Slemlösande? Någon som vet?
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Feb 2011
    #1

    Slemlösande? Någon som vet?

    Har någon härinne hört något om slemlösande tabletter? Jag blev nyfiken efter att jag läst något härinne för länge sedan. Att vissa har segt slem som liksom proppar till därinne och slemlösande i några dagar ska hjälpa naturen på traven? Det kanske blev för mycket info och lite långsökt men men...frågan är fri eller hur? Låter som en myt.....
  2. 1
    Slemlösande? Någon som vet? Har någon härinne hört något om slemlösande tabletter? Jag blev nyfiken efter att jag läst något härinne för länge sedan. Att vissa har segt slem som liksom proppar till därinne och slemlösande i några dagar ska hjälpa naturen på traven? Det kanske blev för mycket info och lite långsökt men men...frågan är fri eller hur? Låter som en myt.....
  3. Medlem sedan
    Sep 2009
    #2
    Aldrig hört talas om..
  4. 2
    Aldrig hört talas om..
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3
    Bisolvon har jag läst att det finns de som tar för att tunna ut sekretet innan ÄL.

    Googla så hittar du säkert massor att läsa om det.
  6. 3
    Bisolvon har jag läst att det finns de som tar för att tunna ut sekretet innan ÄL.

    Googla så hittar du säkert massor att läsa om det.
  7. J
    #4
    Jag har för mig att en kollega till mig för flera år sen, säkert 10-15 år sen, hade svårt för att bli gravid och hon fick rådet att testa cocilana (hostmedicin) för att just lösa upp slem i kroppen... Det är ju en ganska stark, receptbelagd medicin som man förr inte ens fick köra bil på så jag vet inte hur bra det är och vem som gav henne rådet :-) Men gravid blev hon iallafall, sen om det berodde på detta eller inte det vet jag inte... I 18-års åldern var man ju inte så värst intresserad av barnsnack så det var ju inget man lade på minnet då...

    //J
  8. 4
    Jag har för mig att en kollega till mig för flera år sen, säkert 10-15 år sen, hade svårt för att bli gravid och hon fick rådet att testa cocilana (hostmedicin) för att just lösa upp slem i kroppen... Det är ju en ganska stark, receptbelagd medicin som man förr inte ens fick köra bil på så jag vet inte hur bra det är och vem som gav henne rådet :-) Men gravid blev hon iallafall, sen om det berodde på detta eller inte det vet jag inte... I 18-års åldern var man ju inte så värst intresserad av barnsnack så det var ju inget man lade på minnet då...

    //J
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5
    Där fick de som säger att bara man "slaaaaaapnar av" så blir man gravid vatten på sin kvarn. *ironisk*

    Tänkte att man nog blir ganska "avslappnad" av det eftersom att det är morfin i vad jag vet...
  10. 5
    Där fick de som säger att bara man "slaaaaaapnar av" så blir man gravid vatten på sin kvarn. *ironisk*

    Tänkte att man nog blir ganska "avslappnad" av det eftersom att det är morfin i vad jag vet...
  11. Medlem sedan
    Sep 2010
    #6
    Jag trodde att segt slem var bättre...
    Eftersom spermier kanske "fastnar" bättre i det?

    Men jag har absolut ingen koll!
  12. 6
    Jag trodde att segt slem var bättre...
    Eftersom spermier kanske "fastnar" bättre i det?

    Men jag har absolut ingen koll!
  13. Medlem sedan
    Mar 2004
    #7
    Jag goolade på Bisolvon+graviditet och hittade massa intressant att läsa. Det verkar som om det är många som har blivit gravida med hjälp av en "receptfri hostmedicin"
    Sen om man tror att det är slumpen eller ej väljer man ju själv.
    Jag tex tror ju att rosenrot och bidrottningsgele ska hjälpa mig att bli gravid just den här månaden!

    http://www.google.se/search?q=bisolv...ient=firefox-a
  14. 7
    Jag goolade på Bisolvon+graviditet och hittade massa intressant att läsa. Det verkar som om det är många som har blivit gravida med hjälp av en "receptfri hostmedicin"
    Sen om man tror att det är slumpen eller ej väljer man ju själv.
    Jag tex tror ju att rosenrot och bidrottningsgele ska hjälpa mig att bli gravid just den här månaden!

    http://www.google.se/search?q=bisolv...ient=firefox-a

Liknande trådar

  1. jag har tagti slemlösande
    By *Es mamma* in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-27, 18:23
  2. slemlösande
    By Malin IGAF in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-17, 20:29
  3. Finns det någon riktigt bra slemlösande
    By anna197 in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 10:04
  4. slemlösande
    By Lisa79 in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-01, 20:15
  5. Slemlösande hostmedicin?
    By Anna in forum Barnsjukdomar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-04, 13:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar