Minnet är kort?
_1011 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2010
    #1

    Minnet är kort?

    Jag har varit med Mira i Stockholm 5 dagar. När vi kom hem igår verkade hon inte känna igen sin pappa. Först betedde hon sig som mot vilken främmande man som helst, dvs glad och lite småblyg. Men hon ville inte bli buren, blöjbytt, matad eller nattad av honom. Skrek så tårarna sprutade så fort jag försökte lämna över henne. Min stackars sambo som var så lycklig att se henne igen var ganska snopen. Han brukar ju normalt ta hand om henne lika mycket som jag, förutom när han jobbar då. Glömmer de verkligen sina föräldrar så här lätt? Hon kommer säkert "lära känna" honom snabbt igen, jag är bara lite förvånad vilken skillnad ynkliga 5 dagar kan göra.
  2. 1
    Minnet är kort? Jag har varit med Mira i Stockholm 5 dagar. När vi kom hem igår verkade hon inte känna igen sin pappa. Först betedde hon sig som mot vilken främmande man som helst, dvs glad och lite småblyg. Men hon ville inte bli buren, blöjbytt, matad eller nattad av honom. Skrek så tårarna sprutade så fort jag försökte lämna över henne. Min stackars sambo som var så lycklig att se henne igen var ganska snopen. Han brukar ju normalt ta hand om henne lika mycket som jag, förutom när han jobbar då. Glömmer de verkligen sina föräldrar så här lätt? Hon kommer säkert "lära känna" honom snabbt igen, jag är bara lite förvånad vilken skillnad ynkliga 5 dagar kan göra.
  3. Medlem sedan
    Mar 2007
    #2
    Jag har hört att det kan räcka med två dagar när de är små. Märkte stor skillnad mellan barnen när jag var på bb. De båda första var han med en del. Men de två sista har han inte kunnat lika mycket då syskonen har varit sjuka och då har han varit lite mer mammaig trotts att de varit så små. Men framförallt märkte jag på son nr 1 att han inte var riktigt bekväm med mig när jag kom hem efter nästan 5 dagar på bb. Då var han 1,5 år. Han visste ju vem jag var men han föredrog pappa.
    Hoppas hon nu njuter av sin pappa igen.
  4. 2
    Jag har hört att det kan räcka med två dagar när de är små. Märkte stor skillnad mellan barnen när jag var på bb. De båda första var han med en del. Men de två sista har han inte kunnat lika mycket då syskonen har varit sjuka och då har han varit lite mer mammaig trotts att de varit så små. Men framförallt märkte jag på son nr 1 att han inte var riktigt bekväm med mig när jag kom hem efter nästan 5 dagar på bb. Då var han 1,5 år. Han visste ju vem jag var men han föredrog pappa.
    Hoppas hon nu njuter av sin pappa igen.

Liknande trådar

  1. Minnet är kort
    By Cherinne in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-16, 12:13
  2. Minnet är bra men kort.
    By UngMamma89 in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 20:22
  3. Minnet är kort
    By chimp in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 13:31
  4. Minnet är bra men kort....
    By therese & t in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-05, 18:21
  5. Minnet är bra men kort
    By MonicaG in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-10, 14:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar