Dra mig baklänges.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Dra mig baklänges.

    Dottern tar studenten i sommar. Hon har sagt att hon inte vill gå på bal. Jag har sagt att det är klart att hon ska gå och att det säkert blir jättekul, men nej. Och visst...leden blev jag inte. Vill hon inte så gör det ju inget att man får den saken mindre att tänka på.

    NU ringer hon hem och bara, Mamma, jag har ångrat mig. Jag vill gå på balen.

    Ojojoj, nu är det klänning och bil och handväska och saker som ska fixas. HJÄLP!
  2. 1
    Dra mig baklänges. Dottern tar studenten i sommar. Hon har sagt att hon inte vill gå på bal. Jag har sagt att det är klart att hon ska gå och att det säkert blir jättekul, men nej. Och visst...leden blev jag inte. Vill hon inte så gör det ju inget att man får den saken mindre att tänka på.

    NU ringer hon hem och bara, Mamma, jag har ångrat mig. Jag vill gå på balen.

    Ojojoj, nu är det klänning och bil och handväska och saker som ska fixas. HJÄLP!
  3. Medlem sedan
    Jul 2009
    #2
    Ops då är det bara att lägga på en högre växel hoppas hon får det trevligt
  4. 2
    Ops då är det bara att lägga på en högre växel hoppas hon får det trevligt
  5. kerstimärta
    #3
    Oj!

    Nu blir det till att pyssla på lite.

    Skriv en lista. Glöm ej boka frissan!
  6. 3
    Oj!

    Nu blir det till att pyssla på lite.

    Skriv en lista. Glöm ej boka frissan!
  7. monka
    #4
    Min kompis hittade jättefin balklänning på tradera ifjol
  8. 4
    Min kompis hittade jättefin balklänning på tradera ifjol
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5
    Ja, det får vi hoppas
  10. 5
    Ja, det får vi hoppas
  11. Medlem sedan
    Aug 2005
    #6
    Mmm, det blir lite meckande, men det ska nog lösa sig.

    Lista får det nog bli
  12. 6
    Mmm, det blir lite meckande, men det ska nog lösa sig.

    Lista får det nog bli
  13. Medlem sedan
    Aug 2005
    #7
    Har precis kollat lite på blocket, men glömde tradera. Tack för tipset!
  14. 7
    Har precis kollat lite på blocket, men glömde tradera. Tack för tipset!
  15. Medlem sedan
    Sep 2001
    #8
    April april, eller?
  16. 8
    April april, eller?
  17. monka
    #9
    Tradera är min nya fvoritplats Köpte ridbyxor till Tilde för 81 kr inkl frakt idag... Hade glömt jag var med i auktionen *s*
  18. 9
    Tradera är min nya fvoritplats Köpte ridbyxor till Tilde för 81 kr inkl frakt idag... Hade glömt jag var med i auktionen *s*
  19. monka
    #10
    Ja jäsiken, tänk om hon skojjar???
  20. 10
    Ja jäsiken, tänk om hon skojjar???
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    Jag skulle ju tycka att det var jättekul att hon hade ångrat sig - för mig hör balen liksom till hela baletten
  22. 11
    Jag skulle ju tycka att det var jättekul att hon hade ångrat sig - för mig hör balen liksom till hela baletten
  23. Medlem sedan
    Aug 2005
    #12
    Guuuud, det tänkte jag inte ens på!!
    Men nej, jag tror inte det...Vänta, jag ska ringa och höra med henne.....

    Nej, det var det inte. Hon bara skrattade åt mig som kunde tro det, men jag sa som det var och skyllde på dig
  24. 12
    Guuuud, det tänkte jag inte ens på!!
    Men nej, jag tror inte det...Vänta, jag ska ringa och höra med henne.....

    Nej, det var det inte. Hon bara skrattade åt mig som kunde tro det, men jag sa som det var och skyllde på dig
  25. Medlem sedan
    Aug 2005
    #13
    17-åringen har däremot hunnit med ett skämt. Satte tejp under vattenkranen så jag blev helt blöt. Jääääätteeeeroligt
  26. 13
    17-åringen har däremot hunnit med ett skämt. Satte tejp under vattenkranen så jag blev helt blöt. Jääääätteeeeroligt
  27. Medlem sedan
    Sep 2001
    #14
  28. 14
  29. Medlem sedan
    Aug 2005
    #15
    Ja, visst är det kul Jag känner att hon får göra som hon vill och jag blir glad åt vilket som....Går hon inte på balen så är jag glad för det och går hon på balen så är jag också glad

    De ska bli kul detta!
  30. 15
    Ja, visst är det kul Jag känner att hon får göra som hon vill och jag blir glad åt vilket som....Går hon inte på balen så är jag glad för det och går hon på balen så är jag också glad

    De ska bli kul detta!
  31. Medlem sedan
    Aug 2006
    #16
    hur lång tid har ni på er?
    Kan ju tipsa om att jag beställde min brudklänning måttsydd från kina och fick den på mindre än en vecka. Till det vackra priset av 900kr.
    Och ska hon bara ha en balklänning så står ju marknaden vidöppen. Odck får man ju ta med i beräkningarna att det kan ta lite längre i leveranstid, det kan vara så att man måste fundera på måtten och inte att förglömma. tullen.
  32. 16
    hur lång tid har ni på er?
    Kan ju tipsa om att jag beställde min brudklänning måttsydd från kina och fick den på mindre än en vecka. Till det vackra priset av 900kr.
    Och ska hon bara ha en balklänning så står ju marknaden vidöppen. Odck får man ju ta med i beräkningarna att det kan ta lite längre i leveranstid, det kan vara så att man måste fundera på måtten och inte att förglömma. tullen.
  33. Medlem sedan
    Jan 2005
    #17
    Roligt att hon valde att gå på balen.. det är nog lätt att ångra sig senare om man inte går.. Men jag blir lite fundersam. Du skriver hjälp! och jag läser mellan raderna att det är mycket att göra och tänka på.. Min dotter tar också studenten nu i sommar.. och jag har inte ens börjat tänka på det än.. Är jag för lugn? Borde jag vara stressad? Nu blir jag rädd att jag missat något =)
    Hur ser din att göra lista ut?
  34. 17
    Roligt att hon valde att gå på balen.. det är nog lätt att ångra sig senare om man inte går.. Men jag blir lite fundersam. Du skriver hjälp! och jag läser mellan raderna att det är mycket att göra och tänka på.. Min dotter tar också studenten nu i sommar.. och jag har inte ens börjat tänka på det än.. Är jag för lugn? Borde jag vara stressad? Nu blir jag rädd att jag missat något =)
    Hur ser din att göra lista ut?
  35. Medlem sedan
    Aug 2005
    #18
    Oj, det var ju ett bra pris Ska kolla det också!

    Balen är i början på maj.....
  36. 18
    Oj, det var ju ett bra pris Ska kolla det också!

    Balen är i början på maj.....
  37. Medlem sedan
    Aug 2005
    #19
    Nej, du borde inte vara stressad, men absolut ska det tänkas på saker. Jag vill ha allt väldigt välordnat och genomtänkt. Festen är jätteviktig för mig och det ska planeras tal och roliga saker och mat och dekorationer. Musik ska fixas och present ska handlas både till dottern och sedan har jag tänkt att köpa något till hennes bästa kompis som hon har gått i skola med sedan de var 4 år.

    Vi har hyrt ett stort tält som går bra att vara i även om det är busväder. Maten har jag något så när klar i huvudet. Välkomstdrink vet jag. Hela huset ska städas och hela familjen ska ha fina kläder. Inbjudningar ska ut och det ska beställas plakat och tid för naglar och hår ( till mig ) Vi ska till Tyskland och köpa alkohol. Bilen är beställd ( någon häftig Jaguar Cabriolet tror jag det blev )

    Ja, ungefär så
  38. 19
    Nej, du borde inte vara stressad, men absolut ska det tänkas på saker. Jag vill ha allt väldigt välordnat och genomtänkt. Festen är jätteviktig för mig och det ska planeras tal och roliga saker och mat och dekorationer. Musik ska fixas och present ska handlas både till dottern och sedan har jag tänkt att köpa något till hennes bästa kompis som hon har gått i skola med sedan de var 4 år.

    Vi har hyrt ett stort tält som går bra att vara i även om det är busväder. Maten har jag något så när klar i huvudet. Välkomstdrink vet jag. Hela huset ska städas och hela familjen ska ha fina kläder. Inbjudningar ska ut och det ska beställas plakat och tid för naglar och hår ( till mig ) Vi ska till Tyskland och köpa alkohol. Bilen är beställd ( någon häftig Jaguar Cabriolet tror jag det blev )

    Ja, ungefär så
  39. Medlem sedan
    Jan 2005
    #20
    Tack för din lista.. Det låter genomtänkt och bra och ni kommer få en underbar dag. Talet ligger jag och filar på i tanken när jag ska somna..så jag är nog igång men inte lika strukturerat.
  40. 20
    Tack för din lista.. Det låter genomtänkt och bra och ni kommer få en underbar dag. Talet ligger jag och filar på i tanken när jag ska somna..så jag är nog igång men inte lika strukturerat.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Dra mig baklänges!
    By Marmelad in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-11-22, 20:26
  2. Baklänges
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-19, 21:46
  3. Baklänges!
    By Lova med tre in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 20:30
  4. Dra mig baklänges!!
    By -Emla- in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-20, 13:29
  5. Dra mig baklänges!
    By mallgrodan in forum Singelmingel
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-03-19, 00:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar