Sex efter abort
Abort
  1. kyrie
    #1

    Sex efter abort

    Hej! Jag vet inte riktigt om jag skriver i ratt forum men jag tycker inte att mitt inlagg passade in riktigt i nagon annan trad.

    For precis tva veckor sedan gjorde jag en tidig abort (i femte graviditetsveckan). Beslutet var otroligt jobbigt att ta och egentligen velade jag anda fram tills stunden som jag svalde tabletten. Nu har jag accepterat beslutet och min pojkvan har varit ett otroligt stod for mig under de stunder som jag har haft det jobbigt psykiskt. Vi har blivit mer sammansvetsade efter aborten.

    Men anledningen till att jag skriver ar egentligen en annan. Jag blodde i ca 8 dagar efter aborten och hade ganska svara smartor (varkar) i ca fem dagar. Denna veckan hade detta gatt over och vi hade bada lust att alska med varandra. Nu tycker jag att jag har en diffus molande vark i precis samma omrade dar jag hade ont efter aborten. Jag undrar om fler har erfarat detta (sammandragningar efter sex) och om det ar ofarligt? Om en vecka ska jag pa aterkoll hos gynekologen men jag ar anda lite orolig redan nu..

    x
  2. 1
    Sex efter abort Hej! Jag vet inte riktigt om jag skriver i ratt forum men jag tycker inte att mitt inlagg passade in riktigt i nagon annan trad.

    For precis tva veckor sedan gjorde jag en tidig abort (i femte graviditetsveckan). Beslutet var otroligt jobbigt att ta och egentligen velade jag anda fram tills stunden som jag svalde tabletten. Nu har jag accepterat beslutet och min pojkvan har varit ett otroligt stod for mig under de stunder som jag har haft det jobbigt psykiskt. Vi har blivit mer sammansvetsade efter aborten.

    Men anledningen till att jag skriver ar egentligen en annan. Jag blodde i ca 8 dagar efter aborten och hade ganska svara smartor (varkar) i ca fem dagar. Denna veckan hade detta gatt over och vi hade bada lust att alska med varandra. Nu tycker jag att jag har en diffus molande vark i precis samma omrade dar jag hade ont efter aborten. Jag undrar om fler har erfarat detta (sammandragningar efter sex) och om det ar ofarligt? Om en vecka ska jag pa aterkoll hos gynekologen men jag ar anda lite orolig redan nu..

    x
  3. Medlem sedan
    Jan 2010
    #2
    Har inte varit med om det, ta upp det på efterkontrollen.

    Vi hade sex väldigt snart efter att jag slutat blöda, utan några problem. Men jag hade inga smärtor alls överhuvudtaget, sjäva aborten kändes som en vanlig mens, inget mer. Jag gjorde också det i vecka 5. Men jag gissar att det där är väldigt olika, jag har även fött två barn minsta barnet var 9månader när jag gjorde abort. Det kan påverka.
  4. 2
    Har inte varit med om det, ta upp det på efterkontrollen.

    Vi hade sex väldigt snart efter att jag slutat blöda, utan några problem. Men jag hade inga smärtor alls överhuvudtaget, sjäva aborten kändes som en vanlig mens, inget mer. Jag gjorde också det i vecka 5. Men jag gissar att det där är väldigt olika, jag har även fött två barn minsta barnet var 9månader när jag gjorde abort. Det kan påverka.

Liknande trådar

  1. Sex efter abort
    By jou in forum Sex & erotik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-28, 12:45
  2. Ni som gjort abort, hur var det efter?
    By anonymt namn in forum Abort
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-30, 08:38
  3. efter medicinsk abort
    By undrar in forum Abort
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 17:56
  4. efter medicinsk abort...
    By Tess in forum Abort
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-09, 10:36
  5. efter kirurgisk abort...
    By fd irriterad arg o ledsen in forum Abort
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-18, 10:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar