Tänd ett ljus för Linda!
Ordet är fritt
  1. Misell
    #1

    Tänd ett ljus för Linda!

    Linda var en gammal Aff:are som framför allt befann sig i ankomstgrupperna.
    Jag ramlade in på hennes blogg av en ren slump, men när jag väl hade gjort det så var jag fast i hennes fruktansvärda öde.
    Hon och hennes man Lars har sammanlagt fyra barn tillsammans varav de två yngsta bara är strax över två respektive ett år gamla.
    Idag gick tyvärr Linda bort efter att ha kämpat mot inflammatorisk bröstcancer i 16 månader. Hon fick diagnosen när hon väntade sin yngste son.
    Hon bloggade flitigt om sin sjukdom och lyckades beröra väldigt många på vägen.
    Hennes insamling till cancerfonden är nu uppe i över 100.000 kr.

    Ikväll tänder jag ett ljus för henne och skänker hennes fina familj en extra tanke.

    http://lindaskriver.blogspot.com/
  2. 1
    Tänd ett ljus för Linda! Linda var en gammal Aff:are som framför allt befann sig i ankomstgrupperna.
    Jag ramlade in på hennes blogg av en ren slump, men när jag väl hade gjort det så var jag fast i hennes fruktansvärda öde.
    Hon och hennes man Lars har sammanlagt fyra barn tillsammans varav de två yngsta bara är strax över två respektive ett år gamla.
    Idag gick tyvärr Linda bort efter att ha kämpat mot inflammatorisk bröstcancer i 16 månader. Hon fick diagnosen när hon väntade sin yngste son.
    Hon bloggade flitigt om sin sjukdom och lyckades beröra väldigt många på vägen.
    Hennes insamling till cancerfonden är nu uppe i över 100.000 kr.

    Ikväll tänder jag ett ljus för henne och skänker hennes fina familj en extra tanke.

    http://lindaskriver.blogspot.com/
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2
    Åhhh, orkade hon inte längre...
    Har läst en del på hennes blogg, men inte på senare tid.
  4. 2
    Åhhh, orkade hon inte längre...
    Har läst en del på hennes blogg, men inte på senare tid.
  5. Misell
    #3
    Nej, tyvärr
  6. 3
    Nej, tyvärr
  7. Medlem sedan
    Nov 2000
    #4
    Ja, det är så oerhört sorgligt, grymt och orättvist..... jag gråter.. :'( Alla tankar går till Lindas man, barn, föräldrar och övrig släkt och alla hennes vänner. <3
  8. 4
    Ja, det är så oerhört sorgligt, grymt och orättvist..... jag gråter.. :'( Alla tankar går till Lindas man, barn, föräldrar och övrig släkt och alla hennes vänner. <3
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    Tänder ett ljus härhemma också
  10. 5
    Tänder ett ljus härhemma också
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6
    hon har funnits i mina tankar hela dan då jag läste på bloggen att hennes man skrivit i morse och jag förstod att det inte var långt kvar.
    Även jag har "lärt känna" Linda genom ank grupperna här på Aff,vi har barn som är jämngamla.

    Så oerhört tragiskt och smärtsamt,som hon kämpat!

    Många varma tankar och kramar sänder jag till släkt och vänner!
  12. 6
    hon har funnits i mina tankar hela dan då jag läste på bloggen att hennes man skrivit i morse och jag förstod att det inte var långt kvar.
    Även jag har "lärt känna" Linda genom ank grupperna här på Aff,vi har barn som är jämngamla.

    Så oerhört tragiskt och smärtsamt,som hon kämpat!

    Många varma tankar och kramar sänder jag till släkt och vänner!
  13. Medlem sedan
    Feb 2001
    #7
    Mina tankar finns hos henne. Fina, fina, positiva Linda. Så sorgligt...
  14. 7
    Mina tankar finns hos henne. Fina, fina, positiva Linda. Så sorgligt...
  15. Medlem sedan
    Aug 2000
    #8
    Tragiskt och hemskt.

    Jag har dessutom ångest allan på ett opassande och egoistiskt sätt efter att idag ha läst att bröstcancer bland gravida ökar, vilket kanske delvis skulle kunna förklaras av att vi blir gravida "för sent" i livet då våra kroppar inte mår så bra av den hormonella påfrestningen.
    Nu var jag bara 31 vid senaste (sista) graviditeten, men det är ju egentligen också sent, biologiskt sett.
  16. 8
    Tragiskt och hemskt.

    Jag har dessutom ångest allan på ett opassande och egoistiskt sätt efter att idag ha läst att bröstcancer bland gravida ökar, vilket kanske delvis skulle kunna förklaras av att vi blir gravida "för sent" i livet då våra kroppar inte mår så bra av den hormonella påfrestningen.
    Nu var jag bara 31 vid senaste (sista) graviditeten, men det är ju egentligen också sent, biologiskt sett.
  17. Medlem sedan
    Jun 2007
    #9
    Så fruktansvärt finner inga ord...
  18. 9
    Så fruktansvärt finner inga ord...
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10
    Gråter. Linda och jag kände varandra för länge sedan. Var med på samma mailinglista. Samma ankomstforum...nej, vad sorgligt!
  20. 10
    Gråter. Linda och jag kände varandra för länge sedan. Var med på samma mailinglista. Samma ankomstforum...nej, vad sorgligt!
  21. Medlem sedan
    Jun 2007
    #11
    Usch så tragiskt det är...
  22. 11
    Usch så tragiskt det är...
  23. Medlem sedan
    Dec 1998
    #12
    Jag läste det oxå precis . Har följt henne, hennes liv och hennes bilder sedan jag fick mitt första barn. Ibland har vi haft kontakt privat, ibland har det bara skett via mailinglista eller aff. Men att läsa om detta var hemskt, jag hade in i det sista ändå hoppats på någon form av mirakel, att hon skulle kalra sig och att barnen skulle slippa växa upp utan mamma . Jag tänder oxå ett ljus för henne och hennes familj ikväll.
  24. 12
    Jag läste det oxå precis . Har följt henne, hennes liv och hennes bilder sedan jag fick mitt första barn. Ibland har vi haft kontakt privat, ibland har det bara skett via mailinglista eller aff. Men att läsa om detta var hemskt, jag hade in i det sista ändå hoppats på någon form av mirakel, att hon skulle kalra sig och att barnen skulle slippa växa upp utan mamma . Jag tänder oxå ett ljus för henne och hennes familj ikväll.
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13
    Jag har läst hennes blogg sedan hon började blogga.
    Jag gråter och lider med hennes barn.

    Tänder ett ljus för Linda i kväll
  26. 13
    Jag har läst hennes blogg sedan hon började blogga.
    Jag gråter och lider med hennes barn.

    Tänder ett ljus för Linda i kväll
  27. Medlem sedan
    Jun 2005
    #14

    Åhh nej

    så himla sorgligt

    Mina tankar går till hennes familj.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  28. 14
    Åhh nej så himla sorgligt

    Mina tankar går till hennes familj.
  29. Medlem sedan
    May 2005
    #15
    Har inte följt henne och vet inte vem hon är härifrån heller, men usch och fy så tragiskt. Mina tankar går främst till hennes man och barn, de som nu ska försöka komma vidare.
  30. 15
    Har inte följt henne och vet inte vem hon är härifrån heller, men usch och fy så tragiskt. Mina tankar går främst till hennes man och barn, de som nu ska försöka komma vidare.
  31. Medlem sedan
    May 2002
    #16
    Oj, så fort det gick på slutet. Fy fan så hemskt. Så ung. Hennes små barn. Hennes man. Supersorgligt.
  32. 16
    Oj, så fort det gick på slutet. Fy fan så hemskt. Så ung. Hennes små barn. Hennes man. Supersorgligt.
  33. monka
    #17
    Fy så sorgligt... hjärtat värker för henne och familjen...
  34. 17
    Fy så sorgligt... hjärtat värker för henne och familjen...
  35. Medlem sedan
    Aug 2000
    #18
    Vi fick våra -08-pojkar samtidigt, var i samma ankomstgrupp och var vänner på fb. Har känt på mig det här hela dagen att det är över. Fina modiga Linda.
    Usch, gråter nu för henne, Lars o barnen.
  36. 18
    Vi fick våra -08-pojkar samtidigt, var i samma ankomstgrupp och var vänner på fb. Har känt på mig det här hela dagen att det är över. Fina modiga Linda.
    Usch, gråter nu för henne, Lars o barnen.

Liknande trådar

  1. Tänd ett ljus för Linda!
    By Misell in forum Singelmingel
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-04-09, 18:05
  2. tänd ett ljus
    By UlLi in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-01, 21:11
  3. Tänd ett ljus kl 21
    By Mamma A med lilla C in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 18:10
  4. Tänd ett ljus
    By LiZ. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 17:02
  5. Tänd ett ljus (OT)
    By AnnaC m 3 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 20:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar