. Kastanj
    #4
    Grattis!!! Låter helt underbart! Din kropp verkar vara extra bra på att föda barn! ;-) "Snufsa" på honom från mig också, det är så fantastisk doft i en liten nyföding.
    Kramar till er alla.
  8. 4
    Grattis!!! Låter helt underbart! Din kropp verkar vara extra bra på att föda barn! ;-) "Snufsa" på honom från mig också, det är så fantastisk doft i en liten nyföding.
    Kramar till er alla.
  9. Julborg
    #5
    Vilken upplevelse! Stort grattis till lillplutten!
  10. 5
    Vilken upplevelse! Stort grattis till lillplutten!
  11. Medlem sedan
    Jan 2006
    #6
    Wow!! Och grattis!!!
  12. 6
    Wow!! Och grattis!!!
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    Stort Grattis!!!
    Vilken häftig upplevelse.
    Blir lite sugen när man läser här om alla bebisar och kommande bebisar
  14. 7
    Stort Grattis!!!
    Vilken häftig upplevelse.
    Blir lite sugen när man läser här om alla bebisar och kommande bebisar
  15. Medlem sedan
    Mar 2008
    #8
    Jättegrattis Det får man väl kalla en ganska smärtfri och lindrig förlossning iaf Häftigt att få vara med om nåt liknande även om det kanske inte är det man önskar från början!
  16. 8
    Jättegrattis Det får man väl kalla en ganska smärtfri och lindrig förlossning iaf Häftigt att få vara med om nåt liknande även om det kanske inte är det man önskar från början!
  17. Medlem sedan
    Feb 2003
    #9
    Vilken fantastisk upplevelse att få föda i sängen sådär lite oväntat! Grattis till sonen! Man ska nog inte vänta för länge med barn nummer 3, hrm hrm, första värken med Ingrid kom 8 på morronen och vi åkte in vid 9.30. Hon föddes kl 10... Stort grattis igen till lillen!
  18. 9
    Vilken fantastisk upplevelse att få föda i sängen sådär lite oväntat! Grattis till sonen! Man ska nog inte vänta för länge med barn nummer 3, hrm hrm, första värken med Ingrid kom 8 på morronen och vi åkte in vid 9.30. Hon föddes kl 10... Stort grattis igen till lillen!
  19. Medlem sedan
    Apr 2008
    #10
    Men gud så häftigt!
    Vilken tur att du är såpass erfaren och har gjort det här förr.
    STORT grattis till sonen och att allt gick så bra!
    Kram kram!
  20. 10
    Men gud så häftigt!
    Vilken tur att du är såpass erfaren och har gjort det här förr.
    STORT grattis till sonen och att allt gick så bra!
    Kram kram!
  21. Medlem sedan
    Jan 2009
    #11
    Wow vilken grej! Stort grattis o lycka till nu. Jag kan knappt bärga mig tills min lilla kommer om några månader när jag läser detta.
  22. 11
    Wow vilken grej! Stort grattis o lycka till nu. Jag kan knappt bärga mig tills min lilla kommer om några månader när jag läser detta.

Liknande trådar

  1. William har blivit storebror
    By ulle75 in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-31, 07:04
  2. Storebror har blivit sà
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 19:39
  3. Nu har Leo blivit storebror
    By Annapanna31 in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 21:50
  4. Pelle har blivit storebror...
    By CALIPE in forum _0411 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 16:44
  5. Axel har blivit storebror!
    By dodda7 in forum _0307 Julibarn
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-09-13, 20:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar