Hej igen!
_1007 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    #1

    Hej igen!

    Nu var det verkligen länge sedan jag var här! Jag började ju jobba halvtid i december, och det i kombination med att Folke blir äldre och kräver mer gör att tiden är rätt knapp till att sitta här. Men, ni vet hur det är.

    Hur som helst så är det bra med oss. Det här är min sista vecka som föräldraledig, nästa vecka börjar jag heltid och maken går hem på heltid i ett halvår. När jag såg den här tidpunkten framför mig innan så tänkte jag mig nog att Folke skulle vara större och äldre - mindre bebis liksom. Så det känns väldigt vemodigt att gå tillbaka till jobbet nu - speciellt när snön smälter bort och Folke kan sitta på en filt på altanen och leka.

    Folke varken ålar, kryper eller reser sig än, några tänder har vi inte heller sett skymten av och välling skyr han som pesten. Nej, ersättning ska det vara.

    Gunga däremot tycker han är jätteroligt, och han börjar bli rörligare och rörligare när han sitter ner. Han älskar att sitta i selen på magen eller ryggen och bara hänga med på allt vi gör - promenader, dammsugning eller hänga tvätt. Allt utom när vi vill sitta vid datorn, då...

    Vi var på tiomånaderskontroll idag, och läkarna tyckte inte att det märktes någonting av hans prematuritet längre. Det känns förstås bra, men var egentligen ingenting som vi funderat över speciellt. Alla utvecklas ju liksom i sin takt ändå.
  2. 1
    Hej igen! Nu var det verkligen länge sedan jag var här! Jag började ju jobba halvtid i december, och det i kombination med att Folke blir äldre och kräver mer gör att tiden är rätt knapp till att sitta här. Men, ni vet hur det är.

    Hur som helst så är det bra med oss. Det här är min sista vecka som föräldraledig, nästa vecka börjar jag heltid och maken går hem på heltid i ett halvår. När jag såg den här tidpunkten framför mig innan så tänkte jag mig nog att Folke skulle vara större och äldre - mindre bebis liksom. Så det känns väldigt vemodigt att gå tillbaka till jobbet nu - speciellt när snön smälter bort och Folke kan sitta på en filt på altanen och leka.

    Folke varken ålar, kryper eller reser sig än, några tänder har vi inte heller sett skymten av och välling skyr han som pesten. Nej, ersättning ska det vara.

    Gunga däremot tycker han är jätteroligt, och han börjar bli rörligare och rörligare när han sitter ner. Han älskar att sitta i selen på magen eller ryggen och bara hänga med på allt vi gör - promenader, dammsugning eller hänga tvätt. Allt utom när vi vill sitta vid datorn, då...

    Vi var på tiomånaderskontroll idag, och läkarna tyckte inte att det märktes någonting av hans prematuritet längre. Det känns förstås bra, men var egentligen ingenting som vi funderat över speciellt. Alla utvecklas ju liksom i sin takt ändå.
  3. Medlem sedan
    Jan 2010
    #2
    Härligt stt det går bra med Folke, vill bara tipsa dej om våran facebooksida, det flesta julimammorna har flyttat dit, vi har en sluten bebigrupp där vi delar och snackar om allt, varje dag...kom gärna dit du oxå, sök mej på facebook, Tanja Trast och bli vän med mig så kan jag bjuda in dej till gruppen
  4. 2
    Härligt stt det går bra med Folke, vill bara tipsa dej om våran facebooksida, det flesta julimammorna har flyttat dit, vi har en sluten bebigrupp där vi delar och snackar om allt, varje dag...kom gärna dit du oxå, sök mej på facebook, Tanja Trast och bli vän med mig så kan jag bjuda in dej till gruppen

Liknande trådar

  1. Hemma igen efter KUB o inlagd igen
    By sussiesan in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 05:12
  2. hmmm tvist igen och igen
    By anonymt namn in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 18:06
  3. amma igen efter tre dygn?(igen)
    By mor till nea och xerxes in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 22:15
  4. Barn igen-igen efter ängel
    By Mamma till ängel in forum Änglabarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 07:22
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 19:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar