godkväll
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    godkväll

    ansökningsänka ikväll med. Har tre av tre barn i säng. En liten lär väl tjoa till igen, men innan dess tänkte jag trösta mig med något gott. En kopp te? Ett glas rött? Ett glas brunt (dvs kvarbliven julmust)? Vi får se.
    Idag var en ok dag, fast jag inser nu att jag har en del kvar på att-göra listan. Men imorgon är en annan dag, det fixar vi då!
    Någon här?
  2. 1
    godkväll ansökningsänka ikväll med. Har tre av tre barn i säng. En liten lär väl tjoa till igen, men innan dess tänkte jag trösta mig med något gott. En kopp te? Ett glas rött? Ett glas brunt (dvs kvarbliven julmust)? Vi får se.
    Idag var en ok dag, fast jag inser nu att jag har en del kvar på att-göra listan. Men imorgon är en annan dag, det fixar vi då!
    Någon här?
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    Samma som vanligt, här men inte här. Paj i ugnen till mig och maken. Barnen ska läggas nu. I dag har jag gjort en ram till ett foto av Erika från förra året. Städat på skrivbord men har massa att göra som inte gjorts. Som sagt, i morgon är en annan dag.
  4. 2
    Samma som vanligt, här men inte här. Paj i ugnen till mig och maken. Barnen ska läggas nu. I dag har jag gjort en ram till ett foto av Erika från förra året. Städat på skrivbord men har massa att göra som inte gjorts. Som sagt, i morgon är en annan dag.
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    då får jag önska dig en smidig nattning och en god middag därpå!
  6. 3
    då får jag önska dig en smidig nattning och en god middag därpå!
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4
    Jag är här och jag är så gammal och sliten att jag dricker alkoholfri öl. Ska fixa lite med tvätten och sen kanske jag också får vila, som resten av min familj.
  8. 4
    Jag är här och jag är så gammal och sliten att jag dricker alkoholfri öl. Ska fixa lite med tvätten och sen kanske jag också får vila, som resten av min familj.
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5
    Ett glas rött lâter väl bra? Jag bakade Blondies igâr och ska nog ha en bit när jag är lite mer säker pâ att barnen sover.

    Skönt att du haft en OK dag, du ska se att morgondagen kommer bli ännu bättre!

    Jag har haft den stora glädjen att äta lunch med tre väninnor (eller rättare sagt tvâ väninnor och en syster) pâ Svenska klubben, och fâtt stekt fläsk med löksâs! Det var gudomligt gott och mycket trevligt.
  10. 5
    Ett glas rött lâter väl bra? Jag bakade Blondies igâr och ska nog ha en bit när jag är lite mer säker pâ att barnen sover.

    Skönt att du haft en OK dag, du ska se att morgondagen kommer bli ännu bättre!

    Jag har haft den stora glädjen att äta lunch med tre väninnor (eller rättare sagt tvâ väninnor och en syster) pâ Svenska klubben, och fâtt stekt fläsk med löksâs! Det var gudomligt gott och mycket trevligt.
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    Alkoholfri öl dricker jag bara när jag är gravid och det tänkte jag inte bli igen
  12. 6
    Alkoholfri öl dricker jag bara när jag är gravid och det tänkte jag inte bli igen
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7
    Samma här, och jag trodde nog inte att jag skulle dricka mer av den varan när sista graviditeten äntligen tog slut men nu kan jag inte komma på nån annan kall dryck utan alkohol, utöver vatten, som jag kan dricka med någon behållning. Kan inte öppna en vinflaska för då riskerar jag att hitta den tom i morgon.
  14. 7
    Samma här, och jag trodde nog inte att jag skulle dricka mer av den varan när sista graviditeten äntligen tog slut men nu kan jag inte komma på nån annan kall dryck utan alkohol, utöver vatten, som jag kan dricka med någon behållning. Kan inte öppna en vinflaska för då riskerar jag att hitta den tom i morgon.
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8
    Grönt iste? Lât tebladen dra i kallt vatten. Mycket gott och nyttigt, om det nu var det du var ute efter.
  16. 8
    Grönt iste? Lât tebladen dra i kallt vatten. Mycket gott och nyttigt, om det nu var det du var ute efter.
  17. Medlem sedan
    Nov 2006
    #9
    Godkväll!
    Jag har druckit vin med svärmor i soffan och vilar nu mina öron.
    Dagen har varit lugn och skön, prickbortplockningen tog fem minuter, men jag låtsades att det tog längre tid och hann få en kaffe i morgonsolen innan jag gick hem och pussade på min ettåring.
  18. 9
    Godkväll!
    Jag har druckit vin med svärmor i soffan och vilar nu mina öron.
    Dagen har varit lugn och skön, prickbortplockningen tog fem minuter, men jag låtsades att det tog längre tid och hann få en kaffe i morgonsolen innan jag gick hem och pussade på min ettåring.
  19. Medlem sedan
    May 2000
    #10
    Har precis satt mig. Maken är ute. Har försökt jobba idag, vilket är lättare sagt än gjort med en liten 9-månaders. De är inte riktigt kompatibla med telefonresearch...
    Tyvärr kan jag bara ringa på dagtid, eftersom de som svarar bara foinns på kontorstid.
    Ska ta tag i bloggskrället nu. Urk, långa dagar.
  20. 10
    Har precis satt mig. Maken är ute. Har försökt jobba idag, vilket är lättare sagt än gjort med en liten 9-månaders. De är inte riktigt kompatibla med telefonresearch...
    Tyvärr kan jag bara ringa på dagtid, eftersom de som svarar bara foinns på kontorstid.
    Ska ta tag i bloggskrället nu. Urk, långa dagar.
  21. Medlem sedan
    Mar 2003
    #11
    Köpte Leilas kakbok, där det fanns recept på både brownies och blondies fanns med. Med typ ett halvt kilo smör för en sats... Har du något smalare recept?
    Å så trevligt med god lunch i gott sällskap!
  22. 11
    Köpte Leilas kakbok, där det fanns recept på både brownies och blondies fanns med. Med typ ett halvt kilo smör för en sats... Har du något smalare recept?
    Å så trevligt med god lunch i gott sällskap!
  23. Medlem sedan
    Oct 2002
    #12
    Låter gott! fast du vet väl att vi lantisar inte kan dricka te utan endast tisane på kvällen (även om grönt te innehåller mindre tein än svart)?
  24. 12
    Låter gott! fast du vet väl att vi lantisar inte kan dricka te utan endast tisane på kvällen (även om grönt te innehåller mindre tein än svart)?
  25. Medlem sedan
    May 2000
    #13
    Såklart att kaffepaus ingår i prickbortplockning. För att döva chocken, eller nåt.
  26. 13
    Såklart att kaffepaus ingår i prickbortplockning. För att döva chocken, eller nåt.
  27. Medlem sedan
    Mar 2003
    #14
    vad skönt att det var en så snabb operation och att du fick en stund för dig själv med
    Vin med svärmor låter exotiskt i mina öron, min klarar väldigt lite av den varan.
  28. 14
    vad skönt att det var en så snabb operation och att du fick en stund för dig själv med
    Vin med svärmor låter exotiskt i mina öron, min klarar väldigt lite av den varan.
  29. Medlem sedan
    Mar 2003
    #15
    såg att du hade hemfallit åt barnvakten TVn den som vi vanliga dödliga använder titt som tätt....
    hur gick det med det tilltänkta hembiträdet? annars får du allvarligt överväga kloning.
  30. 15
    såg att du hade hemfallit åt barnvakten TVn den som vi vanliga dödliga använder titt som tätt....
    hur gick det med det tilltänkta hembiträdet? annars får du allvarligt överväga kloning.
  31. Medlem sedan
    Mar 2002
    #16
    Glömde bort det! Men det finns te utan tein som man kan göra iste pâ ocksâ, jag lovar! Inte aktuellt just ikväll för dig om du inte har det hemma, men till en annan gâng?
  32. 16
    Glömde bort det! Men det finns te utan tein som man kan göra iste pâ ocksâ, jag lovar! Inte aktuellt just ikväll för dig om du inte har det hemma, men till en annan gâng?
  33. Medlem sedan
    Nov 2006
    #17
    Min klarar väldigt mycket, jag kan inte alls hänga med i hennes tempo...
  34. 17
    Min klarar väldigt mycket, jag kan inte alls hänga med i hennes tempo...
  35. Medlem sedan
    Nov 2006
    #18
    Precis!
  36. 18
    Precis!
  37. Medlem sedan
    Mar 2002
    #19
    Kakor ska inte vara smala, de ska vara goda!!! Skämt âsido tror jag inte pâ lightversioner, bättre att äta lite mindre. Detta var frân Mat och Dryck och den utsökta bloggen Annes mat. Farinsocker, typ 100 g smör och ... jag kopierar in receptet istället:

    Blondies
    16 stycken

    110 g smör, smält
    2,5 dl farinsocker
    1 ägg
    1 tsk vaniljextrakt
    en nypa salt
    2,5 dl mjöl

    Och så lite smarrigt att ha i.. förslag:
    -mörk choklad
    -vit choklad
    -rostade nötter
    -torkad frukt
    -mosad banan
    -whisky
    -espresso

    Jag hade i god mjölkchoklad, hackad, valnötter och en mosad banan.

    Sätt ugnen på 175°C, och smörj en liten ugnsform, ca 20*20 cm.
  38. 19
    Kakor ska inte vara smala, de ska vara goda!!! Skämt âsido tror jag inte pâ lightversioner, bättre att äta lite mindre. Detta var frân Mat och Dryck och den utsökta bloggen Annes mat. Farinsocker, typ 100 g smör och ... jag kopierar in receptet istället:

    Blondies
    16 stycken

    110 g smör, smält
    2,5 dl farinsocker
    1 ägg
    1 tsk vaniljextrakt
    en nypa salt
    2,5 dl mjöl

    Och så lite smarrigt att ha i.. förslag:
    -mörk choklad
    -vit choklad
    -rostade nötter
    -torkad frukt
    -mosad banan
    -whisky
    -espresso

    Jag hade i god mjölkchoklad, hackad, valnötter och en mosad banan.

    Sätt ugnen på 175°C, och smörj en liten ugnsform, ca 20*20 cm.
  39. Medlem sedan
    Mar 2002
    #20
    Helt rätt att ta en kaffe i solen. Vad trevligt det lâter!
  40. 20
    Helt rätt att ta en kaffe i solen. Vad trevligt det lâter!
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Godkväll
    By MiaMaria in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 21:56
  2. Godkväll!
    By MiaMaria in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 21:19
  3. Godkväll!
    By j-fr in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 20:53
  4. Godkväll!
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 21:25
  5. Godkväll!
    By NYC-Maria in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2007-11-18, 22:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar