Jag är på plats med en kopp rooibos
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1
  2. 1
    Jag är på plats med en kopp rooibos Var är alla andra??
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Här! Men bara en kort stund, jag ska upp före halv fem imorgon och tänker lägga mig tidigt.

    Hur har dagen varit?
  4. 2
    Här! Men bara en kort stund, jag ska upp före halv fem imorgon och tänker lägga mig tidigt.

    Hur har dagen varit?
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Godkväll!
    Jag sitter och väntar på att mannen ska komma hem, ett dygn tidigare än vad som var sagt från början, sånt händer väldigt sällan så det känns extra trevligt!
    Vi har haft diverse föräldrar boende här sedan i fredags och även om det har varit trevligt och till viss hjälp är det ändå väldigt skönt att sitta ensam i soffan.
  6. 3
    Godkväll!
    Jag sitter och väntar på att mannen ska komma hem, ett dygn tidigare än vad som var sagt från början, sånt händer väldigt sällan så det känns extra trevligt!
    Vi har haft diverse föräldrar boende här sedan i fredags och även om det har varit trevligt och till viss hjälp är det ändå väldigt skönt att sitta ensam i soffan.
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4
    Har haft en ganska innehållsrik och intressant dag, för att vara arbetsdag. Har dragit i lite trådar som förhoppningsvis kan leda till en förändrad arbetssituation och om inte så get det mig iallafall nåt att tänka på.
    Hur har du haft det?
  8. 4
    Har haft en ganska innehållsrik och intressant dag, för att vara arbetsdag. Har dragit i lite trådar som förhoppningsvis kan leda till en förändrad arbetssituation och om inte så get det mig iallafall nåt att tänka på.
    Hur har du haft det?
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5
    Vad trevligt att han skyndar sig hem för att ta hand om dig efter den stora operationen!
    så svärmor har lämnat soffan?
  10. 5
    Vad trevligt att han skyndar sig hem för att ta hand om dig efter den stora operationen!
    så svärmor har lämnat soffan?
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    jag sitter med en kopp Physalis-te och försöker bestämma mig för vad jag ska göra imorgon. Någon i mammagruppen vill gå på barnvagnsbio, men jag undrar om jag hinner det i mitt pressade hämta-lämna-schema. Hm, tål att tänkas på. Plus att de säkert vill se en dåligt film
  12. 6
    jag sitter med en kopp Physalis-te och försöker bestämma mig för vad jag ska göra imorgon. Någon i mammagruppen vill gå på barnvagnsbio, men jag undrar om jag hinner det i mitt pressade hämta-lämna-schema. Hm, tål att tänkas på. Plus att de säkert vill se en dåligt film
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    Tittar på sjunde avsnittet av 'Band of Brothers'. Brutalt.
  14. 7
    Tittar på sjunde avsnittet av 'Band of Brothers'. Brutalt.
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8
    Jag har haft det OK. Lite stressad över morgondagen, ska iväg och jobba och ta 6.20-tâget, gäsp. Blir alltid lite stressad av att âka tidigt och tror att jag ska missa tâg/flyg. Dessutom tror jag att jag har en dum motpart, men det âterstâr att se.
  16. 8
    Jag har haft det OK. Lite stressad över morgondagen, ska iväg och jobba och ta 6.20-tâget, gäsp. Blir alltid lite stressad av att âka tidigt och tror att jag ska missa tâg/flyg. Dessutom tror jag att jag har en dum motpart, men det âterstâr att se.
  17. Medlem sedan
    Mar 2002
    #9
    Och det lâter jätteintressant med jobbet, skulle jag ju ocksâ skriva - ego! Sorry. Hoppas att det blir som du vill. Men du blir kvar i staden?
  18. 9
    Och det lâter jätteintressant med jobbet, skulle jag ju ocksâ skriva - ego! Sorry. Hoppas att det blir som du vill. Men du blir kvar i staden?
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10
    Urk vad tidigt. Hoppas motparten är mindre dum än vad du misstänker.
  20. 10
    Urk vad tidigt. Hoppas motparten är mindre dum än vad du misstänker.
  21. Medlem sedan
    Oct 2002
    #11
    Physaliste låter gott, det har jag aldrig smakat! Barnvagnsbio har jag heller aldrig varit med om, var inte uppfunnet under min bebistid och till det här landet har det inte spritt sig. Har undrat över hur njutbart det är med en salong full av bebisar, men det kanske mycket är ett tillfälle att komma ut och träffa andra bebismammo ( och pappor?) snarare än en stor filmupplevelse?
  22. 11
    Physaliste låter gott, det har jag aldrig smakat! Barnvagnsbio har jag heller aldrig varit med om, var inte uppfunnet under min bebistid och till det här landet har det inte spritt sig. Har undrat över hur njutbart det är med en salong full av bebisar, men det kanske mycket är ett tillfälle att komma ut och träffa andra bebismammo ( och pappor?) snarare än en stor filmupplevelse?
  23. Medlem sedan
    Mar 2002
    #12
    Jag kanske kommer ha ett mâl (kanske kanske kanske) i Chambéry framöver! Dâ hälsar jag pâ.
  24. 12
    Jag kanske kommer ha ett mâl (kanske kanske kanske) i Chambéry framöver! Dâ hälsar jag pâ.
  25. Medlem sedan
    Oct 2002
    #13
    Den har jag inte hört talas om, vad är det? Och har du och maken någon egen lek till den serien också?
  26. 13
    Den har jag inte hört talas om, vad är det? Och har du och maken någon egen lek till den serien också?
  27. Medlem sedan
    May 2000
    #14
    Här med kaffe, rödvin och god choklad. Ska titta på The Killing med maken, men det går nog att affa samtidigt!
    Har haft en frustrerande dag ur arbetssynpunkt, men på plussidan hittade jag kläder som jag saknat i vindsförrådet och inhandlade en bra jacka på P.Op till Majsan, samt åt middag på Wagamama, vilket alltid är poopis.
  28. 14
    Här med kaffe, rödvin och god choklad. Ska titta på The Killing med maken, men det går nog att affa samtidigt!
    Har haft en frustrerande dag ur arbetssynpunkt, men på plussidan hittade jag kläder som jag saknat i vindsförrådet och inhandlade en bra jacka på P.Op till Majsan, samt åt middag på Wagamama, vilket alltid är poopis.
  29. Medlem sedan
    May 2000
    #15
    Jag tycker att ditt jobb är så himla coolt!
  30. 15
    Jag tycker att ditt jobb är så himla coolt!
  31. Medlem sedan
    Oct 2002
    #16
    Staden blir jag nog kvar i tills jag pensionerad, om inget mycket oförutsett inträffar. Men lite nya karriärvägar innan dess skulle inte vara helt fel.
    Dum motpart e kanske inte så kul men p andra sidan vill man väl inte att motparten ska vara alltför smart heller?
    förstår vad du menar med tidiga mornar, jag blir alltid lite nojig över att jag ska försova mig och glömma pas/pengar/biljett eller nåt annat viktigt.
  32. 16
    Staden blir jag nog kvar i tills jag pensionerad, om inget mycket oförutsett inträffar. Men lite nya karriärvägar innan dess skulle inte vara helt fel.
    Dum motpart e kanske inte så kul men p andra sidan vill man väl inte att motparten ska vara alltför smart heller?
    förstår vad du menar med tidiga mornar, jag blir alltid lite nojig över att jag ska försova mig och glömma pas/pengar/biljett eller nåt annat viktigt.
  33. Medlem sedan
    May 2000
    #17
    Det tror jag det! Särskilt ifall de byts ut mot maken!
  34. 17
    Det tror jag det! Särskilt ifall de byts ut mot maken!
  35. Medlem sedan
    Mar 2002
    #18
    Tack, det var snällt sagt. Men jag är inte sâ cool alla dagar...
  36. 18
    Tack, det var snällt sagt. Men jag är inte sâ cool alla dagar...
  37. Medlem sedan
    Mar 2003
    #19
    JA! Håller tummarna.
  38. 19
    JA! Håller tummarna.
  39. Medlem sedan
    Mar 2002
    #20
    Jo, jag vet att man kan röra sig ganska mycket inom och mellan institutionerna. Möjligtvis kan det bli en avstickare till Lux. Hoppas att det blir som du vill.

    Jag menade nog dum motpart som i elak/icke-kollegial. Vi fâr väl se.

    Ja, tidiga morgnar är ett orosmoment i sig, faktiskt. Ska nog gâ och lägga mig nu.
  40. 20
    Jo, jag vet att man kan röra sig ganska mycket inom och mellan institutionerna. Möjligtvis kan det bli en avstickare till Lux. Hoppas att det blir som du vill.

    Jag menade nog dum motpart som i elak/icke-kollegial. Vi fâr väl se.

    Ja, tidiga morgnar är ett orosmoment i sig, faktiskt. Ska nog gâ och lägga mig nu.
Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. En kopp te
    By alissa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-28, 03:39
  2. Rött te - rooibos
    By Nygravid in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 15:08
  3. African Rooibos Tee
    By cyklamen in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-12, 13:23
  4. Rooibos te....
    By Lulle79 m Idun 22/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-01, 21:59
  5. Rooibos the och andra theer
    By wmevkro in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 11:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar