Jag tänker varje dag att jag ska gå in och skriva lite på forumet, men det är full rulle här så jag hinner bara knappt med att läsa vad ni skriver

Vi har det gott här hemma jag och tösen, vi har sån tur att pappa jobbar på SJ och ofta börjar innan vi vaknat och kommer hem på förmiddagen nån gång så han kan vara med och leka. Har just kommit på att han kommer inte ha det lika bra när jag börjar jobba, men å andra sidan har han väl en liten tös som kommer sysselsätta honom på lite andra sätt än med amning.

På dagarna brukar vi hänga i babygymet, eller i babysittern eller gå på promenader och varje onsdag till babycafe på öppnar förskolan. Valma jobbar för fullt med att hitta händer och fötter och börjar visa sitt humör när hon blir trött... tyvärr brås hon inte på pappa utan det går från 0-100 på ett kick. Annars är hon en liten snackpåse och det kommer nya ljud hela tiden, hon tar fram de stora ögonen när vi gör nåt ljud hon inte känner igen och sen börjar hon träna direkt.

Jag kan inte fatta att det redan gått 3,5 månad och vi snart ska börja med smakportioner. Ser fram emot när hon blir lite lite starkare i nacke och mage så hon orkar sitta med vid bordet. Dessutom hoppas jag på att hon ska älska smakisar och inte vilja amma så länge till, så vi kan börja trappa ner vid 5-6 månader... vi får väl se
Jag är så kluven när det gäller amningen för det är ju skitsmidigt att ha maten med hela tiden, men jag är så trött på alla hormoner och svängningar och att tänka på vad jag stoppar i mig hela tiden, och att inte få sova längre än 2-3 timmar. Biter ihop ett tag till men vi ska som sagt testa ersättning också så får vi se hur det går.

Vet inte om texten hänger ihop alls är ju som lite förvirrad av alla hormoner också.. stod häromdagen och hällde upp vatten ur flaska i ett glas och försökte stänga av flödet med kranen när glaset började bli fullt...