Vattkoppor
_1011 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Vattkoppor

    Så nu är familjen tillbaka i vardagen efter vattkoppor.

    Jag började... fick som tur var inte så många och ingen feber eller något.
    Veckan efter såg jag på lilleman några prickar och tittade på storasyster, japp
    vattkoppor..

    Alla 3 barnen fick:
    Nr1 Nog ganska normalt många kanske 30st ingen feber
    Nr2 Pyttelite som mamma, kanske var de 10st totalt ingen feber
    Nr3 MASSOR!!! Över hela kroppen Tusentals kändes det som. Hög feber
    man kunde inte se kinden utan bara koppor hela huvudet, hela magen, hela ryggen och massor under blöjan både bak och fram)

    Nu är vi iaf helt friska och varit ute massor i trädgården, skönt att slippa vara inne när man är sjuk.

    Nu är de andra på dagis och jag och lilleman är ensamma. Hoppas nu att magknipen går över så vi kan ha en mysig dag tillsammans.
  2. 1
    Vattkoppor Så nu är familjen tillbaka i vardagen efter vattkoppor.

    Jag började... fick som tur var inte så många och ingen feber eller något.
    Veckan efter såg jag på lilleman några prickar och tittade på storasyster, japp
    vattkoppor..

    Alla 3 barnen fick:
    Nr1 Nog ganska normalt många kanske 30st ingen feber
    Nr2 Pyttelite som mamma, kanske var de 10st totalt ingen feber
    Nr3 MASSOR!!! Över hela kroppen Tusentals kändes det som. Hög feber
    man kunde inte se kinden utan bara koppor hela huvudet, hela magen, hela ryggen och massor under blöjan både bak och fram)

    Nu är vi iaf helt friska och varit ute massor i trädgården, skönt att slippa vara inne när man är sjuk.

    Nu är de andra på dagis och jag och lilleman är ensamma. Hoppas nu att magknipen går över så vi kan ha en mysig dag tillsammans.
  3. Medlem sedan
    Jul 2007
    #2
    Åh, va skönt att ni är tillbaka till vardagen igen och kan vara ute i solen och träffa folk.
    Vi hade vattkoppor här hemma för några veckor sedan, alla tre barnen såg ut som prickiga korvar samt att jag låg med dunderförkylning + feber, så jag vet precis hur du haft det.
    Hoppas ni håller er från sjukdomar nu på ett tag!
    Ha n underbar dag!
  4. 2
    Åh, va skönt att ni är tillbaka till vardagen igen och kan vara ute i solen och träffa folk.
    Vi hade vattkoppor här hemma för några veckor sedan, alla tre barnen såg ut som prickiga korvar samt att jag låg med dunderförkylning + feber, så jag vet precis hur du haft det.
    Hoppas ni håller er från sjukdomar nu på ett tag!
    Ha n underbar dag!
  5. Medlem sedan
    Mar 2007
    #3
    Vist är det skönt när de blir friska igen. Jag vill bara varna dig för att de två stor troligen kommer att få det igen Men lilleman som fått så ordentligt klarar sig nog

    Mina två stora hade nog totalt 30 st och inte nämnvärt påverkade när de var 2 och 1 år sen fick de det igen nu i höstas och då hade de nog 300-400 st var och då fick även nr 3 lika många. Så jag hoppas han klarar sig från att få det igen.
    De två stora har fått sina koppor bedömda av läkare båda gångerna.

    Kram och njut av solen.
  6. 3
    Vist är det skönt när de blir friska igen. Jag vill bara varna dig för att de två stor troligen kommer att få det igen Men lilleman som fått så ordentligt klarar sig nog

    Mina två stora hade nog totalt 30 st och inte nämnvärt påverkade när de var 2 och 1 år sen fick de det igen nu i höstas och då hade de nog 300-400 st var och då fick även nr 3 lika många. Så jag hoppas han klarar sig från att få det igen.
    De två stora har fått sina koppor bedömda av läkare båda gångerna.

    Kram och njut av solen.

Liknande trådar

  1. vattkoppor eller inte vattkoppor
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 16:35
  2. vattkoppor eller inte vattkoppor
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 12:28
  3. Vattkoppor?
    By laban & labolina in forum Downs Syndrom
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 15:19
  4. Vattkoppor har vi här.....
    By LenaH in forum _0307 Julibarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 19:05
  5. Vattkoppor
    By laban & labolina in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 12:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar