Kostnad badrum?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Kostnad badrum?

    Mitt badrum antligen klar. Det blev lite budget variant. Blev lite daligt med planering. Har langt till affarerna och darfor fick det ga snabbt att valja prylarna. Kakel och klinker fick jag en halvtimma att bestamma mig for. (vilken fasa)
    Men nu kom forsta hantverksrakningen. Klinkerfirma 19000. Ca 14 efter ROT. Sen tillkommer elfirma, snickare, rormakare. Undrar vad de kan kosta??? Jag har lite ont om pengar, maste planera utgifter.

    Ni som har nyligen renoverat! Vad hade ni for kostnader?
  2. 1
    Kostnad badrum? Mitt badrum antligen klar. Det blev lite budget variant. Blev lite daligt med planering. Har langt till affarerna och darfor fick det ga snabbt att valja prylarna. Kakel och klinker fick jag en halvtimma att bestamma mig for. (vilken fasa)
    Men nu kom forsta hantverksrakningen. Klinkerfirma 19000. Ca 14 efter ROT. Sen tillkommer elfirma, snickare, rormakare. Undrar vad de kan kosta??? Jag har lite ont om pengar, maste planera utgifter.

    Ni som har nyligen renoverat! Vad hade ni for kostnader?
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2
    Har du inte tagit in offerter före de fick börja jobben?
  4. 2
    Har du inte tagit in offerter före de fick börja jobben?
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3
    Nej, jag fick jaga hantverkarna och be de snallt om att laga mitt badrum. Det ar brist pa hantvarkare har pa landet. De som finns har goda referenser men priser som de ar.
  6. 3
    Nej, jag fick jaga hantverkarna och be de snallt om att laga mitt badrum. Det ar brist pa hantvarkare har pa landet. De som finns har goda referenser men priser som de ar.
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4
    OK. hoppas att det inte blir allför dyrt.
  8. 4
    OK. hoppas att det inte blir allför dyrt.
  9. Anonym
    #5
    du lär då räkna med 80.000kr till, faster gjorde om sitt badrum nyss, också budget och hon hamnade runt 70.000 BARA i arbetskostnader och totalt blev hennes lilla badrum på 2,5 kvm en 115 tusen kr dyr affär, beställ ALDRIG ett jobb UTAN att fått en offert på jobbet först för då kan det bli hur dyrt som helst utan att du kan påverka det, du har ju beställt ett badrum UTAN pris!!!
  10. 5
    du lär då räkna med 80.000kr till, faster gjorde om sitt badrum nyss, också budget och hon hamnade runt 70.000 BARA i arbetskostnader och totalt blev hennes lilla badrum på 2,5 kvm en 115 tusen kr dyr affär, beställ ALDRIG ett jobb UTAN att fått en offert på jobbet först för då kan det bli hur dyrt som helst utan att du kan påverka det, du har ju beställt ett badrum UTAN pris!!!
  11. Medlem sedan
    Jan 2005
    #6
    Det är ju jättesvårt att svara på eftersom vi inte vet hur stort rummet är, hur mycket som ska göras etc.

    Men för att ge dig någon form av svar så betalade vi 97000 för vårt badrum på knappt 3 kvadrat. Helkaklat (vitt standardkakel), klinkergolv med el-golvvärme, nya rör och el, spottar i taket, inredning från Ikea och Skånska byggvaror. Vi gjorde inget jobb själva. Detta var innan ROT infördes.
  12. 6
    Det är ju jättesvårt att svara på eftersom vi inte vet hur stort rummet är, hur mycket som ska göras etc.

    Men för att ge dig någon form av svar så betalade vi 97000 för vårt badrum på knappt 3 kvadrat. Helkaklat (vitt standardkakel), klinkergolv med el-golvvärme, nya rör och el, spottar i taket, inredning från Ikea och Skånska byggvaror. Vi gjorde inget jobb själva. Detta var innan ROT infördes.
  13. Medlem sedan
    Sep 2005
    #7
    ok, tack. Så klart att ingen kan säga vad mitt badrum kommer kosta. Det får jag snart veta.
    Ville bara höra andras erfarenheter.
    Får räkna med ca 100.000. Om det blir mindre får jag ta det som glad överraskning.
  14. 7
    ok, tack. Så klart att ingen kan säga vad mitt badrum kommer kosta. Det får jag snart veta.
    Ville bara höra andras erfarenheter.
    Får räkna med ca 100.000. Om det blir mindre får jag ta det som glad överraskning.

Liknande trådar

  1. Kostnad fuktspärr badrum?
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 19:34
  2. Kostnad tapetsera badrum?
    By Kaliso in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-11, 20:41
  3. Renovera badrum - kostnad?
    By HannaE in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-05-10, 14:25
  4. litet badrum, kostnad?
    By Gitski in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 07:00
  5. kostnad för nytt badrum?
    By ~Trixie~ in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-06, 12:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar