Vad har ni för barnförsäkring?
_1102 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2010
    #1

    Vad har ni för barnförsäkring?

    Tiden bara springer iväg, snart fem veckor har gått sen William kom till världen. Känns som att det var igår jag låg där och krystade. Men så lycklig man kan vara

    Suttit och tittat lite på olika barnförsäkringar, känns som en djungel det med! Vad har ni för någon och vad betalar ni? Är ni nöjda?

    Hoppas alla där ute mår bra!
  2. 1
    Vad har ni för barnförsäkring? Tiden bara springer iväg, snart fem veckor har gått sen William kom till världen. Känns som att det var igår jag låg där och krystade. Men så lycklig man kan vara

    Suttit och tittat lite på olika barnförsäkringar, känns som en djungel det med! Vad har ni för någon och vad betalar ni? Är ni nöjda?

    Hoppas alla där ute mår bra!
  3. Medlem sedan
    May 2010
    #2
    Härligt att det går fint =)

    Blev länsförsäkringar för oss då jag själv och lägenheten är försäkrade via dem, känns enklare att samla alla på samma bolag. Gjorde en ganska noggrann prisjämförelse mellan några olika, och länsförsäkringar var en av de billigare. Jag valde lägsta basbelopp (snåla) men tilläggsförsäkringen för eventuella medfödda sjukdomar (har tex en del glutenintolerans i släkten, om hon får det kan vi få ut lite). Jag håller helt med, lite djungel är det... Har inte använt försäkringen och drömmen är ju att vi aldrig behöver det, så jag kan inte riktigt svara på om vi är nöjda.
  4. 2
    Härligt att det går fint =)

    Blev länsförsäkringar för oss då jag själv och lägenheten är försäkrade via dem, känns enklare att samla alla på samma bolag. Gjorde en ganska noggrann prisjämförelse mellan några olika, och länsförsäkringar var en av de billigare. Jag valde lägsta basbelopp (snåla) men tilläggsförsäkringen för eventuella medfödda sjukdomar (har tex en del glutenintolerans i släkten, om hon får det kan vi få ut lite). Jag håller helt med, lite djungel är det... Har inte använt försäkringen och drömmen är ju att vi aldrig behöver det, så jag kan inte riktigt svara på om vi är nöjda.
  5. Medlem sedan
    May 2006
    #3
    Har haft vänta-barn-föräkr. och sen barnförsäkring i TryggHansa som jag alltid varit jättenöjd med. Har dem försäkrade ganska högt upp och betalar 170 kr/mån.

    Har aldrig haft nåt krångel med dem utan har alltid snabbt och smidigt fått ersättning vid skada.
  6. 3
    Har haft vänta-barn-föräkr. och sen barnförsäkring i TryggHansa som jag alltid varit jättenöjd med. Har dem försäkrade ganska högt upp och betalar 170 kr/mån.

    Har aldrig haft nåt krångel med dem utan har alltid snabbt och smidigt fått ersättning vid skada.
  7. Medlem sedan
    Jun 2008
    #4
    TryggHansa till båda barnen. Vi jämförde och de var best-value-for-money på det som är viktigt för oss, även om premien inte är lägst på marknaden.

    Har haft både skador och olycksfall, och de är snabba på att ge service och har ersatt oss snabbt och utan krångel.
    Vi är supernöjda.
  8. 4
    TryggHansa till båda barnen. Vi jämförde och de var best-value-for-money på det som är viktigt för oss, även om premien inte är lägst på marknaden.

    Har haft både skador och olycksfall, och de är snabba på att ge service och har ersatt oss snabbt och utan krångel.
    Vi är supernöjda.
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5
    Trygghansa till alla barnen. Men stod i valet och kvalet att byta till Skandia.
    Tydligen har TH gjort undantag för psykiska sjd (ex anorexi och depression) i försäkringen. Det togs bort 2006 och jag försäkrade mitt första barn hos de 2004 och hade sen inte insett förändringen som gjorts i barnförsäkringen. Hos Skandia ingår fortfarande psykiska sjukdomar i försäkringen och i övrigt är den barnförsäkringen väldigt lik TH vad gäller försäkringsbelopp och premie.
    Men eftersom mitt äldsta barn har utvecklat allergier och astma vill vi inte byta försäkringsbolag för honom och vi vill att alla barnen ska ha samma skydd. Därför blir det Trygghansa ändå till alla tre barn.
  10. 5
    Trygghansa till alla barnen. Men stod i valet och kvalet att byta till Skandia.
    Tydligen har TH gjort undantag för psykiska sjd (ex anorexi och depression) i försäkringen. Det togs bort 2006 och jag försäkrade mitt första barn hos de 2004 och hade sen inte insett förändringen som gjorts i barnförsäkringen. Hos Skandia ingår fortfarande psykiska sjukdomar i försäkringen och i övrigt är den barnförsäkringen väldigt lik TH vad gäller försäkringsbelopp och premie.
    Men eftersom mitt äldsta barn har utvecklat allergier och astma vill vi inte byta försäkringsbolag för honom och vi vill att alla barnen ska ha samma skydd. Därför blir det Trygghansa ändå till alla tre barn.

Liknande trådar

  1. Barnförsäkring
    By raqven in forum Ordet är fritt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2011-11-17, 14:29
  2. Barnförsäkring
    By Sweet<3 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-09-08, 09:23
  3. Barnförsäkring
    By Ehlana in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-09-02, 08:48
  4. barnförsäkring
    By anonymt namn in forum Många barn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 19:25
  5. Barnförsäkring?
    By Leelou in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-12, 14:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar