hur upplever ni era...
_1005 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    hur upplever ni era...

    kroppar efter den senaste graviditeten? har den ändrats mycket? kanske lite konstig fråga men jag tycker det är stor skillnad mot förra gången. jag kände inte att jag förändrats speciellt mycket efter första graviditeten. men nu är magen sladdrig och t o m benen ser annorlunda ut. vänstra benet är det t o m en grop in vid insida av knät precis som att det försvunnit muskler. fast detta har nog inte med graviditeten att göra utan snarare min reumatism gissar jag på. häcken är inte lika fast längre iheller.

    men magen speciellet är det skillnad på och jag tycker jag ser äldre ut än för ett år sedan, jag vet jag är ju ett år äldre men man brukar inte kunna se från ett år till ett annat. kanske det är för att man inte tagit sig tid att fundera så mycket över hur jag ser ut egentlgien. haha, kanske det är en analkande 40-årskris?
    hoppas bara magen drar ihop sig annars får jag väl dras med en sladdermage. märks ju tydligare nu när man gått ner till normalvikt.
    eva_b m linnea&elin
  2. 1
    hur upplever ni era... kroppar efter den senaste graviditeten? har den ändrats mycket? kanske lite konstig fråga men jag tycker det är stor skillnad mot förra gången. jag kände inte att jag förändrats speciellt mycket efter första graviditeten. men nu är magen sladdrig och t o m benen ser annorlunda ut. vänstra benet är det t o m en grop in vid insida av knät precis som att det försvunnit muskler. fast detta har nog inte med graviditeten att göra utan snarare min reumatism gissar jag på. häcken är inte lika fast längre iheller.

    men magen speciellet är det skillnad på och jag tycker jag ser äldre ut än för ett år sedan, jag vet jag är ju ett år äldre men man brukar inte kunna se från ett år till ett annat. kanske det är för att man inte tagit sig tid att fundera så mycket över hur jag ser ut egentlgien. haha, kanske det är en analkande 40-årskris?
    hoppas bara magen drar ihop sig annars får jag väl dras med en sladdermage. märks ju tydligare nu när man gått ner till normalvikt.
  3. Medlem sedan
    Sep 2009
    #2
    Kan inte annat än att hålla med dig tyvärr...
    Min mage är inte heller sig lik och kommer nog aldrig att bli som innan.
    Men det allra, allra värsta är brösten för min del!! De är liksom helt tomma
    Känner mig väldigt oattraktiv när jag är naken faktiskt, vilket så klart påverkar samlivet negativt! Jag försöker peppa mig själv att tänka positivt. Vissa perioder så bryr jag inte mig men jag hamnar, tyvärr, alltid i svackor... Tänker ibland att jag skulle vara så mycket lyckligare med ett par nya bröst, hihi...men jag vill inte operera mig!! Svår ekvation det där
    Får väl lära sig leva med denna kroppen som trots sina brister fungerar och har burit 3 barn!!
  4. 2
    Kan inte annat än att hålla med dig tyvärr...
    Min mage är inte heller sig lik och kommer nog aldrig att bli som innan.
    Men det allra, allra värsta är brösten för min del!! De är liksom helt tomma
    Känner mig väldigt oattraktiv när jag är naken faktiskt, vilket så klart påverkar samlivet negativt! Jag försöker peppa mig själv att tänka positivt. Vissa perioder så bryr jag inte mig men jag hamnar, tyvärr, alltid i svackor... Tänker ibland att jag skulle vara så mycket lyckligare med ett par nya bröst, hihi...men jag vill inte operera mig!! Svår ekvation det där
    Får väl lära sig leva med denna kroppen som trots sina brister fungerar och har burit 3 barn!!
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3
    Jo, det är annorlunda. Nu är det ju 8 år mellan mina barn, så det är ju inte så konstigt kanske. Den här gången gick jag ner i vikt snabbare, ben och rumpa har återgått, eller kanske tom blivit mindre än innan grav 2. Magen däremot vill inte försvinna, den är degig och stor, en sådan riktig tantmage som väller ut över byxkanten. Och brösten är mer hängiga. Men men, jag gillar min kropp ändå - den är så användbar!
  6. 3
    Jo, det är annorlunda. Nu är det ju 8 år mellan mina barn, så det är ju inte så konstigt kanske. Den här gången gick jag ner i vikt snabbare, ben och rumpa har återgått, eller kanske tom blivit mindre än innan grav 2. Magen däremot vill inte försvinna, den är degig och stor, en sådan riktig tantmage som väller ut över byxkanten. Och brösten är mer hängiga. Men men, jag gillar min kropp ändå - den är så användbar!

Liknande trådar

  1. Upplever du
    By MaryT* in forum Ordet är fritt
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2012-02-01, 14:01
  2. Jag upplever
    By -MaryT- in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-01-20, 12:15
  3. Hur upplever ni det?
    By A-L00079 in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-04-17, 15:43
  4. Jag upplever det så här ang
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 09:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar