Hjärtat slår!!!
_1112 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Hjärtat slår!!!

    Jag har ju haft hög feber och smärta i ländrygg och mage i flera dagar, så igår kväll när jag också började blöda litegrann ringde jag sjukvårdsrådgivningen. Hon skickade in mig till akuten eftersom hon misstänkte att det kunde vara ett utomkvedshavandeskap. Tack och lov så var det inte det. Jag fick istället se en liten "böna" (typ kidneyböna med små ben ) på skärmen som satt som den skulle i livmodern och var exakt så stor som den ska vara enligt mina egna beräkningar. (igår v7+5) Och med ett hjärta som slog!!! Vad som riktigt är fel på mig vet de inte, trots massor av prover hela natten, men misstanken är att jag har njurbäckeninflammation. De ville iallafall avvakta till i morgon (alt lördag), då jag ska gå och lämna ny sänka och urinprov, och utifrån hur det har förändrats så sätter de antingen in antibiotika eller låter det vara. Var blödningen kom ifrån kunde de inte se, men det hade i allafall slutat blöda när jag kom in på akuten. Det verkar inte vara från livmodern i allafall och det är ju det viktigaste.
    Stolt mamma till Nellie 020901, Felix 040525 och Minea 080623. Sörjer änglapojkarna som dött i magen på mig i v19, v19 och v13. Nu bor det ännu en liten skrutt i min mage med bf 121120.

    Min gravidblogg;
    http://ivantanpaettliv.blogg.se

    Min blogg;
    http://litenskrutt.blogg.se/

    Mina auktioner;
    http://www.tradera.com/category/cate...x?ftgnr=460865
  2. 1
    Hjärtat slår!!! Jag har ju haft hög feber och smärta i ländrygg och mage i flera dagar, så igår kväll när jag också började blöda litegrann ringde jag sjukvårdsrådgivningen. Hon skickade in mig till akuten eftersom hon misstänkte att det kunde vara ett utomkvedshavandeskap. Tack och lov så var det inte det. Jag fick istället se en liten "böna" (typ kidneyböna med små ben ) på skärmen som satt som den skulle i livmodern och var exakt så stor som den ska vara enligt mina egna beräkningar. (igår v7+5) Och med ett hjärta som slog!!! Vad som riktigt är fel på mig vet de inte, trots massor av prover hela natten, men misstanken är att jag har njurbäckeninflammation. De ville iallafall avvakta till i morgon (alt lördag), då jag ska gå och lämna ny sänka och urinprov, och utifrån hur det har förändrats så sätter de antingen in antibiotika eller låter det vara. Var blödningen kom ifrån kunde de inte se, men det hade i allafall slutat blöda när jag kom in på akuten. Det verkar inte vara från livmodern i allafall och det är ju det viktigaste.
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2
    Tjohooooo!!!!!!

    Vad skönt!!!! Förstår att du måste vara överlycklig, hoppas du känner dig bättre snart!

    Kram
  4. 2
    Tjohooooo!!!!!!

    Vad skönt!!!! Förstår att du måste vara överlycklig, hoppas du känner dig bättre snart!

    Kram
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3
    underbart!
  6. 3
    underbart!
  7. Kiiwi
    #4
    Jaaa!! Så underbart att få det beskedet. Kan tänka mig att du var orolig innan! Härligt härligt härligt! Men ta det nu lugnt din stackare och se till att de gör dig frisk.

    Ha det gott!
  8. 4
    Jaaa!! Så underbart att få det beskedet. Kan tänka mig att du var orolig innan! Härligt härligt härligt! Men ta det nu lugnt din stackare och se till att de gör dig frisk.

    Ha det gott!
  9. Hoppfylld
    #5
    Va härligt att höra! Och se för er del :-) Då blev det ju något positivt av akutbesöket ändå. Skönt att dina besvär inte beror på graviditeten, men hoppas du får må bättre snart i alla fall.
  10. 5
    Va härligt att höra! Och se för er del :-) Då blev det ju något positivt av akutbesöket ändå. Skönt att dina besvär inte beror på graviditeten, men hoppas du får må bättre snart i alla fall.

Liknande trådar

  1. Hjärtat slår!
    By Hoppfylld in forum _1112 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-10, 09:42
  2. Hjärtat slår!
    By blåmes in forum _1102 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-07-01, 11:42
  3. Hjärtat slår
    By Nummer fyra bf 21/7 in forum _1007 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-06, 20:44
  4. hjärtat slår!
    By Saria in forum _1007 Julibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 19:32
  5. Hjärtat slår !
    By en liten till in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-12, 16:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar