Tryck över bröstet
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Tryck över bröstet

    Någon som är sjukvårdskunnig?
    Jag har en längre tid varit stressad på jobbet och även haft det lite rörigt privat. En period var jag tom sjukskriven pga jobbet.
    På senaste tiden har jag haft tryck över bröstet och det känns som jag inte får tillräckligt med syre utan får emellanåt ta djupa andetag genom näsan för få luft till lungorna. Ibland känns det också som det går ut i armarna och värker lite samtidigt som de känns kraftlösa.
    Nu börjar jag bli orolig för att det kan vara något allvarligt eftersom jag levt under press i nästan 2 år på jobbet + mitt privata liv....eller kan det röra sig om ångestattack?
    Nu under ledigheten har det känns ganska bra men kom tillbaka idag....nu är det ju jobb imorgon så kanske att jag omedvetet börjar känna stress igen........
  2. 1
    Tryck över bröstet Någon som är sjukvårdskunnig?
    Jag har en längre tid varit stressad på jobbet och även haft det lite rörigt privat. En period var jag tom sjukskriven pga jobbet.
    På senaste tiden har jag haft tryck över bröstet och det känns som jag inte får tillräckligt med syre utan får emellanåt ta djupa andetag genom näsan för få luft till lungorna. Ibland känns det också som det går ut i armarna och värker lite samtidigt som de känns kraftlösa.
    Nu börjar jag bli orolig för att det kan vara något allvarligt eftersom jag levt under press i nästan 2 år på jobbet + mitt privata liv....eller kan det röra sig om ångestattack?
    Nu under ledigheten har det känns ganska bra men kom tillbaka idag....nu är det ju jobb imorgon så kanske att jag omedvetet börjar känna stress igen........
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    jag råder dig att ta kontakt med läkare på VC

    Har haft i stort sett samma symptom och blev sjukskriven i 5 v för högt blodtryck mm.

    Gå till en läkare som kan kolla blodtryck och annat.
  4. 2
    jag råder dig att ta kontakt med läkare på VC

    Har haft i stort sett samma symptom och blev sjukskriven i 5 v för högt blodtryck mm.

    Gå till en läkare som kan kolla blodtryck och annat.

Liknande trådar

  1. tryck över bröstet
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-12-09, 19:54
  2. Tryck under bröstet
    By Marka_83 in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-24, 12:26
  3. Tryck över bröstet?
    By karo_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 15:45
  4. tryck över bröstet
    By anonymt namn in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 18:57
  5. Tryck över bröstet....
    By Malin med L och D in forum _0705 Majbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-01-11, 15:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar