ÄNTLIGEN!!!*äv aprilbarn*
_1005 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    ÄNTLIGEN!!!*äv aprilbarn*

    nu så, håll i er, vi ska bli husägare! efter en lång tids sökande så hittade vi vårt hus. det är ett renoveringsobjekt men i ett barnvänligt område och lagom stort. dessutom finns det möjlighet till att ha tre sovrum i samma plan. alltså det är ett souterränghus men fin utsikt över området. här är länken:
    http://www.hemnet.se/bostad/villa-4r...gen-16-1566635

    fick det glada beskedet idag så nu ska vi besiktiga det och antisimex ska dit och besiktiga också. efter det blir det skriva på papper förmodar jag. ska ta kontakt med vår bankman i em. yesss!!!
    ville fan i mig inte ge mig denna gång så vi gav oss inte i budgivningen vilket ledde till att det blev ganska högt pris med tanke på vad som ska göras. men det fick vara värt det.
    eva_b m linnea&elin
  2. 1
    ÄNTLIGEN!!!*äv aprilbarn* nu så, håll i er, vi ska bli husägare! efter en lång tids sökande så hittade vi vårt hus. det är ett renoveringsobjekt men i ett barnvänligt område och lagom stort. dessutom finns det möjlighet till att ha tre sovrum i samma plan. alltså det är ett souterränghus men fin utsikt över området. här är länken:
    http://www.hemnet.se/bostad/villa-4r...gen-16-1566635

    fick det glada beskedet idag så nu ska vi besiktiga det och antisimex ska dit och besiktiga också. efter det blir det skriva på papper förmodar jag. ska ta kontakt med vår bankman i em. yesss!!!
    ville fan i mig inte ge mig denna gång så vi gav oss inte i budgivningen vilket ledde till att det blev ganska högt pris med tanke på vad som ska göras. men det fick vara värt det.
  3. Medlem sedan
    Sep 2009
    #2
    Åh vad roligt!! Stort grattis.
    Ser ju riktigt bra ut det där huset.
    När får ni flytta?

    Vi flyttar också till hus nu, i maj. Men vi ska hyra först o fixa iordning för att sen köpa det (av min pappa)
  4. 2
    Åh vad roligt!! Stort grattis.
    Ser ju riktigt bra ut det där huset.
    När får ni flytta?

    Vi flyttar också till hus nu, i maj. Men vi ska hyra först o fixa iordning för att sen köpa det (av min pappa)
  5. Medlem sedan
    Sep 2009
    #3
    Oh, Grattis, det är mycket jobb med ett renoverings hus. Men oj vilken glädje. Sådana små saker kan förgylla en för hur lång tid som helst. Det vi köpte förra maj är det oxå. Och det har funnits fredags kvällar vi har suttit i pannrummet med ett glas vin på en pellets säck och varit så stolta över vår ny instalerade pellets panna. Så mycket glädje till er.
  6. 3
    Oh, Grattis, det är mycket jobb med ett renoverings hus. Men oj vilken glädje. Sådana små saker kan förgylla en för hur lång tid som helst. Det vi köpte förra maj är det oxå. Och det har funnits fredags kvällar vi har suttit i pannrummet med ett glas vin på en pellets säck och varit så stolta över vår ny instalerade pellets panna. Så mycket glädje till er.
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4
    tack! och grattis till er också!

    vi får flytta slutet av juli början av augusti. men om vi har tur så får vi flytta tidigare, beror på när dom får tag på lägenhet och när dom kan flytta. finns något som kallas tremånadersregeln för att man ska hinna med att hitta ny bostad vid försäljning. vi å andra sidan har gjort tvärtom och kommer lägga ut vår lägenhet för försäljning nu snart. kanske ska skriva länk till den sen när den ligger ute.
  8. 4
    tack! och grattis till er också!

    vi får flytta slutet av juli början av augusti. men om vi har tur så får vi flytta tidigare, beror på när dom får tag på lägenhet och när dom kan flytta. finns något som kallas tremånadersregeln för att man ska hinna med att hitta ny bostad vid försäljning. vi å andra sidan har gjort tvärtom och kommer lägga ut vår lägenhet för försäljning nu snart. kanske ska skriva länk till den sen när den ligger ute.
  9. Medlem sedan
    Nov 2004
    #5
    tack! antar att vi kommer göra liknande saker fast vi sitter kanske på golvet i det rum som renoveras och bara njuter av att vara husägare.
  10. 5
    tack! antar att vi kommer göra liknande saker fast vi sitter kanske på golvet i det rum som renoveras och bara njuter av att vara husägare.
  11. Medlem sedan
    Nov 2004
    #6
    fast det kanske man inte får kom jag på nu. kanske räknas som reklam men det finns ju inga här som vill ha en trea i sundsvall men ändå.:P
  12. 6
    fast det kanske man inte får kom jag på nu. kanske räknas som reklam men det finns ju inga här som vill ha en trea i sundsvall men ändå.:P
  13. Medlem sedan
    Sep 2009
    #7
    Hmm, men tror du det räknas som reklam? Länken du skickade i inlägget finns ju kvar utan att bli anmält =)

    Nja sundsvall är vi inte intresserade av. Men det kanske finns nån annan här på aff som bor där omkring?

    Lycka till med försäljningen.
  14. 7
    Hmm, men tror du det räknas som reklam? Länken du skickade i inlägget finns ju kvar utan att bli anmält =)

    Nja sundsvall är vi inte intresserade av. Men det kanske finns nån annan här på aff som bor där omkring?

    Lycka till med försäljningen.
  15. Medlem sedan
    Oct 2001
    #8
    Vad kul! Grattis! Ni har ju letat ett tag, så jag förstår att det känns bra nu! Då är det bara att börja packa ;-)
  16. 8
    Vad kul! Grattis! Ni har ju letat ett tag, så jag förstår att det känns bra nu! Då är det bara att börja packa ;-)

Liknande trådar

  1. ÄNTLIGEN!!!*äv aprilbarn*
    By eva_n m linnea&elin in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-04-13, 19:36
  2. *äv aprilbarn* är det någon som...
    By eva_n m linnea&elin in forum _1005 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-08, 12:49
  3. (äv aprilbarn)någon som vet...
    By eva_n m linnea&elin in forum _1005 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 22:00
  4. tumsugning*äv aprilbarn*
    By eva_n m linnea&elin in forum _1005 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-16, 13:08
  5. Blir aprilbarn
    By kaca70 in forum _0806 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 08:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar