för ett år sedan var man...
_1005 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    för ett år sedan var man...

    nysnittad vid denna tiden och kände inte ett piss i benen. en obehaglig känsla att inte kunna röra eller känna sina ben. men det fick man slå bort. dagen började tidigt med ett knäpp i nedre magen. kunde inte somna och gick upp, då kom lite fostervatten och jag ringde in. sen rullade det på, man fick lite förvärkar men hann inte få värre innan det var dags för snittet. ut kom en aldeles underbara liten elin på 2730 gram och 48 cm.

    idag är hon en glad och harmonisk liten tjej som är lugn för det mesta men på nätterna kan det bli en del gnyenden i halvvaket tillstånd så hon väcker sin mamma ett antal gånger. men så lugnar hon ner sig någon natt för att sedan börja igen. tänk om man visste varför och kunde göra något åt det.....

    idag är iaf hennes 1-årsdag som skulle varit d 4 maj. men hon ville absolut inte fylla år i samma månad som storasyster, som fyller år d 11 maj, så det fick bli d 20 april istället.

    har inte fått paket än utan får det när pappa kommer hem. sen blir det fler paket ikväll och hallontårta så klart!

    puss på dig min lilla elin!
    eva_b m linnea&elin
  2. 1
    för ett år sedan var man... nysnittad vid denna tiden och kände inte ett piss i benen. en obehaglig känsla att inte kunna röra eller känna sina ben. men det fick man slå bort. dagen började tidigt med ett knäpp i nedre magen. kunde inte somna och gick upp, då kom lite fostervatten och jag ringde in. sen rullade det på, man fick lite förvärkar men hann inte få värre innan det var dags för snittet. ut kom en aldeles underbara liten elin på 2730 gram och 48 cm.

    idag är hon en glad och harmonisk liten tjej som är lugn för det mesta men på nätterna kan det bli en del gnyenden i halvvaket tillstånd så hon väcker sin mamma ett antal gånger. men så lugnar hon ner sig någon natt för att sedan börja igen. tänk om man visste varför och kunde göra något åt det.....

    idag är iaf hennes 1-årsdag som skulle varit d 4 maj. men hon ville absolut inte fylla år i samma månad som storasyster, som fyller år d 11 maj, så det fick bli d 20 april istället.

    har inte fått paket än utan får det när pappa kommer hem. sen blir det fler paket ikväll och hallontårta så klart!

    puss på dig min lilla elin!
  3. Medlem sedan
    Sep 2009
    #2
    Stort grattis till Elin. tänk vad snabbt det går.
  4. 2
    Stort grattis till Elin. tänk vad snabbt det går.

Liknande trådar

  1. För 5 år sedan
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2009-01-24, 22:22
  2. 5 år sedan
    By Luvi2721 in forum Änglabarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-30, 00:10
  3. Det var ett tag sedan jag var här
    By 1zandra1 in forum Svårt att bli gravid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-18, 22:05
  4. 1 år sedan
    By Neta m Ängla o Alice in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-18, 20:39
  5. Sedan jag fick barn för 4 år sedan...
    By Annika in forum Kropp & hälsa
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-09, 20:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar