Lite dumt kanske, lite inkonsekvent
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Lite dumt kanske, lite inkonsekvent

    kan man säga så... Jag funderar på att införa ett köpstopp... igen.... men nu utöka, jaga hde ju köpstopp 2008, jag köpte inga som helst kläder, inga som helst skodon, inga ljuslyktor... de sakerna var det total stopp på men det innebar att jag utökade det och köpte oerhört få saker det året som räknas som onödiga... (en ny soffa köpte jag) men annars väldigt få saker. Nu har jag shoppat en del, både saker jag behöver men även saker jag inte behöver, tex mina Converse har jag använt en gång! Onödiga... Men jag behöver köpa en ny markis, men efter det ska jag nog sluta shoppa tror jag... Någon som hänger på?
    Hjärtat har sina skäl som förnuftet aldrig kan fatta. Risp rasp och ingenting var sig längre likt.

    Jag är bäst, ingen protest! :-)

    Har en blogg.

    www.tisdags.blogg.se





  2. 1
    Lite dumt kanske, lite inkonsekvent kan man säga så... Jag funderar på att införa ett köpstopp... igen.... men nu utöka, jaga hde ju köpstopp 2008, jag köpte inga som helst kläder, inga som helst skodon, inga ljuslyktor... de sakerna var det total stopp på men det innebar att jag utökade det och köpte oerhört få saker det året som räknas som onödiga... (en ny soffa köpte jag) men annars väldigt få saker. Nu har jag shoppat en del, både saker jag behöver men även saker jag inte behöver, tex mina Converse har jag använt en gång! Onödiga... Men jag behöver köpa en ny markis, men efter det ska jag nog sluta shoppa tror jag... Någon som hänger på?
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Nej
  4. 2
    Nej
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    vad vill du köpa?:-)
  6. 3
    vad vill du köpa?:-)
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    Skor,kläder, har precis köpt nya träningskläder, och kommer säkert vilja köpa nåt mer..... jo en målare till huset vill jag också köpa
  8. 4
    Skor,kläder, har precis köpt nya träningskläder, och kommer säkert vilja köpa nåt mer..... jo en målare till huset vill jag också köpa
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5
    behövs inte. Jag konsumerar garanterat minst här inne. Absolut minst. Och billigast.
  10. 5
    behövs inte. Jag konsumerar garanterat minst här inne. Absolut minst. Och billigast.
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    fast det är ju inga onödiga saker direkt:-9
  12. 6
    fast det är ju inga onödiga saker direkt:-9
  13. Medlem sedan
    Jul 2008
    #7
    Nä. Behöver nya skor, bilbarnstolar, ett par kubik jord osv osv
  14. 7
    Nä. Behöver nya skor, bilbarnstolar, ett par kubik jord osv osv
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    jag konsumerar mest second hand ja, sitter nu i min fina second hand klänning, som kostade 60 kr:-)
  16. 8
    jag konsumerar mest second hand ja, sitter nu i min fina second hand klänning, som kostade 60 kr:-)
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Men bilbarnstol är ju viktiga grejjer det:-9
  18. 9
    Men bilbarnstol är ju viktiga grejjer det:-9
  19. Medlem sedan
    Dec 2007
    #10
    Jag har alltid köpstopp. Sparar till en Buster http://www.buster.fi/sv/m/egenskaper/ och en cykel. När det finns pengar på mitt konto för detta ska jag börja konsumera saker som jag verkligen inte behöver igen.
  20. 10
    Jag har alltid köpstopp. Sparar till en Buster http://www.buster.fi/sv/m/egenskaper/ och en cykel. När det finns pengar på mitt konto för detta ska jag börja konsumera saker som jag verkligen inte behöver igen.
  21. Medlem sedan
    Jun 2003
    #11
    Det var ett fynd.
  22. 11
    Det var ett fynd.
  23. Medlem sedan
    Jun 2003
    #12
    Oj, har de redan vuxit ur dem, eller hyrde ni de första? Kul att se dig föresten!
  24. 12
    Oj, har de redan vuxit ur dem, eller hyrde ni de första? Kul att se dig föresten!
  25. Medlem sedan
    Jun 2003
    #13
    Coolt!
  26. 13
    Coolt!
  27. Medlem sedan
    Dec 2005
    #14
    kör på köpstopp du, jag borde kanske också sluta köpa vissa saker... man kan lugnt säga att tyghyllan är full

    och idag köpte jag en cykel, men det är faktiskt ett måste att ha

    jag köpte inga kläder mellan aug-dec och det var inga problem
  28. 14
    kör på köpstopp du, jag borde kanske också sluta köpa vissa saker... man kan lugnt säga att tyghyllan är full

    och idag köpte jag en cykel, men det är faktiskt ett måste att ha

    jag köpte inga kläder mellan aug-dec och det var inga problem
  29. Medlem sedan
    Jul 2003
    #15
    Jag köper sällan onödiga prylar - däremot köper jag för mycket mat. Så ett köpstopp för att köpa mer mat än som går åt är jag med på.
  30. 15
    Jag köper sällan onödiga prylar - däremot köper jag för mycket mat. Så ett köpstopp för att köpa mer mat än som går åt är jag med på.
  31. Medlem sedan
    Aug 2006
    #16
    Ingen tvekan där inte

    jag skulle behöva köpa MER
  32. 16
    Ingen tvekan där inte

    jag skulle behöva köpa MER
  33. Medlem sedan
    May 2005
    #17
    Aldrig i livet, jag ska köpa skötväska u!
  34. 17
    Aldrig i livet, jag ska köpa skötväska u!
  35. Medlem sedan
    Jul 2008
    #18
    Nej inte riktigt än, men vi behöver börja leta efter nya relativt snart. Tackelitack vi har fått en såndäringa iPad (en second hand ipad) så jag kan ligga i sängen och Affa utan att brinna upp
  36. 18
    Nej inte riktigt än, men vi behöver börja leta efter nya relativt snart. Tackelitack vi har fått en såndäringa iPad (en second hand ipad) så jag kan ligga i sängen och Affa utan att brinna upp
  37. Medlem sedan
    Dec 2007
    #19
    Skötväska, dett sjuuuuka ord!! *S*
  38. 19
    Skötväska, dett sjuuuuka ord!! *S*
  39. Medlem sedan
    Dec 2007
    #20
    dettA
  40. 20
    dettA
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Lite dumt kanske...
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 08:05
  2. Lite fundersam och kanske lite ledsen.
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-06-11, 18:52
  3. Behöver lite hjälp! Lite OT kanske?
    By arizona in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 11:13
  4. Blir lite arg..fast det är kanske lite
    By lottalotta in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 16:50
  5. Äta för lite = dumt?
    By Lurpan in forum Vikt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 13:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar