På besök från marsgruppen!
_1102 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    På besök från marsgruppen!

    Jo. Våra killar kom sen 18 februari. Jag undrar vad, ni som har pojkar, era bebisar väger nu och hur gamla de är.
    Svärmor, vem annars, gjorde mig osäker ang ena killens vikt. Att han skulle vara för tjock. sist vi vägde honom var han 7 v och vägde 5050. han både ammar och får ersättning. (han vägde nästan 3,7 när han föddes)
  2. 1
    På besök från marsgruppen! Jo. Våra killar kom sen 18 februari. Jag undrar vad, ni som har pojkar, era bebisar väger nu och hur gamla de är.
    Svärmor, vem annars, gjorde mig osäker ang ena killens vikt. Att han skulle vara för tjock. sist vi vägde honom var han 7 v och vägde 5050. han både ammar och får ersättning. (han vägde nästan 3,7 när han föddes)
  3. Medlem sedan
    May 2010
    #2
    Äsch, så små bebisar kan väl knappt bli för tjocka. Och ska någon ha invändningar är det väl bvc och inte svärmor? =)

    Clara vägde 5090 vid 8 veckor, och hon är tjej och ganska lång och smal. 5050 vid 7 veckor låter heeelt normalt.

    Rätt hög födelsevikt på en tvilling, måste ha varit bra tungt mot slutet gissar jag...
  4. 2
    Äsch, så små bebisar kan väl knappt bli för tjocka. Och ska någon ha invändningar är det väl bvc och inte svärmor? =)

    Clara vägde 5090 vid 8 veckor, och hon är tjej och ganska lång och smal. 5050 vid 7 veckor låter heeelt normalt.

    Rätt hög födelsevikt på en tvilling, måste ha varit bra tungt mot slutet gissar jag...
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3
    Min svärmor gillar att ha åsikter som hon tydligen känner ett slags tvång att dela med sig av...
    Ja de var rätt stora, 3140 och 3680. Och de plockades ut v 38+0. (förra tvillingarna vägde 3104 o 3240 och han som kom ensam vägde 3400.)
    Ska fortsätta stänga av öronen när svärmor kommer med sina åsikter
    Tack
  6. 3
    Min svärmor gillar att ha åsikter som hon tydligen känner ett slags tvång att dela med sig av...
    Ja de var rätt stora, 3140 och 3680. Och de plockades ut v 38+0. (förra tvillingarna vägde 3104 o 3240 och han som kom ensam vägde 3400.)
    Ska fortsätta stänga av öronen när svärmor kommer med sina åsikter
    Tack
  7. Medlem sedan
    Jun 2008
    #4
    7 vecor å 5½ kg här. Så jag tycker inte att det är mycket. Och som Villa skrev så kan ju inte spädisar vara tjocka
    Jag tycker att lite extra hull är bra, om de blir sjuka är det ju topp.
    Skönt med twins som väger något - har hört alldeles för mycket om för låga vkter hos just tvillingar.
    Slå dövörat till svärmor, hon har bara för lite att göra
  8. 4
    7 vecor å 5½ kg här. Så jag tycker inte att det är mycket. Och som Villa skrev så kan ju inte spädisar vara tjocka
    Jag tycker att lite extra hull är bra, om de blir sjuka är det ju topp.
    Skönt med twins som väger något - har hört alldeles för mycket om för låga vkter hos just tvillingar.
    Slå dövörat till svärmor, hon har bara för lite att göra
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5
    Vid 5 v vägde Abbe 5150 och nu vid 8 veckor tror jag att han har passerat 6 kg. Om du har en tjockis har jag en jätte ;-)
  10. 5
    Vid 5 v vägde Abbe 5150 och nu vid 8 veckor tror jag att han har passerat 6 kg. Om du har en tjockis har jag en jätte ;-)
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Äsch, lyssna inte på henne! 5050 vid 7 veckor låter alldeles lagom...våran Vidar (ok, han vägde 4575 när han kom) vägde mer än så när han var 3 veckor gammal Haha, när han var 7 veckor vägde han redan 7500 och senast vi kollade (då var han 9 veckor gammal) vägde han 8250

    GRATTIS till era friska pojkar! Tvillingar brukar väl vara lite mindre när dem kommer, så njut av att dem växer så det knakar istället
  12. 6
    Äsch, lyssna inte på henne! 5050 vid 7 veckor låter alldeles lagom...våran Vidar (ok, han vägde 4575 när han kom) vägde mer än så när han var 3 veckor gammal Haha, när han var 7 veckor vägde han redan 7500 och senast vi kollade (då var han 9 veckor gammal) vägde han 8250

    GRATTIS till era friska pojkar! Tvillingar brukar väl vara lite mindre när dem kommer, så njut av att dem växer så det knakar istället

Liknande trådar

  1. Slemproppsfråga (besök från Marsgruppen)
    By ~JENN~ in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-03-04, 14:49
  2. Superstulen enkät från Marsgruppen
    By Ce-Ess in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-02-23, 17:06
  3. Enkät! (stulen från marsgruppen...)
    By LillaF in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-11-01, 10:30
  4. Snodd enkät från marsgruppen
    By Camellis in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2005-12-20, 12:59
  5. Kopierade en enkät från marsgruppen
    By Jenny med Gustav in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 20:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar