Fårskinn eller ej?!
_1012 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2010
    #1

    Fårskinn eller ej?!

    Någon som har erfarenhet av fårskinn i vagnen? Jag har ju hört att fårskinn ska hålla dem svala på sommaren, funkar det? Kan man låta dem ligga direkt på fällen eller ska man ha nåt lakan emellan då? Just nu ligger hon direkt på den och med en tunn bomullsfilt som täcke, verkar sova gott iaf.

    Jag experimenterar just med hur varm/sval vagnen blir när hon sover på glasverandan... prövar mig också fram med olika öppningslägen på fönstren så det ska bli lagom temperatur ... dagens i-landsproblem tror jag bestämt
  2. 1
    Fårskinn eller ej?! Någon som har erfarenhet av fårskinn i vagnen? Jag har ju hört att fårskinn ska hålla dem svala på sommaren, funkar det? Kan man låta dem ligga direkt på fällen eller ska man ha nåt lakan emellan då? Just nu ligger hon direkt på den och med en tunn bomullsfilt som täcke, verkar sova gott iaf.

    Jag experimenterar just med hur varm/sval vagnen blir när hon sover på glasverandan... prövar mig också fram med olika öppningslägen på fönstren så det ska bli lagom temperatur ... dagens i-landsproblem tror jag bestämt
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    måste fnissa lite åt dina i-landsproblem! Fint att du är en engagerad mamma, din dotter kan skatta sig lycklig!
    Fårskinn i vagnen har jag aldrig haft, så jag har inte så mkt input. Min lilla H sover i sin mjuklift, med en fleecefilt och en tunn ylle-overall ovanpå de vanliga kläderna. Hon har vare sig förfrusit eller svettas ihjäl hittills..
  4. 2
    måste fnissa lite åt dina i-landsproblem! Fint att du är en engagerad mamma, din dotter kan skatta sig lycklig!
    Fårskinn i vagnen har jag aldrig haft, så jag har inte så mkt input. Min lilla H sover i sin mjuklift, med en fleecefilt och en tunn ylle-overall ovanpå de vanliga kläderna. Hon har vare sig förfrusit eller svettas ihjäl hittills..
  5. Medlem sedan
    May 2007
    #3
    Hallå. Har alltid använt fårskinn i vagnen. Kommer ihåg förra sommaren då dotra låg i vagnen och det var sådär djävulskt varmt. Då hade vi fårskinn och så låg hon direkt på den och hon vart inte svettig, lite var i nacken ibland, men såg till att det var bra "genomdrag" :S i vagnen hela tiden och att fällen låg platt utan att gå upp på sidorna för mycket... Så hela alltet blev luftigt. Det fungerade för oss. Blir samma för Simon nu.
  6. 3
    Hallå. Har alltid använt fårskinn i vagnen. Kommer ihåg förra sommaren då dotra låg i vagnen och det var sådär djävulskt varmt. Då hade vi fårskinn och så låg hon direkt på den och hon vart inte svettig, lite var i nacken ibland, men såg till att det var bra "genomdrag" :S i vagnen hela tiden och att fällen låg platt utan att gå upp på sidorna för mycket... Så hela alltet blev luftigt. Det fungerade för oss. Blir samma för Simon nu.
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Jag har använt fårskinn både vinter och sommar till mina barn :-) På sommaren gäller det att ligga direkt på utan filtar å lakan för att fällen ska göra sitt :-)

    Själv har jag bara en tunn fårskinnsfäll och den är ju smidig att lägga i vagn å annat, vet inte om man kan använda dom tjocka på samma sätt?
  8. 4
    Jag har använt fårskinn både vinter och sommar till mina barn :-) På sommaren gäller det att ligga direkt på utan filtar å lakan för att fällen ska göra sitt :-)

    Själv har jag bara en tunn fårskinnsfäll och den är ju smidig att lägga i vagn å annat, vet inte om man kan använda dom tjocka på samma sätt?

Liknande trådar

  1. OTH fårskinn
    By mallimell+3 in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 13:08
  2. kan man ha ett fårskinn
    By oja39 in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-16, 11:06
  3. Ngn med fårskinn...
    By Jenny m.Tim_Max_Olle in forum _0506 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 14:58
  4. Fårskinn
    By Isabelle in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-02, 08:49
  5. Fårskinn
    By Tjorven in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 12:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar