Kräsen
_1001 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2009
    #1

    Kräsen

    Björn har precis blivit 15 månader gammal, och plötsligt vägrar han äta lagad mat! Det spelar ingen roll om det är hemlagat eller burkmat. Gröt, smörgås och ost går bra, kanske lite frukt, men ingen "riktig" mat. Innan dess åt han nästan vad som helst, och ville gärna äta själv. Nu verkar han ha tappat intresset för det också.

    Är era ungar också sådana? Jag är inte orolig, för han är pigg och frisk i övrigt, men det skulle vara bra att veta om det hör till åldern eller om det beror på något annat.

    Hoppas ni har det bra annars! Här har vi precis börjat leka i sandlådan! Björn kan skyffla sand hur länge som helst
    Lisa - mamma till Björn född i januari 2010 och väntar 2:an i mars 2012!
    www.avanai.se
  2. 1
    Kräsen Björn har precis blivit 15 månader gammal, och plötsligt vägrar han äta lagad mat! Det spelar ingen roll om det är hemlagat eller burkmat. Gröt, smörgås och ost går bra, kanske lite frukt, men ingen "riktig" mat. Innan dess åt han nästan vad som helst, och ville gärna äta själv. Nu verkar han ha tappat intresset för det också.

    Är era ungar också sådana? Jag är inte orolig, för han är pigg och frisk i övrigt, men det skulle vara bra att veta om det hör till åldern eller om det beror på något annat.

    Hoppas ni har det bra annars! Här har vi precis börjat leka i sandlådan! Björn kan skyffla sand hur länge som helst
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    Hm. Här äts det fortfarande bra. Det mesta går ner, framför allt så länge det är riktig mat. Eller mackor eller frukt. Grönsaker utöver olika slags böner går bort, dock. Och helst äter han själv. Men så är Edvin också bara 14 månader. Kanske kommer det i slutet av april.

    Sand däremot! Där är vi med! Det har just upptäckts och han gräver, petar och grejar länge. Roligt!
  4. 2
    Hm. Här äts det fortfarande bra. Det mesta går ner, framför allt så länge det är riktig mat. Eller mackor eller frukt. Grönsaker utöver olika slags böner går bort, dock. Och helst äter han själv. Men så är Edvin också bara 14 månader. Kanske kommer det i slutet av april.

    Sand däremot! Där är vi med! Det har just upptäckts och han gräver, petar och grejar länge. Roligt!
  5. Medlem sedan
    Jun 2009
    #3
    Nä Melker äter fortfarande bra, vi tränar på att äta själv med varierande resultat både burk och hemlagat går ner. Frukt älskar han och ja det mesta går ner här faktiskt!

    Nu när snön äntligen börjar försvinna är vi ute mest hela dagarna och han kan gå och samla pinnar, löv, stenar och vad som helst hur länge som helst! Jätte mysigt att man äntligen kan vara ute ett tag och att han kan springa lite själv utan att ramla i snön hela tiden.

    Med tre veckor kvar tills lillasyster kommer är det ganska tungt för mig just nu. Man ska orka med både barn och hem liksom :/ Kände inte av nånting när jag var gravid med Melker men nu är det fogar, svanskota, halsbränna och massor med vatten i kroppen. Vatten fick jag i och för sig sista två veckorna med Melker också men nu började det två månader innan födsel... Ja ja, tur att det är övergående problem/smärtor man lider av! Det hade kunnat vara betydligt värre!
  6. 3
    Nä Melker äter fortfarande bra, vi tränar på att äta själv med varierande resultat både burk och hemlagat går ner. Frukt älskar han och ja det mesta går ner här faktiskt!

    Nu när snön äntligen börjar försvinna är vi ute mest hela dagarna och han kan gå och samla pinnar, löv, stenar och vad som helst hur länge som helst! Jätte mysigt att man äntligen kan vara ute ett tag och att han kan springa lite själv utan att ramla i snön hela tiden.

    Med tre veckor kvar tills lillasyster kommer är det ganska tungt för mig just nu. Man ska orka med både barn och hem liksom :/ Kände inte av nånting när jag var gravid med Melker men nu är det fogar, svanskota, halsbränna och massor med vatten i kroppen. Vatten fick jag i och för sig sista två veckorna med Melker också men nu började det två månader innan födsel... Ja ja, tur att det är övergående problem/smärtor man lider av! Det hade kunnat vara betydligt värre!
  7. Medlem sedan
    Feb 2010
    #4
    jag känner igen det!! min lilla har varit ett riktigt matvrak förut, men nu äter hon mest till mellis. lunch och middag går sådär - om det inte är korv, det älskar hon! till frukost åt hon gröt + smörgås/frukt förut, men nu vägrar hon gröt var och varannan dag...

    men jag känner som du - hon är pigg i övrigt!
  8. 4
    jag känner igen det!! min lilla har varit ett riktigt matvrak förut, men nu äter hon mest till mellis. lunch och middag går sådär - om det inte är korv, det älskar hon! till frukost åt hon gröt + smörgås/frukt förut, men nu vägrar hon gröt var och varannan dag...

    men jag känner som du - hon är pigg i övrigt!

Liknande trådar

  1. Är jag för kräsen?
    By Es mamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-06-06, 18:32
  2. Kräsen dam
    By -Cecilia- in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 09:37
  3. Min son är så kräsen :(
    By tuva06 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-17, 17:27
  4. kräsen :(
    By *Lillan* in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2007-07-18, 10:45
  5. Kräsen
    By Josefine *Junia&Mio* in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-04, 21:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar