Det var bröstcancer
Allvarligt sjuka
  1. Anonym
    #1

    Det var bröstcancer

    Jag har en tumör som ska opereras bort. Nu har jag fått besked, nu ska det sjunka in också. Den är 1,5 cm och han trodde inte det skulle vara spridning, men det vet man ju inte förrän operation och analys av portvaktskörteln är gjord. Eller vilken typ av cancer det är. Jag vill ju tänka positivt nu för att orka!! Min opsykologiska bror sa bla i telefon "Ja, man vill ju inte beställa kistan än (refererade till att jag inte ville göra det, inte att han skulle göra det)" Det han sade under telefonsamtalet skulle kunna användas som ett exempel på vad man INTE ska säga till någon som precis fått en cancerdiagnos, usch man vill skydda sig från allt som kan ta energi nu. Jag vet att det är hans oro som talar och att han inte menar illa, fast ändå korkat och egoistiskt att inte kunna hålla sin ångest för sig själv, jag har väl nog med min!! De flesta är dock stöttande tack och lov. Vilken j-la dag, men ångesten är trots allt mindre nu när jag vet.
  2. 1
    Det var bröstcancer Jag har en tumör som ska opereras bort. Nu har jag fått besked, nu ska det sjunka in också. Den är 1,5 cm och han trodde inte det skulle vara spridning, men det vet man ju inte förrän operation och analys av portvaktskörteln är gjord. Eller vilken typ av cancer det är. Jag vill ju tänka positivt nu för att orka!! Min opsykologiska bror sa bla i telefon "Ja, man vill ju inte beställa kistan än (refererade till att jag inte ville göra det, inte att han skulle göra det)" Det han sade under telefonsamtalet skulle kunna användas som ett exempel på vad man INTE ska säga till någon som precis fått en cancerdiagnos, usch man vill skydda sig från allt som kan ta energi nu. Jag vet att det är hans oro som talar och att han inte menar illa, fast ändå korkat och egoistiskt att inte kunna hålla sin ångest för sig själv, jag har väl nog med min!! De flesta är dock stöttande tack och lov. Vilken j-la dag, men ångesten är trots allt mindre nu när jag vet.
  3. Medlem sedan
    Jun 2009
    #2
    Ja, nu vet du. Ovissheten har bytts till smärtsam vetskap. Du har en del framför dig kan jag tro men av dina inlägg att döma har du också mycket av klokskap och och mognad att hantera din ofrivilliga situation. Jag tror du tänker helt rätt att fokusera på positiva saker och om du kan, bortse från din oroliga brors kommentarer. Det är strongt av dig att kunna se den bakomliggande anledningen. Det hade nog inte jag klarat.
    Nu ska du först opereras och sedan får du ta se´n se´n.
    Nu är nu. Bra att du har stöttande omgivning i övrigt. Hoppas på styrka och kraft och en framgångsrik operation med ett "positivt" resultat. Kram till dig du starka.
  4. 2
    Ja, nu vet du. Ovissheten har bytts till smärtsam vetskap. Du har en del framför dig kan jag tro men av dina inlägg att döma har du också mycket av klokskap och och mognad att hantera din ofrivilliga situation. Jag tror du tänker helt rätt att fokusera på positiva saker och om du kan, bortse från din oroliga brors kommentarer. Det är strongt av dig att kunna se den bakomliggande anledningen. Det hade nog inte jag klarat.
    Nu ska du först opereras och sedan får du ta se´n se´n.
    Nu är nu. Bra att du har stöttande omgivning i övrigt. Hoppas på styrka och kraft och en framgångsrik operation med ett "positivt" resultat. Kram till dig du starka.
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    Hej vännen,

    Ofta fâr man som sjuk vara stöd till sina anhöringa och vänner ! Du mâste omringa dig och skydda dig själv. Jag valde mina vänner och de var vâldigt fâ som jag verkligen kunde prata med.
    Sjukhuset och cancerfonden har ocksa stödpersoner utifrân som kan vara bra att ha för vissa saker kan man inte prata om hemma för att INTE oroa de andra.
    Du fâr skriva av dig här om du vill och om du orkar annars fâr du skicka mess sâ ger jag dig min mail adress.
    Kram
  6. 3
    Hej vännen,

    Ofta fâr man som sjuk vara stöd till sina anhöringa och vänner ! Du mâste omringa dig och skydda dig själv. Jag valde mina vänner och de var vâldigt fâ som jag verkligen kunde prata med.
    Sjukhuset och cancerfonden har ocksa stödpersoner utifrân som kan vara bra att ha för vissa saker kan man inte prata om hemma för att INTE oroa de andra.
    Du fâr skriva av dig här om du vill och om du orkar annars fâr du skicka mess sâ ger jag dig min mail adress.
    Kram

Liknande trådar

  1. Det VAR bröstcancer :(
    By Orolig vän in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-17, 09:40
  2. Bröstcancer?!
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-21, 14:28
  3. Bröstcancer
    By mamsen58 in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-30, 10:00
  4. bröstcancer?
    By mian33 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 14:42
  5. Bröstcancer?
    By H med E in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 05:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar