frågor om omhändertaget barn
Omhändertagna barn
  1. Anonym
    #1

    frågor om omhändertaget barn

    Mitt barns kompis har blivit omhändertaget och bor i jourfamilj. Jag har ringt till soc och sagt att jag vill vara familjehem till barnet. Jag är ensamstående med ett barn, 10 år , som det omhändertagna barnet.

    hur lång tid kan man förvänta sej att det tar för soc att göra en utredning om vi är en lämplig familj? Att jag är ensamståendet, är det ett stort problem?
  2. 1
    frågor om omhändertaget barn Mitt barns kompis har blivit omhändertaget och bor i jourfamilj. Jag har ringt till soc och sagt att jag vill vara familjehem till barnet. Jag är ensamstående med ett barn, 10 år , som det omhändertagna barnet.

    hur lång tid kan man förvänta sej att det tar för soc att göra en utredning om vi är en lämplig familj? Att jag är ensamståendet, är det ett stort problem?
  3. Anonym
    #2
    Hej hej.....

    Det varierar i oändlighet. Vi hade ett kontaktbarn som gick från HVB-hem till familjehem på en vecka. Det var en släktplacering som jag VET inte var påtänkt innan - sen vips flytades barnet.
    Det blev dock en väldigt bra placering för alla )

    Men soc kan väl ge dig en hint om hur lång tid det kan ta. Ska alla utredningar göras i rätt ordning så kan det ta lång tid.
  4. 2
    Hej hej.....

    Det varierar i oändlighet. Vi hade ett kontaktbarn som gick från HVB-hem till familjehem på en vecka. Det var en släktplacering som jag VET inte var påtänkt innan - sen vips flytades barnet.
    Det blev dock en väldigt bra placering för alla )

    Men soc kan väl ge dig en hint om hur lång tid det kan ta. Ska alla utredningar göras i rätt ordning så kan det ta lång tid.

Liknande trådar

  1. När man VILL få sitt barn omhändertaget?
    By Birgitta97 in forum Omhändertagna barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-08, 16:12
  2. Omhändertaget barn
    By Anonym in forum Omhändertagna barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-06-20, 19:07
  3. Frågor om UVI på barn....nån?
    By JessicaJoh in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-09-25, 09:58
  4. Frågor om särbegåvat barn?
    By anonymt namn in forum Barn som yrke
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 13:42
  5. frågor om era barn
    By gnilla in forum _03 Sommarbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-06-21, 05:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar