potta?
_1003 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2009
    #1

    potta?

    fler som börjat ta fram pottan och låter marsianerna bli bekväm med att ha den?

    Erika tycker det är roligt med pottan och sätter sig gärna.
    vi har två pottor.
    en "resepotta" från biltema (jättebra!)
    och en musikalisk potta som spelar "per olsson" varje gång hon gjort nåt i pottan.

    i flera dagar har hon gått själv till pottan och så hjälper vi henne att ta av byxorna och blöjan så sätter hon sig och sitter där en stund.
    ibland gör hon nåt, ibland inte.

    vi anstränger oss inte för att hon ska bli blöjfri redan nu, men vill hon så hindrar vi ju henne inte

    vi har iaf märkt att hon blivit mycket gladare när hon får bajsa i pottan än i blöjan.
    om hon bajsar i blöjan blir hon väldigt ledsen.

    nu vet jag att det är tidigt att börja med det och vi hade inga planer på att börja med det redan nu. men så länge hon inte blir arg eller ledsen utan faktiskt vill och blir glad av det så kommer vi fortsätta
    Angelica 2/7-86=Mamma till: S 3/7-04
    E 2/3-10
    längtar efter fler
  2. 1
    potta? fler som börjat ta fram pottan och låter marsianerna bli bekväm med att ha den?

    Erika tycker det är roligt med pottan och sätter sig gärna.
    vi har två pottor.
    en "resepotta" från biltema (jättebra!)
    och en musikalisk potta som spelar "per olsson" varje gång hon gjort nåt i pottan.

    i flera dagar har hon gått själv till pottan och så hjälper vi henne att ta av byxorna och blöjan så sätter hon sig och sitter där en stund.
    ibland gör hon nåt, ibland inte.

    vi anstränger oss inte för att hon ska bli blöjfri redan nu, men vill hon så hindrar vi ju henne inte

    vi har iaf märkt att hon blivit mycket gladare när hon får bajsa i pottan än i blöjan.
    om hon bajsar i blöjan blir hon väldigt ledsen.

    nu vet jag att det är tidigt att börja med det och vi hade inga planer på att börja med det redan nu. men så länge hon inte blir arg eller ledsen utan faktiskt vill och blir glad av det så kommer vi fortsätta
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2
    Ja, vi har en potta som står framme, men Ebba har aldrig gjort något i den. Men hon sätter sig och låter "tssssssss" Annars används den till att klättra på och i, lägga saker i eller ha på huvudet.

    Det är ju jättebra att Erika gillar att sitta på pottan, speciellt ju när hon inte vill bajsa i blöjan (jag förstår henne!!) Jag tror inte att Ebba kommer bli blöjfri än på nåt år, men med pottan framme får hon ju ändå chansen att försöka!
  4. 2
    Ja, vi har en potta som står framme, men Ebba har aldrig gjort något i den. Men hon sätter sig och låter "tssssssss" Annars används den till att klättra på och i, lägga saker i eller ha på huvudet.

    Det är ju jättebra att Erika gillar att sitta på pottan, speciellt ju när hon inte vill bajsa i blöjan (jag förstår henne!!) Jag tror inte att Ebba kommer bli blöjfri än på nåt år, men med pottan framme får hon ju ändå chansen att försöka!
  5. Medlem sedan
    Jul 2009
    #3
    haha, ja alla sätt är bra utom de dåliga

    vad roligt att hon "säger" tsssssss
  6. 3
    haha, ja alla sätt är bra utom de dåliga

    vad roligt att hon "säger" tsssssss
  7. Medlem sedan
    Nov 2000
    #4
    Jag sätter Leonidas på pottan ibland vid blöjbyte och då brukar han kissa lite. Vet inte om det kan göra honom blöjfri lite tidigare men han tycker det är roligt i allla fall o blir glad när kisset kommer!
  8. 4
    Jag sätter Leonidas på pottan ibland vid blöjbyte och då brukar han kissa lite. Vet inte om det kan göra honom blöjfri lite tidigare men han tycker det är roligt i allla fall o blir glad när kisset kommer!
  9. Medlem sedan
    Oct 2006
    #5
    Försöker sätta Alicia på pottan till och från, men hon har inte kopplat vad hon ska göra där, ställer sig upp direkt och kissar på golvet istället! Allt ha sin tid så förr eller senare går det bra.
  10. 5
    Försöker sätta Alicia på pottan till och från, men hon har inte kopplat vad hon ska göra där, ställer sig upp direkt och kissar på golvet istället! Allt ha sin tid så förr eller senare går det bra.

Liknande trådar

  1. Potta.
    By elsa62 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 17:58
  2. Potta??
    By Alvahs in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 18:44
  3. Potta!
    By Carro m Tim & Minea in forum _05 Höstbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-10-12, 18:39
  4. Det där med potta/toa
    By *Ade* in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-10-12, 13:05
  5. Potta på G..
    By Marre + F, J, C & B in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-18, 17:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar