Ny erfarenhet.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #1

    Ny erfarenhet.

    Mina stackars hundar tänkte jag ta ut en liten sväng idag när jag nu är på bättringsvägen, så jag laddar med inkallningsgott, klicker och högljudspipan och går nerför backen och 800 meter in på "vår" skogsväg. Släpper på hundarna och då ringer mobilen, en kollega, viktigt samtal. Babblar, viker in på vår stickväg i sakta mak, babblar, checkar av hundarna, babblar, stannar till och inser att jag inte känner igen mig alls. På någon fläck. Säger till kollegan halvt på skämt att nu har jag nog irrat bort mig, jag får återkomma.

    Kallar till mig hundarna och ställer mig still och försöker liksom greppa. Hur i helvete kan man gå vilse 800 meter hemifrån? Lyssnar efter E4-an som hörs tydligt, försöker gå ditåt. Kärr, rishögar, snår, men vaffaaaan! Öppnar GPS på telefonen, ser min hemplutt mitt i ett grönt parti utan stigar eller vägar. Hahaha, det här var riktigt roligt. Siktar på E4 i alla fall, trotsar kärren, balanserar på kvistar och snår och hoppar mellan tuvor. TILL SLUT hittar jag min vanliga väg. Och det var inte riktigt ett sånt här äventyr min kropp behövde idag känner jag. *darrar i benen* Men hundarna blev nöjda!
  2. 1
    Ny erfarenhet. Mina stackars hundar tänkte jag ta ut en liten sväng idag när jag nu är på bättringsvägen, så jag laddar med inkallningsgott, klicker och högljudspipan och går nerför backen och 800 meter in på "vår" skogsväg. Släpper på hundarna och då ringer mobilen, en kollega, viktigt samtal. Babblar, viker in på vår stickväg i sakta mak, babblar, checkar av hundarna, babblar, stannar till och inser att jag inte känner igen mig alls. På någon fläck. Säger till kollegan halvt på skämt att nu har jag nog irrat bort mig, jag får återkomma.

    Kallar till mig hundarna och ställer mig still och försöker liksom greppa. Hur i helvete kan man gå vilse 800 meter hemifrån? Lyssnar efter E4-an som hörs tydligt, försöker gå ditåt. Kärr, rishögar, snår, men vaffaaaan! Öppnar GPS på telefonen, ser min hemplutt mitt i ett grönt parti utan stigar eller vägar. Hahaha, det här var riktigt roligt. Siktar på E4 i alla fall, trotsar kärren, balanserar på kvistar och snår och hoppar mellan tuvor. TILL SLUT hittar jag min vanliga väg. Och det var inte riktigt ett sånt här äventyr min kropp behövde idag känner jag. *darrar i benen* Men hundarna blev nöjda!
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Du brukar inte gå så långt hemifrån annars eller?
  4. 2
    Du brukar inte gå så långt hemifrån annars eller?
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3
    *S* Det var ju tur att det fanns GPS i telefonen då ju..
    Jag håller ju på med sånt på fritiden, letar upp platser med hjälp av GPS och det har man ju lärt sig nu att den närmaste vägen inte alltid är den bästa att ta..
  6. 3
    *S* Det var ju tur att det fanns GPS i telefonen då ju..
    Jag håller ju på med sånt på fritiden, letar upp platser med hjälp av GPS och det har man ju lärt sig nu att den närmaste vägen inte alltid är den bästa att ta..
  7. Medlem sedan
    Dec 2007
    #4
    Haha, nej max 500 meter.
  8. 4
    Haha, nej max 500 meter.
  9. Medlem sedan
    Dec 2007
    #5
    Nej verkligen inte. *sätter kängorna på tork*
  10. 5
    Nej verkligen inte. *sätter kängorna på tork*

Liknande trådar

  1. Erfarenhet av IG i Sv (el Ma, Eng) IV pr
    By Ann Onym in forum Tonåringar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-05-17, 09:40
  2. ni som har erfarenhet
    By Malin IGAF in forum Många barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 21:25
  3. Nån som har erfarenhet av...
    By -Esmeralda- in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 13:56
  4. ny erfarenhet...
    By anonymt namn in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 18:26
  5. Nån som har erfarenhet
    By Jenny bf 14/6 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 14:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar